2015-03-31, 19:14
Medlem
Hej

Var och köpte ett playstation 4 hos elgiganten, kom hem koppla in skiten osv och märker att kartongen, manualen är står på spanska.. Spelar detta någon roll eller? Och hur får jag tillgång till Drive Club? Står att man fick med spelet..
Citera
2015-03-31, 19:51
Medlem
nihilverums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EekaMouseFikapaus
Hej

Var och köpte ett playstation 4 hos elgiganten, kom hem koppla in skiten osv och märker att kartongen, manualen är står på spanska.. Spelar detta någon roll eller? Och hur får jag tillgång till Drive Club? Står att man fick med spelet..

Jag köpte också samma bundle med Drive Club, dock på Media Markt. Det skall vara en fysisk skiva, och den ligger inte i konsolkartongen utan man måste se till att få med ett exemplar på skiva. På Media Markt behövde man krångla lite med papper tillsammans med ett butiksbiträde för att det skulle bli en bundle och inte konsolpriset plus priset för ett exemplar av Drive Club.

Om de är någorlunda vettiga på din lokala Elgiganten kanske de kan ge dig ett exemplar av Drive Club på skiva om du går tillbaka och klagar, men de skulle ju kunna tro att du redan fått ett exemplar och försöker bluffa till dig ett till som du sen tänker sälja.

Att manualen är på spanska är knappast något problem för konsolens funktionsduglighet, så länge som du är OK med att testa dig fram (vilket inte är så svårt eftersom operativsystemet är rätt begripligt).
Citera
2015-03-31, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nihilverum
Jag köpte också samma bundle med Drive Club, dock på Media Markt. Det skall vara en fysisk skiva, och den ligger inte i konsolkartongen utan man måste se till att få med ett exemplar på skiva. På Media Markt behövde man krångla lite med papper tillsammans med ett butiksbiträde för att det skulle bli en bundle och inte konsolpriset plus priset för ett exemplar av Drive Club.

Om de är någorlunda vettiga på din lokala Elgiganten kanske de kan ge dig ett exemplar av Drive Club på skiva om du går tillbaka och klagar, men de skulle ju kunna tro att du redan fått ett exemplar och försöker bluffa till dig ett till som du sen tänker sälja.

Att manualen är på spanska är knappast något problem för konsolens funktionsduglighet, så länge som du är OK med att testa dig fram (vilket inte är så svårt eftersom operativsystemet är rätt begripligt).

Såg nu på Elgigantens sida att det var någon kampanj de hade.. Får dra ner imon och fråga. Tack för svar iaf
Citera
2015-03-31, 20:03
Medlem
Adam211s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EekaMouseFikapaus
Hej

Driveclub ingår inte i lådan. Du har fått en maskin från en gammal batch. Driveclub skulle vara gratis när maskinen släpptes men så blev det aldrig.
Citera
2015-03-31, 23:05
Medlem
HAZARD17s avatar
Och varför i h*lvete fungerar inte min mic nu längre på PS4? Har fungerat hela tiden framtill idag. Bytte headset men det fungerade inte då heller. Jag hör vad mina kompisar säger men dom hör inte mig. Snälla säg att att det finns en lösning på det här. Orkar verkligen inte lämna in mitt PS4 igen för att micar inte fungerar.
Citera
2015-03-31, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bobhnud
Jag köpte ett PS4 (och en bildsärm) där The Order 1886 ingick för några veckor sedan, och sedan köpte jag Wolfenstein: The New Order också. Grymt nöjd med konsolen hittills och spelen var riktigt roliga!

Jag har beställt Bloodborne nu, men kom på att jag förmodligen inte kommer hinna få det innan helgen eftersom även fredag räknas som helg. Därför tänkte jag testa att ladda ner ett spel från PS-store istället. Så nu till mina frågor och funderingar...

Om man börjar ladda hem ett spel men ansutningen till internet bryts, då är det väl bara att återuppta nedladdningen sen utan problem? Jag såg att Resident Evil: Revelations 2 fanns att köpa i PS-store för typ 80 spänn (!), men det kan väl omöjligt vara hela spelet som man får så billigt? Vad jag kunde se stod det ingetning om att det skulle vara någon testversion som man fick eller så, men det låter ju för bra för att vara sant att man får hela spelet så billigt?

Det är 4 delar så det priset du såg är för en del. Så det lönar sig att köpa season pass på psn store.
Citera
2015-04-01, 17:27
Medlem
Räcker det om man är medlem i Sony Entertainment Network och PSN för att spela sina spel online, eller kräver onlinespel att man även är med i Playstation Plus?

Jag tänker på spel som FIFA, GTA V och Call of Duty.

Finns det en onlineplattform för alla spel eller har alla spel egna plattformer? FIFA verkar ha nåt som heter Origin, vad nu det är...
Citera
2015-04-01, 17:30
Medlem
R4hu7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vote
Räcker det om man är medlem i Sony Entertainment Network och PSN för att spela sina spel online, eller kräver onlinespel att man även är med i Playstation Plus?

Jag tänker på spel som FIFA, GTA V och Call of Duty.

Finns det en onlineplattform för alla spel eller har alla spel egna plattformer? FIFA verkar ha nåt som heter Origin, vad nu det är...
Du måste ha Playstation Plus för att komma åt alla online funktioner, iallafall på Fifa
Citera
2015-04-01, 19:37
Medlem
No6s avatar
Är det möjligt att spela gamla PS3/PS2/PS-spel på PS4? Jag tänkte om jag antingen köper skivorna eller laddar ner digitalt? Jag har inte chippat eller nåt sånt.
Citera
2015-04-01, 19:57
Medlem
nihilverums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No6
Är det möjligt att spela gamla PS3/PS2/PS-spel på PS4? Jag tänkte om jag antingen köper skivorna eller laddar ner digitalt? Jag har inte chippat eller nåt sånt.

Bara de spel som gjorts kompatibla med PS4 och säljs via PSN. Det omfattar säkert ganska många populära spel, men långt ifrån alla. Skivorna till tidigare PS-konsoler kommer inte att fungera i PS4, inte nu och med all sannolikhet inte senare heller.
Citera
2015-04-02, 10:58
Medlem
Är det bara jag eller har NHL 15 gått ner rejält i pris?
Kollar Playstation Store nu och det fullständiga spelet ligger på 289 kr?
Har för mig det kostade typ 600 för några dagar sedan.

Om det stämmer så svänger ju priserna rejält.
Citera
2015-04-02, 15:03
Medlem
Ghost.B.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vote
Är det bara jag eller har NHL 15 gått ner rejält i pris?
Kollar Playstation Store nu och det fullständiga spelet ligger på 289 kr?
Har för mig det kostade typ 600 för några dagar sedan.

Om det stämmer så svänger ju priserna rejält.

Påskrea. Ungefär lika svängigt som vilken annan rea som helst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in