2015-03-31, 16:46
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Vilka fakta har du som underlag för ditt återkommande påstående, att det enl. dig är "ganska uppenbart", att "de flesta" av de 3000+ anmälningar, som har gjorts till norska granskningsnämnden "troligen [har gjorts av] svenskar med SD-sympatier som bor och jobbar i Norge eller [av] medlemmar av SD-närstående norska partier"?
Klart det jag skrev stämmer. SDs utnötningstaktik med hjälp av NIDITER är enorm. tyvärr ger den ju ingen vidare effekt längre för dom eftersom de som går på dessa gnällisars kommentarer och klagomål är näst intill obefintliga vid det här laget.

Förstod du inte frågan? Du beskrev dig som en person, som "kollar fakta". Jag undrar därför:

Vilka fakta har du som underlag för ditt återkommande påstående, att det enl. dig är "ganska uppenbart", att "de flesta" av de 3000+ anmälningar, som har gjorts till *norska* granskningsnämnden "troligen [har gjorts av] svenskar med SD-sympatier som bor och jobbar i Norge eller [av] medlemmar av SD-närstående norska partier"?

Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Citat:
Ursprungligen postat av Glaucius
Påstår du att norrmännen som anmälde programmet till deras motsvarighet till granskningsnämnden är SD-fans?
Ja det är ganska uppenbart De flesta av dessa "norrmän" är troligen svenskar med SD-sympatier som bor och jobbar i Norge eller medlemmar av SD-närstående norska partier.
Citera
2015-03-31, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Dessutom så registreras du. Då landar du i Aschbergs, TV3s, Researchgruppens, AFAs register och då riskerar du uthängning och hembesök, oprovocerat våld, hot, trakasserier, social utfrysning och kanske i förlängningen om de verkligen sätter klorna i dig att bli av med jobbet.

Vi lever i DDR och Sovjettider. Man skrämmer och hotar folk till tystnad och lydnad. Det kommer fungera ett tag och sedan vänds brickorna, ungefär som när man spelar Othello. På två drag kan en nattsvart spelplan se rätt ljus ut.

Det är rätt respektabla personer i Norge som kritiserar Skavlan. Jag tror han har gjort bort sig på ett sätt han inte kan överblicka riktigt. Ungefär som när Hugh Grant fastnade i bilen i LA. Inga liknelser i övrigt, men det förstörde hans karriär för oöverskådlig framtid.
Jo. Jag gjorde min anmälan i ett fingerat namn och ej min privata e-post. Helt sjukt men vi lever ju i DDR-Sverige 2.0 som du säger...
Citera
2015-03-31, 18:30
Bannlyst
Vad händer om programmet skulle bli fällt? Tas det bort från SVT Play eller måste någon annan åtgärd ske?
Citera
2015-03-31, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ..anonym..
Jo. Jag gjorde min anmälan i ett fingerat namn och ej min privata e-post. .
OKEEEJ tack för avslöjandet undrar hur många har gjort som du 15 gånger eller mer...
Citera
2015-03-31, 18:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ilpobre
Vad händer om programmet skulle bli fällt? Tas det bort från SVT Play eller måste någon annan åtgärd ske?

Ingenting! De får en skriftlig tillsägelse som säger " sådär får ni inte göra" och sedan är det inte mer med det.
Citera
2015-03-31, 18:54
Medlem
Langnasas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilpobre

SVT blir fällda hela tiden, men det har ju ingen verklig betydelse på något som helst sätt. De kan bete sig hur som helst. Det kan ju se lite dåligt ut i statistiken, men jag gissar att många som är vänster snarare tycker det är positivt, för dom vet ju på vilka grunder de blir fällda (i 99% av fallen).
Citera
2015-03-31, 19:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EternalGlory
Ingenting! De får en skriftlig tillsägelse som säger " sådär får ni inte göra" och sedan är det inte mer med det.
Vilket skämt, kul med en granskningsnämnd som glassar fram utan att egentligen göra något vettigt.
Citera
2015-03-31, 19:17
Medlem
RosaRosaRosaRosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EternalGlory

Nej, det stämmer inte riktigt. Meddelandet att programmet blivit fällt måste läsas upp av svt, vilket kan vara lite pinsamt av public serviceföretag med (mer rätta) hög svansföring. Dessutom får det som konsekvens att svt försöker rätta sig efter kritiken i framtida sändningar.
Citera
2015-03-31, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ..anonym..
Jo. Jag gjorde min anmälan i ett fingerat namn och ej min privata e-post.
Jaha, får jag fråga hur många anmälningar du gjorde i fingerade namn och från olika e-postadresser?
Citera
2015-03-31, 19:20
Medlem
Hakalabakalas avatar
Tyckte Jimmie klarade sig riktigt bra! Starkt där! Skavlan däremot... Pinsamt Norge...
Sverige - Norge
1 - 0
Citera
2015-03-31, 19:26
Medlem
RosaRosaRosaRosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Langnasa
SVT blir fällda hela tiden, men det har ju ingen verklig betydelse på något som helst sätt. De kan bete sig hur som helst. Det kan ju se lite dåligt ut i statistiken, men jag gissar att många som är vänster snarare tycker det är positivt, för dom vet ju på vilka grunder de blir fällda (i 99% av fallen).

De blir inte "fällda hela tiden". På Granskningsnämndens sida finns statistik.
Citera
2015-03-31, 19:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Nej, det stämmer inte riktigt. Meddelandet att programmet blivit fällt måste läsas upp av svt, vilket kan vara lite pinsamt av public serviceföretag med (mer rätta) hög svansföring. Dessutom får det som konsekvens att svt försöker rätta sig efter kritiken i framtida sändningar.
Läses upp var då? I ett nytt avsnitt av Skavlan eller på någon nyhetssändning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in