2015-04-01, 15:58
Medlem
kjellouts avatar
Pluggade IT förut men fick hoppa av efter ett tag så jag har cirka 60 hp att tillgodoräkna. Nu har jag börjat funderat på att läsa 120hp historia med uppsats, 30hp it med uppsats och 90hp kompletterande lärarutbildning.

Grejen är den att det blir fyra år. Csn kommer inte ge mig pengar så länge till med tanke på förra studiesessionen plus att jag får lite ångest om jag kommer klara c uppsats i it med tanke på sist.

Men jag är även intesserad av att jobba på fritidsgård med musikinriktning. Där är utbildningen bara två år plus inte lika avancerad (tror jag).
Men efter mina googlesökningar hittar jag ingen sådan utbildning.

Någon som vet mer och kan komma med lite tips?

Tack på förhand.
Citera
2015-04-01, 16:04
Medlem
Ja vill du bli lärare och uppleva suddgummikrig eller vill du bli fritidsledare och titta på medans ungdomarna spelar biljard.
Citera
2015-04-01, 16:08
Medlem
kjellouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mommy123
Ja vill du bli lärare och uppleva suddgummikrig eller vill du bli fritidsledare och titta på medans ungdomarna spelar biljard.
Titta på när dom spelar biljard och hjälpa till i replokalen känns mer som mig.

Men någon gång ska man växa upp också
Citera
2015-04-01, 17:36
Medlem
Mokshas avatar
Hade det varit min situation hade jag försökt utbilda mig till lärare i F-3. Då har lite mer "kött på benen" och har en vettig utbildning som är gångbar i flera andra läder.

Att plugga x antal år för att bli fritidsledare, nja, då hade jag hellre åkt över till Norge och börjat jobba som detta redan imorgon.
Citera
2015-04-01, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moksha
Hade det varit min situation hade jag försökt utbilda mig till lärare i F-3. Då har lite mer "kött på benen" och har en vettig utbildning som är gångbar i flera andra läder.

Att plugga x antal år för att bli fritidsledare, nja, då hade jag hellre åkt över till Norge och börjat jobba som detta redan imorgon.

Kräver fritidsledare någon utbildning ens? De känns som att man bara kan stiga in på en fritidsgård och agera fritidsledare i princip. Dvs ledare på fritids, man leder ett fritids. Vore sjukt om där behövs utbildning för något sådant.
Citera
2015-04-01, 18:44
Medlem
kjellouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mommy123
Kräver fritidsledare någon utbildning ens? De känns som att man bara kan stiga in på en fritidsgård och agera fritidsledare i princip. Dvs ledare på fritids, man leder ett fritids. Vore sjukt om där behövs utbildning för något sådant.

Tror man fåt börja som timänställd om man är "lämplig" sen krävs det utbildning för att få fasttjänst. De va intrycket jag fick iaf.
Citera
2015-04-02, 01:41
Medlem
Fantantonios avatar
Lärare på gymnasienivå? Enklare än vad man tror. En polare till mig har precis fått sitt första jobb och är 24 år gammal. Man tar väldigt mycket material från internet, allt ifrån texter till ämnesområden. Enda jobbiga är väl eleverna men då ska du komma ihåg att gymnasielever får väl ändå ses som "mogna" i jämförelse med andra.

Skriv ihop ett halvsvårt prov, sno saker här o där så är du klar.

Lönen ska även bli bättre from 2016.

Personligen läser jag något helt annat men ifall du har några frågor kan jag ställa dem till honom.
Senast redigerad av Fantantonio 2015-04-02 kl. 01:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in