2015-04-01, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wastebasket
Kommer bli ett nöje när de östra områdena i Ukraina befriats från Kiev!

Synd att ryska spetsnaz inte sätts in så de tillsammans med tjetjenska elitförband+ tjetjenska, dagestanska, tadjikiska, abkhaziska , uzbekiska mm mm mm frivilliga + alla ukrainare och andra som kämpar mot Kievs terror kan snabbt avsluta kriget!

Men jag är inte det minst orolig att de högerkrafter i Ukraina som har som största mål att bomba civila, gamla och barn, kommer ha nåt att sätta emot Tjetjenska Spetsnaz, det räcker med dem + de som redan kämpar för novorossiya!

Låt Tjetjenska Frivilliga ta och sköta förhören på de avskummen från Kiev och västukraina sen, ha ha, de har sina egna ganska effektiva metoder utan att gå in på Detaljer!

// Wastebasket
Hmm, så du förespråkar tortyr, men bara om separatisterna får utföra den på befolkningen. Givetvis så har Kiev all rätt att försvara sig mot slöddret i öster och se till att befolkningen får den vardag dom så väl behöver. Att lida under separatisterna är ju ingen vardag man önskar sin värsta fiende faktiskt. Eller jo, kanske.
2015-04-01, 13:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Fast Ryssland har satt in " elittrupper" och de har dött i hundratal om inte 1000+.
Tjetjenska elitförband är inget som existerar och tjetjener har slagits på den ryska sidan sedan i våras, de har dött och blött som alla andra.
Enda chansen för Ryssland är att öka antalet reguljära ryska enheter i kriget och det rätt kraftigt.
I Debaltseve hade man ett väldigt bra läge att snabbt slå ut de Ukrainska förbanden, ändå tog det flera veckor och till priset av en hel del egna förluster.

Vill herrn vara så hemskt vänlig att visa mej en OBEROENDE källa på att 1000tals ryska elitsoldater dött, det var nog dagens största lögn, tom jag blev förvånad att ni som gillar dödandet av gamla, barn,kvinnor och ukrainska civila av eran "duktiga ukrainska arme" som måste locka nynazister med pengar för att kunna kämpa mot folkets vilja att slippa förtryck!
Oberoende källa på detta skrattretande påstående TACK!

Jaså existerar inte tjetjenska Elitförband ha ha, nä nu får du sluta dilla skit, när jag var liten fick jag lära mej att man ska tala sanning i en diskussion!

En liten länk kan jag bjuda på : https://youtu.be/PL7ETP9Ui98

Debaltseve gick ju bra för Ukraina ha ha ha, nä trollar du nu eller är du allvarlig?

//Waste
Senast redigerad av Wastebasket 2015-04-01 kl. 13:41.
2015-04-01, 13:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Hmm, så du förespråkar tortyr, men bara om separatisterna får utföra den på befolkningen. Givetvis så har Kiev all rätt att försvara sig mot slöddret i öster och se till att befolkningen får den vardag dom så väl behöver. Att lida under separatisterna är ju ingen vardag man önskar sin värsta fiende faktiskt. Eller jo, kanske.

Det är Kievs Banderasterrorister som dödar oskyldiga civila i öst som jag nämnt nu ett flertal tillfällen men som inte alla förstår pga inlärningssvårigheter kanske eller NATO/ryssskräck som alltjämt minskar i Sverige men ändå sitter kvar i folk!
De i öster har inte gjort nånting mot västra Ukraina!

Ang tort˙r, nej ingen tortyr har förekommit på separatistsidan mot krigsfångar, menar du bilder på skadade soldater från Ukrainas skämt till arme så är det inte tortyr direkt när separatisterna TOM ger läkarvård och mat till ukrainska soldater som de tillfångatagit!

Ukrainas Neonazis/Banderas är de enda som torterat folk, (många civila)

Att dessa nynazister inte hamnar i händerna på tjetjenska milisgrupper är pga att de gömmer sej bakom ukrainska kontraktssoldater, och en drös meniga som bara vill hem igen..
Synd för jag tror att tjetjenska miliser är rätt så effektiva på att få dessa neonazis att fundera lite på sitt val att döda oskyldiga civila!

