2015-03-30, 19:10
Medlem
Kul med Spotify till PS4. Men vill man verkligen lyssna till musik när man spelar tv-spel?

Känns som om hälften av känslan med tv-spel (typ FIFA) handlar om spelljuden. Tar man bort det så förlorar man väl känslan?
Citera
2015-03-30, 20:21
Medlem
winkers avatar
Någon som fått någon klarhet i hur man enklast går till väga för att skicka in kontroller som tappat gummi?

Har två kontroller. En som jag fick med konsolen, köpt på webhallen samt en andra kontroll som jag köpte på Gamestop i stan.

Finns det något enklare alternativ än att skicka in fanskapen?
Citera
2015-03-30, 21:10
Medlem
Sony Entertainment Network - Tack för ditt köp.

Får mail varje gång jag laddar ner nåt från PS Store. Kan man få bort dessa mailnotiser?
Citera
2015-03-30, 21:21
Medlem
cudders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vote
Kul med Spotify till PS4. Men vill man verkligen lyssna till musik när man spelar tv-spel?

Känns som om hälften av känslan med tv-spel (typ FIFA) handlar om spelljuden. Tar man bort det så förlorar man väl känslan?
Skulle säga att ditt enda exempel är där ljudet spelar minst roll.
Citera
2015-03-30, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cudder
Skulle säga att ditt enda exempel är där ljudet spelar minst roll.

Fast det blir ju som att spela FIFA ljudlöst, fast med musik. Kanske inte askul
Citera
2015-03-30, 22:21
Medlem
cudders avatar
Citat:
Fast det blir ju som att spela FIFA ljudlöst, fast med musik. Kanske inte askul
Gillar man inte musik och föredrar att lyssna på en kommentator så...
Citera
2015-03-30, 22:27
Medlem
Vilgotaans avatar
Bara jag som tycker att musiken på spotify låter som att den har sämre ljud än annars??
Citera
2015-03-31, 00:48
Medlem
Går det att höja/sänka ljudet på spotify appen?
Citera
2015-03-31, 00:56
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:

Jag skulle säga att just Fifa är ett spel där ljudet är mindre viktigt.
Citera
2015-03-31, 08:31
Medlem
stayblacks avatar
Äntligen, efterlängtad funktion! Fungerar klockrent med Sony WL headset. Har länge funderat på hur jag ska kunna lyssna på min egen musik och samtidigt höra voice chat i GTA, nu finns lösningen serverad på ett silverfat.

Smidigt att kunna styra via Spotify-appen i mobilen där man även kan höja och sänka musiken utan att spelets ljud påverkas.
Citera
2015-03-31, 17:31
Medlem
bobhnuds avatar
Jag köpte ett PS4 (och en bildsärm) där The Order 1886 ingick för några veckor sedan, och sedan köpte jag Wolfenstein: The New Order också. Grymt nöjd med konsolen hittills och spelen var riktigt roliga!

Jag har beställt Bloodborne nu, men kom på att jag förmodligen inte kommer hinna få det innan helgen eftersom även fredag räknas som helg. Därför tänkte jag testa att ladda ner ett spel från PS-store istället. Så nu till mina frågor och funderingar...

Om man börjar ladda hem ett spel men ansutningen till internet bryts, då är det väl bara att återuppta nedladdningen sen utan problem? Jag såg att Resident Evil: Revelations 2 fanns att köpa i PS-store för typ 80 spänn (!), men det kan väl omöjligt vara hela spelet som man får så billigt? Vad jag kunde se stod det ingetning om att det skulle vara någon testversion som man fick eller så, men det låter ju för bra för att vara sant att man får hela spelet så billigt?
Citera
2015-03-31, 18:16
Medlem
Trogskalles avatar
VDn för Twitch tror att detta är den sista konsolen från såväl Sony som Microsoft. Dom kommer istället uppdatera den befintliga konsolen istället för att skapa nya.
Känns inte som jag riktigt tror på det. Om närmare 10 år så är nog folk rätt sugna på ett PS5.

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/spela/article20520687.ab
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in