2015-04-02, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Okej. Att polisen säger att huset är uthyrt till dem är mycket intressanta uppgifter.

Jag vill förtydliga att jag inte la en polisanmälan på grund av vad polisen sa till mig.
Citera
2015-04-02, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Vem har de hyrt av?
För i ett tidigare liknande ärende, så hävdade tiggarna att de hyrt av en random snubbe på stan.
De hade ett egenhändigt hopsnickrat kontrakt på detta som visade sig vara falskt.

I ett annat ärende i England hyrde de av den påstådda döde ägarinnans obefintliga son.

Bra fråga. Jag frågade inte polisen.

Jäkla sätt att göra på, av både polisen och romerna.
Citera
2015-04-02, 09:01
Medlem
Nu håller romerna alltså på att transportera bort allt av värde eller som de kan ha användning av från huset. Polisen svarar med att de inte tänker göra nåt. Märklig utveckling.
Citera
2015-04-02, 09:04
Medlem
duqus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T400
Var två bilar där, en vit skåpbil och en bil som är väldigt lik den du nämner.

Kolla om det är en vit Saab 9-5 kombi med regnummer KMK938. Denna bil ägs och rapporterades som skrotad av Billeberga Bildemontering 2014-11-28, och denna bildemontering ligger endast 1,6 km från detta hus. Denna bil är officiellt skrotad, så bara att den står/stod vid huset bör vara tillräckligt för polisen, speciellt om dom nu tömmer huset och använder just denna bil.

Vad vet du om 82-åringen som anges som ägare till huset, bilderna visar ju klart att han knappast har "tittat till huset" utan att det var andra som utnyttjade huset innan romerna dök upp.
Senast redigerad av duqu 2015-04-02 kl. 09:56.
Citera
2015-04-02, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av duqu
Kolla om det är en vit Saab 9-5 kombi med regnummer KMK938. Denna bil ägs idag av Billeberga Bildemontering sedan 2014-11-28, och denna bildemontering ligger endast 1,6 km från detta hus. Denna bil ska vara officiellt skrotad, så bara att den står där bör vara tillräckligt för polisen, om dom nu tömmer huset och använder denna bil.

Vad vet du om 82-åringen som anges som ägare till huset, bilderna visar ju klart att han knappast har "tittat till huset" utan att det var andra som utnyttjade huset innan romerna dök upp.

Jag tar faktiskt och gör detta, skall bara trycka ner frukosten.

Inget, romer (inte dessa) har varit förbi mitt hus och försökt sno/arbeta tidigare därav mitt intresse i detta.
Citera
2015-04-02, 09:10
Medlem
Så det är alltså bara att kolla upp försvunna ej ännu dödförklarade människor och flytta in i deras bostad. Släkt och vänner är det bara att ge fingret.
Citera
2015-04-02, 09:16
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Bara att bränna ner skiten och få ut på försäkringen - inte mycket, men då slipper du i alla fall att renovera och/eller sanera skiten. Elen kan han aldrig bli ansvarig att betala om han inte givit dem tillstånd att vara där. Nekar han till att ha gett dessa äckel tillstånd att vara där så är det olaga intrång osv.

Nix,

Elen åker han på -oavsett. Den är inte " öronmärkt ". Prova få rätt mot ett elbolag . En bekant tjuvkopplade elen mot E-ON under 2 månader. Kostnad 35000:- + rättegångskostnader.
Bränna ner ett hus är inte ok enligt lagen, även om det är fullt betalt etc. Riva är ok när du fått rivningstillstånd - men även det kostar.
Sanera åker du på om det är oljespill eller annat på tomten. Din tomt - ditt bekymmer.
Citera
2015-04-02, 09:18
Medlem
Det börjar närma sig en punkt när det inte längre är lönt att ringa polisen. Då är det civiliserade samhället över.

Ansvaret för detta ligger hos polisen och ytterst politikerna och journalisterna.
Citera
2015-04-02, 09:49
Medlem
duqus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Det börjar närma sig en punkt när det inte längre är lönt att ringa polisen. Då är det civiliserade samhället över.

Ansvaret för detta ligger hos polisen och ytterst politikerna och journalisterna.

Polisen har helt klart inte skött sitt jobb eftersom bara åsynen av en Saab 9-5 som är anmäld som skrotad och står utanför huset är ett brott i sig, sen att polischefen ljugit för pressen är än mer besvärande. Jag gissar att polisen helt enkelt bluffat genom att påstå att huset skulle vara uthyrt, bara för att slippa röja i skiten.

Hans Arne Lundgren 19320811-4110, ägaren till huset, och är skriven där (Brovallavägen 235), han är änkling och har inga efterlevande barn, med senast sekretessbelagda adress i Spanien dit hans pensionsutbetalningar går, vilket polisen kan få fram på 5 röda sekunder och sen ringa sina kollegor i Spanien.....

Just nu finns 2 möjligheter:
1: Att interna utredningar i Stockholm får ta sig en titt på vad som försiggår i Landskrona.
2: Transportstyrelsen meddelar att skroten blir av med tillståndet direkt om nu detta stämmer, så en bild på Saaben utanför huset med datumstämpel räcker.

Transportstyrelsen kan också internt begära utredning mot poliserna som var vid huset om nu Saaben stod där, dom kan se på slagningarna om polisen kollat upp bilen och underlåtit att rapportera brott.

P.S Har fått pm där några som har en hjullastare erbjuder sig att knacka ner kåken, ska enligt dom bara ta 20-30 sekunder att jämna kåken med marken.

Det lär bli en intressant påsk för vissa.....
Senast redigerad av duqu 2015-04-02 kl. 10:02.
Citera
2015-04-02, 09:57
Medlem
Polisens (?) uppgifter om att de hyr kåken tror jag inte en sekund på. Det hade vi hört om långt tidigare, om inte annat i radiodokumentären.

Diskussionen om huruvida ägaren bryr sig om kåken eller hur han själv själv tagit hand om den tycker jag är helt ointressant och ett riktigt skitargument. Han äger den och ska väl rimligtvis ha tolkningsföreträde i fråga om vem som använder den och hur. Om han sedan varit oförmögen och: eller ointresserad av att underhålla den ordentligt torde väl vara hans egna men begränsade problem?

Men visst, han kanske gett dem tillåtelse att bruka kåken precis som de gjort och kanske även gladeligen pyntar kraftbolaget för tjyvkopplingen. Men jag tvivlar.
Citera
2015-04-02, 10:29
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duqu
...senast sekretessbelagda adress i Spanien dit hans pensionsutbetalningar går, vilket polisen kan få fram på 5 röda sekunder och sen ringa sina kollegor i Spanien.....

Sekretessbelagd... inte alla pensionerade poliser har sekretess på adressen. Man får inte sekretess bara för att man är polis. Och att vara skriven där man inte bor är formellt sett olagligt, men Skatteverket ser väl åt ett annat håll om det inte är bidragsbrott inblandat.

Har han hotbild mot sig? Vittnesskydd?

Här vilar en gravad hund.
Citera
2015-04-02, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever

Vi får helt enkelt börja ta hand om det själva, och motsätter sig polisen det så kan de skita ner sig.
Om fler, nästan alla ställer upp på att försvara de våra och vårat, vad ska grisen göra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in