2015-04-02, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Här kan man läsa om hur Reuters helt enkelt ljög rakt upp och ner om vad ett vittne till den ukrainska nedskjutningen av MH17 påståtts ha sagt, och sedan baserade en nyhet på det:
http://rt.com/news/245141-reuters-witness-misreport-mh17/

Nu trålar liknande grisar i den djupaste gyttjan och hittade (=uppfann) tydligen i desperation ytterligare en "avlyssnad inspelning" mellan rebeller, där den ena "känns igen" som en rysk officer. Så klart....

Det roliga in den avlyssnade inspelningen är att det inte finns några bevis, det enda dom pratar om är att dom har ett buk system vilket är en nyhet för den ena av männen som pratar. Sedan lyckas trollen vända det till bevis i ett desperat försök att flytta fokus. Alla vet ju ändå att det är Ukraina som sköt ner planet...
2015-04-02, 00:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Det roliga in den avlyssnade inspelningen är att det inte finns några bevis, det enda dom pratar om är att dom har ett buk system vilket är en nyhet för den ena av männen som pratar. Sedan lyckas trollen vända det till bevis i ett desperat försök att flytta fokus. Alla vet ju ändå att det är Ukraina som sköt ner planet...

Det var ju uppenbart redan från början att Ukrainas militär tog chansen att stoppa kriget genom att skjuta ner planet och sedan TRODDE de att världsopinionen skulle pressa de befriade områdena som då enkelt kunde rensas på såväl ryssar som ukrainska medborgare som ville ha fred med ryssarna, då kunde Kiev skapa sitt Lebensraum där bland samma fabriker och enorma åkrar som tyska waffenSS ville ha under ww2!
2015-04-02, 00:57
Medlem
Den alltid så kloke Ron Paul slår huvudet på spiken med sin träffsäkra artikel, väl värd att läsa:

http://www.ronpaulinstitute.org/archives/featured-articles/2015/february/22/interventionism-kills-post-coup-ukraine-one-year-later/
2015-04-02, 01:11
Medlem
bernad_laws avatar
Vi kan alltså konstatera att holländska utredare arbetar med teorin att en rysk BUK sköt ned planet. Visserligen har mycket pekat däråt även innan, men detta måste sägas vara mycket allvarliga anklagelser man nu riktar mot den ryska federationen. Man pratar också om andra teorier, men det är tydligt att man bedömer uppgifterna kring de avlyssnade telefonsamtalen som trovärdiga, se videon här från den nederländska polisens officiella Youtubekonto:

https://www.youtube.com/watch?v=olQNpTxSnTo

Om de bevis man presenterar håller för granskning i rättegång (och jag tror inte man slarvar med denna utredning) kommer Rysslands rykte som en första klassens skurstat cementeras för lång tid framöver. Inte nog med att man (troligen av misstag) har skjutit ned flygplanet, det värsta är de lögner och rökridåer man i så fall medvetet lagt ut för att rädda sitt eget skinn. Det är ett avskyvärt beteende mot helt oskyldiga Västerlänningar, och detta kommer få långtgående följder.

Räkna med att vi kommer att få höra motanklagelser, försök att smutskasta utredningen, vägran att erkänna, skrammel med vapen, och allt annat ryssarna kan hitta på. De kommer aldrig att erkänna, inte förrän en demokrat sitter i Kreml, så när ni läser inlägg på nätet som på olika sätt försöker smutskasta den nederländska polisen och deras utredning framgent så minns detta.
2015-04-02, 05:12
Medlem
KABUNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Vi kan alltså konstatera att holländska utredare arbetar med teorin att en rysk BUK sköt ned planet. Visserligen har mycket pekat däråt även innan, men detta måste sägas vara mycket allvarliga anklagelser man nu riktar mot den ryska federationen. Man pratar också om andra teorier, men det är tydligt att man bedömer uppgifterna kring de avlyssnade telefonsamtalen som trovärdiga, se videon här från den nederländska polisens officiella Youtubekonto:

Om de bevis man presenterar håller för granskning i rättegång (och jag tror inte man slarvar med denna utredning) kommer Rysslands rykte som en första klassens skurstat cementeras för lång tid framöver. Inte nog med att man (troligen av misstag) har skjutit ned flygplanet, det värsta är de lögner och rökridåer man i så fall medvetet lagt ut för att rädda sitt eget skinn. Det är ett avskyvärt beteende mot helt oskyldiga Västerlänningar, och detta kommer få långtgående följder.