//Wastebasket
2015-04-01, 14:11
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pobedarov
Ytterligare en separatist träder fram och berättar sanningen om ryska trupper i Ukraina.

https://news.vice.com/article/russian-soldiers-have-given-up-pretending-they-are-not-fighting-in-ukraine

Separatisterna har helt enkelt gett upp och försöker inte längre dölja faktumet att det är den ryska armén som sköter striderna och leksakerna.

Samtidigt i Sverige sitter det nyttiga idioter, rysstroll och femtekolonnare som postar inlägg med svammel och skit med hänvisning till propagandan från Kreml!
Det lär bli mer och mer berättelser från de ukrainska kollaboratörerna när ryssen allt mer anser att charaden inte fungerar längre. Trots allt var det fascisten i egen hög person som skrev under Minsk-avtalet, inte clownerna för "DNR", "LNR" eller vad de kallar det för nu. Allt fler av dessa clowner och terrorister avrättas av andra ryska grupper eller av FSB, är det 2-3 nu som blivit avrättade genom "attentat"?

Det krigas för fullt nu inbördes där de ukrainska kallas "spioner" av Vostok och avrättas:
Citat:
Gangs of "Vostok" and "Scouts of DNR" are at war
I territoriet tillfälligt ockuperade territorier Donetsk och Lugansk regioner pågående konflikten mellan ledarna för bataljonen "Vostok" och "DNR scouter."
http://www.62.ua/article/785219?utm_source=web

Det var väl nån som kallas "gypsy" som mördades nyligen i ett attentat, nu ska de ta kål på hans undersåtar kan man anta.

Offensiv är verkligen på väg, rysk FSB-general har synts vid fronten i Ukraina:
http://nv.ua/ukraine/events/na-peredovye-pozicii-terroristov-pribyli-predstaviteli-fsb-gotovitsya-nastuplenie-shtab-ato-41816.ht ml
Citat:
I spetsen för terrorister i Luhansk regionen deltog företrädare för den ryska FSB, rapporterade på huvudkontoret i ATU.

Peredstaviteli ryska underrättelsetjänsten hjälper påskynda byggandet av befästningar militanta, sprider rykten om förestående attack Ukrainska militärer.

"Samtidigt, ryska legosoldater själva förbereder att anfalla våra positioner i början av april," - sade i ett uttalande.

De bryter mot fredsavtalet dagligen, skjuter dygnet runt och trupper förflyttas:
Citat:
Som det informerades, på platsen nära Alexandrovsk fortsatt utbildning av terrorister skjuta, även på natten.

"Det finns en aktiv förflyttning av lastbilar, kolonner av militär utrustning, inklusive pansarfordon," - sade i ett uttalande.
Senast redigerad av Xelious 2015-04-01 kl. 14:19.
2015-04-01, 14:34
Bannlyst
Tjetjenska Vostok har inte avrättat någon, de tom släppte fram mat men givetvis inte vapen åt de belägrade ditlurade ukrainska soldaterna när Ukrainas sk arme förlorade flygplatsen i donetskt!

Banderas avrättar folk, inte tjetjenerna!

// Waste
2015-04-01, 15:01
Medlem
Citat:
Då känner du till sedan tidigare att det pumpas in CIApengar för att det ska köpas såna här sk vittnen då el?, du kanske missat det litegrann

Jag vet mer om östeuropa än du tror killen.

Banderas avrättar folk, inte tjetjenerna!

Jaså det säger du? Det verkar inte så med tanke på dina inlägg. Hade du bott där och haft erfarenhet av språket och kulturen hade du definitivt inte sållat dig till de nyttiga idioterna.

Olika grupperingar inom separatisterna strider nu öppet mot varandra och har förklarat krig. Demokratin och tryggheten flödar i det Nya Ryssland!

