2015-04-01, 07:46
Medlem
HerrGickhans avatar
Hela den här cirkusen visar bara hur otroligt kundfrånvända företagen är på mediemarknaden. Man fattar helt enkelt inte vad det innebär att ha kundfokus. Det är helt otroligt att folk i allmänhet accepterar den fullständigt frånvarande service och information som tillhandahålles.

När det gäller Telia så har ju företagets vänstra hand inte koll på vad den högra gör. Det sitter oerfarna chefer på olika nivåer som väl förmodligen mest finns till för sin egen skull. Många har samma mentalitet som råder i callcenterbranschen. Att de lagt ut stora delar av försäljningen på callcenterföretag bevisar det.

Citat:
Ursprungligen postat av captur605
överlever gör vi nog alla men betala 299kr för paket stor som numera bara innerhåller skitkanaler gör väl ingen..

Det värsta är att de gör det här lite i förbifarten. Ungefär som om kunderna skulle säga: Den här månaden ska jag inte titta så mycket på så många kanaler, så nu får ni bara 100:- den här månaden.
Senast redigerad av HerrGickhan 2015-04-01 kl. 07:48.
Citera
2015-04-01, 08:04
Bannlyst
verka va överbelastat hos telia.. ringde prick kl 08 o ha nr 79 i kön
Citera
2015-04-01, 08:31
Medlem
MadameWhos avatar
Citat:
överlever gör vi nog alla men betala 299kr för paket stor som numera bara innerhåller skitkanaler gör väl ingen..

Du har rätt att säga upp det med omedelbar verkan, så du behöver inte betala 299 kr för "skitkanaler"...
Citera
2015-04-01, 08:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MadameWho
Du har rätt att säga upp det med omedelbar verkan, så du behöver inte betala 299 kr för "skitkanaler"...

det är också gjort nu.. tillbaka på kanalpaket lagom som ingår i fiberföreningen..

dock kan jag meddela enligt telefonisten har de förhoppningar om att kanalerna ska vara tillbaka inom x antal dagar.. då enligt denne även andra tv-distributörer haft liknande problem med sbs ..så det förs väl antagligen samtal..
Citera
2015-04-01, 09:20
Medlem
SkepticalHippos avatar
Citat:
verka va överbelastat hos telia.. ringde prick kl 08 o ha nr 79 i kön

Varför ringer du ens? All infomation finns ju redan utlagd.

1. SBS är envisa arslen. Det är Telia också.

2. Telia är ett stort inkomstbortfall för SBS.

3. SBS kommer att ge sig, frågan är bara när.

4. Kompensationen som det eventuellt kan bli tal om är otroligt liten. Avbrottet ska då ha varat i över tre dagar och kompensationen gäller enbart de kanaler som försvunnit i det antalet dagar. Det handlar alltså om några kronor.

Ta till exempel kanalpaket Stor. 42 kanaler för 299:-/månad.

299:-/42 kanaler = 7:-/kanal.
7:- / 30 dagar = 0,233:- kanal och dag
10 kanaler väck = 2,33:-/dag

Om kanalerna är borta i 10 dagar och de bjuder till så att man får kompensation blir det alltså 23:-. Eftersom alla kunder får HBO eller extra kanaler samt att Telias allmänna villkor säger att de är immuna mot leverantörsstrul så behöver de inte ens kompensera. Varför slösar ni ens tid på att ringa?!

5. Telia skiter i om deras personal blir drabbad. De som svarar lider under en sådan här dag för en skitlön men Telia kommer inte ändra sig oavsett vad de rapporterar.

Skit i att ringa. Ni kommer inte kompenseras och det är inte företaget Telia utan de som jobbar för en skitlön som blir drabbade

/F.d. Teliaanställd
Citera
2015-04-01, 09:25
Medlem
leffe.js avatar
Man får ha lite is i magen här och avvakta lite. Det tycks som om man glömmer att Telia har en motpart SBS Discovery som vad jag läst även har strulat med andra bolag, tror det var Boxer..
Kanal fem ger jag fullständig fan i, då är det värre med Eurosport då jag gilla cykel och snart börjar de stora cykeltävlingarna.. Får väl i värsta fall kosta på mig Eurosport Player ett antal månader..

Där var man girigt snabba att höja priset på ett 12-månaders abonnemang från 39 kronor till 49 kronor om jag fattade det hela rätt. Ett abonnemang där du kan säga upp när du vill kostar 69 kronor och det får det väl i så fall bli.. När snooker och annan udda sport tar överhand så får man dra.
Citera
2015-04-01, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkepticalHippo
Varför ringer du ens? All infomation finns ju redan utlagd.