Räkna med att vi kommer att få höra motanklagelser, försök att smutskasta utredningen, vägran att erkänna, skrammel med vapen, och allt annat ryssarna kan hitta på. De kommer aldrig att erkänna, inte förrän en demokrat sitter i Kreml, så när ni läser inlägg på nätet som på olika sätt försöker smutskasta den nederländska polisen och deras utredning framgent så minns detta.

Undrar bara varför Ukraina, som ju också anklagas för brottet, har vetorätt när det gäller vad som skall hemligstämplas i utredningen. Det måste finnas starka själ (?) när man låter de anklagade själva sitta med och och utreda brotten. Så får det inte gå till! Vad vill man dölja? Ja, det blir ju den naturliga frågan.
2015-04-02, 08:45
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wastebasket
Vill herrn vara så hemskt vänlig att visa mej en OBEROENDE källa på att 1000tals ryska elitsoldater dött, det var nog dagens största lögn, tom jag blev förvånad att ni som gillar dödandet av gamla, barn,kvinnor och ukrainska civila av eran "duktiga ukrainska arme" som måste locka nynazister med pengar för att kunna kämpa mot folkets vilja att slippa förtryck!
Oberoende källa på detta skrattretande påstående TACK!

Jaså existerar inte tjetjenska Elitförband ha ha, nä nu får du sluta dilla skit, när jag var liten fick jag lära mej att man ska tala sanning i en diskussion!

En liten länk kan jag bjuda på : https://youtu.be/PL7ETP9Ui98

Debaltseve gick ju bra för Ukraina ha ha ha, nä trollar du nu eller är du allvarlig?

//Waste
Kolla Vice News läs vad de ryska soldatmödrarna skriver och vad oppositionen säger!
2015-04-02, 09:35
Medlem
Citat:
Jag känner MÅNGA tjetjener personligen , mer säger jag inte så jag vet nog mer än du, Ramzan Kadyrov har gjort Tjetjenien till ett mkt bra område i ryska federationen för den allra största delen av befolkningen, bara terroristerna som den nu dödade Isa Munayev med sitt lilla anhang som förolämpat islams namn har det jävligt hett om öronen nu! EDIT:just ja,han dog ju nyss, ha ha ha!

Befälhavarna inom separatisterna har olika åsikter som befälhavarna haft de senaste 100tals åren i krigszoner!

Jag har läst din länk, sänd inte en Zionistiskundertödd länk av massmördaren Poroshenskos anhang, jag bad om en OBEROENDE länk om du vill vara vänlig att ge mej en sådan?

Klart jag känner till Tjetjenienkrigen, de startades av Doku Umarov, Akhmet Zakayev, Sjamil Basayev, + mängder med krigsherrar som i sin tur sålde ut varandra,tex sålde Arbi Barayev ut Hamzat "Ruslan" Gelayev till FSB för att själv undkomma en Spetsnazgrupp som sedan inringade dem i komsomolskoye, vilket slutade med att han gömde sej i georgien tills hans egna förrådde honom mot 5 gram heroin och Spetsnaz skjöt honom och hela hans grupp i bergen mellan Tjetjenien och Dagestan 2004!

De avrättade ryska soldater ja, det vet väl alla sen 15 år tillbaka, men idag har doberman, hans ukrainska nazistkompisar mfl retat upp en hel nation, ja hela norra Kaukasus muslimska befolkning, så åter hoppas jag kommendant "Wild"s grupp får tag på de första av dessa fega nazister som står i Kiev och retar upp tjetjenerna ännu mer utan att veta att de kommer finna dem allihop till sist!
Blodshämd kallas det, lika vanligt och rättfärdigat som en småsak i Sverige!

Vill du säga till mina tjetjenska vänner i ansiktet på dem det du startade ditt inlägg med?

Citat:
De avrättade ryska soldater ja, det vet väl alla.

Då är min fråga hur i helvete du kan sitta och skriva att du VET att tjetjener INTE avrättar ukrainska krigsfångar också? När alla vet att de mer än gärna avrättade ryska krigsfångar under de båda tjetjenienkrigen.

Videor på misshandlade, paraderade och avrättade ukrainska fångar.

https://www.youtube.com/watch?v=6vAUFl6ifRA

11:00 in i klippet har du dina avrättade ukrainska fångar.

http://www.rferl.org/content/ukraine-prisoners-of-war-separatists-war-crimes-questions/26816285.html

https://www.youtube.com/watch?v=W8yY9DoJhuQ

Kom nu inte och säg att länkarna inte är oberoende, de är filmade av ryssarna.