Du vet att tjetjenerna avrättade hundratals ryska soldater under både det första och andra Tjetjenienkriget?
2015-04-01, 16:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pobedarov
Jaså det säger du? Det verkar inte så med tanke på dina inlägg. Hade du bott där och haft erfarenhet av språket och kulturen hade du definitivt inte sållat dig till de nyttiga idioterna.

Olika grupperingar inom separatisterna strider nu öppet mot varandra och har förklarat krig. Demokratin och tryggheten flödar i det Nya Ryssland!

Du vet att tjetjenerna avrättade hundratals ryska soldater under både det första och andra Tjetjenienkriget?

Jag känner MÅNGA tjetjener personligen , mer säger jag inte så jag vet nog mer än du, Ramzan Kadyrov har gjort Tjetjenien till ett mkt bra område i ryska federationen för den allra största delen av befolkningen, bara terroristerna som den nu dödade Isa Munayev med sitt lilla anhang som förolämpat islams namn har det jävligt hett om öronen nu! EDIT:just ja,han dog ju nyss, ha ha ha!

Befälhavarna inom separatisterna har olika åsikter som befälhavarna haft de senaste 100tals åren i krigszoner!

Jag har läst din länk, sänd inte en Zionistiskundertödd länk av massmördaren Poroshenskos anhang, jag bad om en OBEROENDE länk om du vill vara vänlig att ge mej en sådan?

Klart jag känner till Tjetjenienkrigen, de startades av Doku Umarov, Akhmet Zakayev, Sjamil Basayev, + mängder med krigsherrar som i sin tur sålde ut varandra,tex sålde Arbi Barayev ut Hamzat "Ruslan" Gelayev till FSB för att själv undkomma en Spetsnazgrupp som sedan inringade dem i komsomolskoye, vilket slutade med att han gömde sej i georgien tills hans egna förrådde honom mot 5 gram heroin och Spetsnaz skjöt honom och hela hans grupp i bergen mellan Tjetjenien och Dagestan 2004!

De avrättade ryska soldater ja, det vet väl alla sen 15 år tillbaka, men idag har doberman, hans ukrainska nazistkompisar mfl retat upp en hel nation, ja hela norra Kaukasus muslimska befolkning, så åter hoppas jag kommendant "Wild"s grupp får tag på de första av dessa fega nazister som står i Kiev och retar upp tjetjenerna ännu mer utan att veta att de kommer finna dem allihop till sist!
Blodshämd kallas det, lika vanligt och rättfärdigat som en småsak i Sverige!

Vill du säga till mina tjetjenska vänner i ansiktet på dem det du startade ditt inlägg med?
Senast redigerad av Wastebasket 2015-04-01 kl. 16:07.
2015-04-01, 18:13
Medlem
Citat:
Det är Kievs Banderasterrorister som dödar oskyldiga civila i öst som jag nämnt nu ett flertal tillfällen men som inte alla förstår pga inlärningssvårigheter kanske eller NATO/ryssskräck som alltjämt minskar i Sverige men ändå sitter kvar i folk!
De i öster har inte gjort nånting mot västra Ukraina!

Ang tort˙r, nej ingen tortyr har förekommit på separatistsidan mot krigsfångar, menar du bilder på skadade soldater från Ukrainas skämt till arme så är det inte tortyr direkt när separatisterna TOM ger läkarvård och mat till ukrainska soldater som de tillfångatagit!

Ukrainas Neonazis/Banderas är de enda som torterat folk, (många civila)

Att dessa nynazister inte hamnar i händerna på tjetjenska milisgrupper är pga att de gömmer sej bakom ukrainska kontraktssoldater, och en drös meniga som bara vill hem igen..
Synd för jag tror att tjetjenska miliser är rätt så effektiva på att få dessa neonazis att fundera lite på sitt val att döda oskyldiga civila!

