Citat:
"Musiker" producerade på löpande band ser jag inte som en förlust.
Spotify i mobilen är fan det bästa som hänt sedan mp3-spelaren. Självklart är det winamp som gäller för datorn. Köper ju såklart också skivor från band och musiker som jag supportar. Tror förövrigt att du älskar rixfm
.
Spotify i mobilen är fan det bästa som hänt sedan mp3-spelaren. Självklart är det winamp som gäller för datorn. Köper ju såklart också skivor från band och musiker som jag supportar. Tror förövrigt att du älskar rixfm
.Tycker faktiskt det är kul att förstå tekniken på alla nivåer - och behärska den. Allt ifrån hur musik diskreteras matematiskt: - hur mp3 och FLAC-teknik är uppbyggt - och även den vanliga CD-skivan. Det stora dilemmat för mig är att inte kunna betala för mig på ett smidigt sätt - när jag vill det av moraliska skäl... faktiskt.
Jag vet att inte alla gillar den tekniska sidan, och för dem är ju Spotify framtiden. Helt klart så är Spotify framtiden. Men frågan är lite speciell när det gäller prissättningen. Vill folk betala dubbelt mot vad de gör idag med Spotify?
Jag tror inte många vill det, och därför är Tidal dödsdömt. Musik är inte hur mycket som helst värt. Och att ändra prisbildningen är på tok för sent. I o m att mp3 och sedermera FLAC släpptes lös, släpptes anden ur från flaskan... Det stavas "gratis": och det är inte lätt att slå. Vi användare kan alltid återgå till mp3 och FLAC om Spotify blir för dyrt...
Förmodligen så kommer mp3 och fildelning å ena sidan att fortsätta att existera, samtidigt som å andra sidan Spotify kommer att fortsätta existera och förhoppningsvis växa.
Det är en jättebra uppdelning av verkligheten. Tjuvarna å ena sidan, och andra sidan de verkliga latmaskarna som bara vill betala för att kunna söka upp vilken musik som helst som finns (i princip).
Jag föredrar att vara tjuv. Det är ingen som tvingar musiker att musicera.
Men för Tidal ser jag inget utrymme.