Jag är ryss, jag är född och uppväxt i Ryssland, jag pratar språket, jag känner kulturen kom för fan inte och påstå att du kan Östeuropa för att du är kompis med några tjetjener.

Det finns många tjetjener som strider på den ukrainska sidan också och som vet hur det känns att leva under rysk ockupation och strida mot ryska förband.
Senast redigerad av Pobedarov 2015-04-02 kl. 09:40.
2015-04-02, 11:13
Medlem
Citat:
Nu ska vi inte måla "tavlor" och leka hollywoodfantasier.

Ni kan själva se hur bra behandlade de faktiskt barna och civila mördarna blir av frihetskämparna i öst!
Kolla vilka tuffa nazister de är nu, kolla på han i mitten och snacka om inavel ha ha.
Lika illa är det när den helt klart framstående nazisten av dem allihop sitter och grinar,

Du xelious, som gillar både nazityskland, israel, poroshensko, eu, nato, är du totalt förvirrad?
TOTALT alltså? har du gått i nåt vi kallar skola i Sverige tex?

Länk: https://youtu.be/yEl71AV6hJY

//Wastebasket
Får göra dig besviken men i Ukraina finns det inga frihetskämpar i öst och inga nazister i väst. Bara rysstödda ockupanter som Ukrainas arme har skyldighet att bekämpa och driva ut från sitt territorium inkl. allt patrask Putin betalar. Ukrainas legitima styre har ju all rätt på sin sida och stöds av omvärlden vilket man knappast kan säga om lille Putin och hans gäng.
2015-04-02, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Får göra dig besviken men i Ukraina finns det inga frihetskämpar i öst och inga nazister i väst. Bara rysstödda ockupanter som Ukrainas arme har skyldighet att bekämpa och driva ut från sitt territorium inkl. allt patrask Putin betalar. Ukrainas legitima styre har ju all rätt på sin sida och stöds av omvärlden vilket man knappast kan säga om lille Putin och hans gäng.

Det här är bara löjligt. Även om vi är oense om vems fel det är hit och dit så erkänner ju båda sidor att det finns nazister i västukraina, och nu verkar det komma nazister och nationalister även till östukrainas sida. Sluta komma med såna uppenbara lögner.
2015-04-02, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law

Jag tittade på klippet du länkade och ja dom pratade i hemlighet om något vapensystem dom hade, förmodligen BUK. Men ingenstans i klippet säger dom att dom har skjutit ner något. Att få det som något sorts bevis verkar vara långsökt.

I klippet säger dom att två ukrainska flygplan har blivit nerkjutan, ett en dag innan och ett till tre dagar innan. Så säg att det är separatister som har skjutit ner det, varför tillåter den ukrainska regeringen regulärt flyg att vistas i samma område där två flygplan redan har blivit nerskjutna. Så hur man än vrider och vänder på det så ligger felet hos Ukraina. Antingen så sköt dom ner det själva eller så skickade dom in det med flit i ett krigsdrabbat område med vetskapen att det kommer bli nerskjutet.
2015-04-02, 11:43
Medlem
Hydrobromides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Jag tittade på klippet du länkade och ja dom pratade i hemlighet om något vapensystem dom hade, förmodligen BUK. Men ingenstans i klippet säger dom att dom har skjutit ner något. Att få det som något sorts bevis verkar vara långsökt.

I klippet säger dom att två ukrainska flygplan har blivit nerkjutan, ett en dag innan och ett till tre dagar innan. Så säg att det är separatister som har skjutit ner det, varför tillåter den ukrainska regeringen regulärt flyg att vistas i samma område där två flygplan redan har blivit nerskjutna. Så hur man än vrider och vänder på det så ligger felet hos Ukraina. Antingen så sköt dom ner det själva eller så skickade dom in det med flit i ett krigsdrabbat område med vetskapen att det kommer bli nerskjutet.
En fråga som gäckar mig är faktumet varför ukraina skulle ha ett aktivt buk system i ett område helt utan luftburna motståndare , och att en sådan i det fallet skulle vara ganska uppseendeväckande och antagligen borde finnas på både bild och film i det närområdet runt den tiden. Men det finns inte, å andra sidan finns detta på rebellsidan.
2015-04-02, 12:02
Bannlyst
Poroshenko Bans Russian Films, TV Series in Ukraine - Official
Källa: http://sputniknews.com/europe/20150402/1020355171.html#ixzz3W92I2myg

Jag hade alltså rätt, Kiev bekämpar inte längre staten, det skulle jag se som acceptabelt, nu bekämpar man en kultur och folkgrupp, alltså: att man inte ser sig som broderfolk längre.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in