1. SBS är envisa arslen. Det är Telia också.

2. Telia är ett stort inkomstbortfall för SBS.

3. SBS kommer att ge sig, frågan är bara när.

4. Kompensationen som det eventuellt kan bli tal om är otroligt liten. Avbrottet ska då ha varat i över tre dagar och kompensationen gäller enbart de kanaler som försvunnit i det antalet dagar. Det handlar alltså om några kronor.

Ta till exempel kanalpaket Stor. 42 kanaler för 299:-/månad.

299:-/42 kanaler = 7:-/kanal.
7:- / 30 dagar = 0,233:- kanal och dag
10 kanaler väck = 2,33:-/dag

Om kanalerna är borta i 10 dagar och de bjuder till så att man får kompensation blir det alltså 23:-. Eftersom alla kunder får HBO eller extra kanaler samt att Telias allmänna villkor säger att de är immuna mot leverantörsstrul så behöver de inte ens kompensera. Varför slösar ni ens tid på att ringa?!

5. Telia skiter i om deras personal blir drabbad. De som svarar lider under en sådan här dag för en skitlön men Telia kommer inte ändra sig oavsett vad de rapporterar.

Skit i att ringa. Ni kommer inte kompenseras och det är inte företaget Telia utan de som jobbar för en skitlön som blir drabbade

/F.d. Teliaanställd

Finns ett par småfel...

Leverantörsstrul? Det handlar inte om det , det handlar om en förhandling som strandat - och att Telia skall säga till om x antal veckor innan om innehållet i TV Paketen förändras. Detta är ett gravt avtalsbrott...

Att sedan kompensationen ser ut som följer är det stora skämtet...

A) 3 kanaler (Men 10 försvann) - Paket Lagom
B) HBO gratis en månad (Via deras hemsida kan man få 3 månader gratis utan uppsägningstid) - Paket Stor och paket Stor+

Så det folk blir sura över är att Telia "Kompenserar" med ingenting! En kompensation skall motsvara det som man missat/missar och deras erbjudande är helt under isen.

Ett vettigt erbjudande hade varit

A) Paket Lagom uppgraderas till Stor till samma kostnad som Paket Lagom
B) Paket Stor & Stor+ uppgraderas till Viasat Guld till samma kostnad som Paket Stor & Stor +

Då hade Telia räddat en del av sitt sargade ansikte...
Citera
2015-04-01, 09:41
Moderator
Gromguttens avatar
En massa OT och chat raderat.

/Mod
Citera
2015-04-01, 09:43
Medlem
ugge_das_boots avatar
Man förlorar hoppet när folk sitter och blir upprörda över några SKIT kanaler med SKIT program där folk matas med reklam. Tänk om folk brydde sig om viktiga saker i samhället istället..

Fy fan

OT: vänd er till SBS istället för att gnälla till telia kundtjänsten

SBS Discovery TV
Rådmansgatan 42
SE-114 99 Stockholm
+46 (0)8 520 55 555
Senast redigerad av ugge_das_boot 2015-04-01 kl. 09:47.
Citera
2015-04-01, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ugge_das_boot
Man förlorar hoppet när folk sitter och blir upprörda över några SKIT kanaler med SKIT program där folk matas med reklam. Tänk om folk brydde sig om viktiga saker i samhället istället..

Fy fan

OT: vänd er till SBS istället för att gnälla till telia kundtjänsten

SBS Discovery TV
Rådmansgatan 42
SE-114 99 Stockholm
+46 (0)8 520 55 555

Nej - för vi har avtal med Telia och inte SBS Discovery.

Jag kontaktar den jag har avtal med och inte en tredje part. För om man kontaktar SBS Discovery så hänvisar dom till den leverantör du har avtal med (i.e. Telia) så detta är inte ett alternativ.

Och som tidigare sagts i tråden så är detta ett avtalsbrott av Telia - och jag tror inte merparten av det svenska folket tykcer att EM-Kvalet är "SKIT kanaler med SKIT program där folk matas med reklam"
Citera
2015-04-01, 10:00
Medlem
Är det någon annan än jag som plötsligt fick en massa VIASAT kanaler i och med att 5an släcktes?
För mig fungerar även 9an fortfarande , enda som försvann var 5an och eurosport vilket ersattes med dom andra utlovade + flertalet viasat kanaler.. :O

Har förövrigt inget kanalpaket, endast vanliga utbudet.
Citera
2015-04-01, 10:16
Bannlyst
Viasat sport fick jag 🙋
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här