//Wastebasket
Inte undra på att folk flyr västerut om det är separatisternas eller Putins talan du för. Skrämmande om dom sk. makthavarna i låtsasrepublikerna tänker så snävt och egoistiskt, för att inte tala om deras haranger om nazispöken som härjar i Kiev. ingen sväljer ju sådan dynga rakt av, inte ens dom själva. Nu är det ju tack och lov bara i en liten del av Ukraina som rebellerna har förstört men det är illa nog för befolkningen som finns kvar. Men kan man så flyr man givetvis västerut,åtminstone den unga generationen med framtiden för sig. Så har det ju alltid varit i orostider.
2015-04-01, 21:40
Medlem
cykelbusss avatar
Russian officer recognized on tape in Dutch MH17 investigation

http://www.nrc.nl/nieuws/2015/04/01/russian-officer-recognized-on-tape-by-dutch-investigation-team-mh17/

Att ryska trupper sänkte MH17 vet ju alla redan men trevligt att även bevisen radas upp nu. Vilka straff tror ni Ryssland har att vänta när slutsatsen presenteras?
Senast redigerad av cykelbuss 2015-04-01 kl. 21:46.
2015-04-01, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cykelbuss

http://www.nrc.nl/nieuws/2015/04/01/russian-officer-recognized-on-tape-by-dutch-investigation-team-mh17/

Att ryska trupper sänkte MH17 vet ju alla redan men trevligt att även bevisen radas upp nu. Vilka straff tror ni Ryssland har att vänta när slutsatsen presenteras?

Alla vet ju att det var Ukraina som sköt ner det så jag vet inte vad du försöker lura folk här. Det finns inte ett enda bevis i den där skitartikeln som du länkade. En ukrainare 'känner igen' rösten på en inspelning mellan två personer som pratar om att dom har fått ett BUK-system. Och det får du till som BEVIS att dom har skjutit ner ett flygplan? Lägg av för fan...
2015-04-01, 23:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cykelbuss

Petrovsky finns inte, hans öknamn kan ej relateras till denne person som inte verkar existera, kan du länka mej en trovärdig källa på detta?

Sen undrar jag med de flesta varför ett civilt flygplan skjöts ner med <exakt samma vapen som ukrainska armen , iaf högerdelen av dessa, som delvis är självstyrande för att kunna utöva terror på civils utan att massmördaren poroshenko behöver svara för detta .
Planet skjöts ner EXAKT då det var riktigt illa pga att vanliga ukrainska soldater massdeserterade just då och frihetskämparna vann stort just i det ögonblicket.. Tack på förhand för svar!
// Waste
Senast redigerad av Wastebasket 2015-04-01 kl. 23:31.
2015-04-02, 00:14
Medlem
baggebo1s avatar
Här kan man läsa om hur Reuters helt enkelt ljög rakt upp och ner om vad ett vittne till den ukrainska nedskjutningen av MH17 påståtts ha sagt, och sedan baserade en nyhet på det:
Citat:
As a part of a March report on the Malaysian Airlines flight MH17 tragedy Reuters talked to Pyotr Fedotov, a 58-year-old resident of the village Chervonniy Zhovten in the Lugansk Region of eastern Ukraine.

“When interviewed by Reuters, Fedotov, the witness who described the 'wiggling' rocket, at first said on camera that it was fired from territory held by the Ukrainian army. Later, off camera, he said it was launched from a nearby rebel area. Asked why he had originally said the opposite, he said it was because he was afraid of the rebels," the news agency said.

RT contacted Fedotov and he said that Reuters correspondent Anton Zverev was "less than accurate" with his testimony.

“When we talked about the Boeing on camera, I explained everything as it was. The things that I allegedly said off-camera were just made up by the journalist. It's all lies. Off-camera, we never discussed the Boeing,” Fedotov told RT.
http://rt.com/news/245141-reuters-witness-misreport-mh17/

Nu trålar liknande grisar i den djupaste gyttjan och hittade (=uppfann) tydligen i desperation ytterligare en "avlyssnad inspelning" mellan rebeller, där den ena "känns igen" som en rysk officer. Så klart....

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in