2015-03-31, 19:13
Medlem
jedidja1s avatar
[quote=goran744|52853428]
Citat:
Ursprungligen postat av jedidja1
Ja och även meningen av jord är du kommen och av jord skall du åter varda tyder också på reinkarnationens faser och när den är sluten så är resan färdig.

Hur fick du det till att det va mitthopps post när det va min???
Citera
2015-03-31, 19:15
Medlem
jedidja1s avatar
[quote=jedidja1|52853456]
Citat:
Ursprungligen postat av goran744

Något fel på FB för tillfället
Citera
2015-03-31, 19:17
Medlem
goran744s avatar
[quote=jedidja1|52853456]
Citat:
Ursprungligen postat av goran744

Ja jag vet inte vad som hände datorn fixade det själv....
Citera
2015-03-31, 19:18
Medlem
Citat:

mitthopp skrev en post med en galen QUOTE-tag i, sen har den följ med i citeringar. Allt följer med när man citerar, t.o.m. indenteringar.
Citera
2015-03-31, 19:19
Medlem
Citat:

nej, det är det inte.
Citera
2015-03-31, 19:23
Medlem
jedidja1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
nej, det är det inte.

Gå bakåt i inläggen så ser du att det varit något galet
Citera
2015-03-31, 19:25
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Skyll på mig Det är jag så van med så.....
Citera
2015-03-31, 19:28
Medlem
Citat:

jag såg att du inte visste hur man raderade, men nu är ordningen återställd, släpp det, och tråden handlar om religion,
Citera
2015-04-01, 04:33
Medlem
Gameplayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JesusStalMinPost
Det som väntar en människa som ger sitt liv till Jesus och väljer att följa honom, är vad Jesus väljer att göra med den människan. Det är vad "ge sitt liv" betyder. Evig plåga själv, för att tjäna andra och mänsklighetens goda i allmänhet? Fest dygnet runt i himlen? Vem vet, om man inte känner Jesus.

Citerar inte hela ditt inlägg men det du skrev var intressant. Just det att välja att följa någon annans vilja istället för min egen är det jag har "svårt" med. Jag såg mig t.o.m. som kristen men kunde inte göra just detta. Försökte till viss del men det gick inte....
Citera
2015-04-01, 04:41
Medlem
Gameplayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Visst ... och svaren har varit "arguments from ignorance".

Man kan se det så men det finns paralleller mellan (vissa) religioner och modern fysik och kosmologi. En enkel sak är att både Big Bang och skapelse av Gud innebär att alltet hade en början. Innan man kom på Big Bang-teorin trodde vetenskapen i allmänhet att universum existerat för evigt. Så t.ex. påven har inget emot denna teori då den delvis ger stöd åt det han tror på. Har t.o.m. för mig att en katolsk präst myntade begreppet.
Senast redigerad av Gameplayer 2015-04-01 kl. 04:43.
Citera
2015-04-01, 05:00
Medlem
Gameplayers avatar
När det gäller att se om en religion (eller religioner i allmänhet) är bra kan man gå efter detta bibel-citat. Tar det på engelska:

"By their fruits shall ye know them."

Något som bär dålig "frukt" är inte bra oavsett vad det är. Orsakar en religion mest (eller orimligt mycket) lidande är den inte bra helt enkelt. Man kan även se på hur en religions utövare beter sig. Beter sig en stor del av del av dem mycket dåligt, är det kanske läge att helt döma ur religionen. Gör religioner i allmänhet mer skada än nytta bör vi kanske också ifrågasätta deras existensberättigande. Sen att de möjligen haft en funktion i vårt mer primitiva förflutna, behöver inte på något sätt innebära att de behövs idag. En grundregel jag själv försöker följa, är att man aldrig ska försvara något dåligt.
Senast redigerad av Gameplayer 2015-04-01 kl. 05:05.
Citera
2015-04-01, 14:03
Medlem
Roger Rabbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gameplayer
När det gäller att se om en religion (eller religioner i allmänhet) är bra kan man gå efter detta bibel-citat. Tar det på engelska:

"By their fruits shall ye know them."

Något som bär dålig "frukt" är inte bra oavsett vad det är. Orsakar en religion mest (eller orimligt mycket) lidande är den inte bra helt enkelt. Man kan även se på hur en religions utövare beter sig. Beter sig en stor del av del av dem mycket dåligt, är det kanske läge att helt döma ur religionen. Gör religioner i allmänhet mer skada än nytta bör vi kanske också ifrågasätta deras existensberättigande. Sen att de möjligen haft en funktion i vårt mer primitiva förflutna, behöver inte på något sätt innebära att de behövs idag. En grundregel jag själv försöker följa, är att man aldrig ska försvara något dåligt.

Nej, absolut inte. Religionsfrihet är något vi inte ska tumma på, alls. Inte i dagsläget eller den närmsta framtiden i alla fall, förtryck är inte rätt väg att gå, upplysning är bättre. Fast vi behöver förstås inte uppmuntra religioner, jag har noll förståelse för att skattepengar ska gå till moskéer och kyrkor som det gör idag. Få religioner skulle överleva en sådan rensning hur som helst, inklusive de flesta kristna inriktningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in