2015-03-31, 02:50
Medlem
Europes avatar
Från artikeln i trådstarten:

Citat:
Kan ni agera på något annat sätt?
– Det kan vi inte göra. Är det så att de tagit den har fastigheten i besittningen på ett olovligt sätt så utreder vi det som ett brott. Men har de fått ett medgivande från fastighetsägaren så kan inte vi motsätta oss det. Är ett brott begånget ska det göras en anmälan av den som äger fastigheten.

Vad är det som hindrar polisen från att åka och kolla om dörren är uppbruten, samt helt enkelt ställa frågan om de har fått tillåtelse att bo där, samt fråga om det går att nå ägaren? Det är ju rätt märkligt om polisen inte får kolla upp något som verkar misstänkt, t.ex. någon som klättrar ut ur ett villafönster med varor famnen, eftersom villaägaren inte har kontaktat dem... Hur ser lagen ut?
Citera
2015-03-31, 03:00
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Från artikeln i trådstarten:

Vad är det som hindrar polisen från att åka och kolla om dörren är uppbruten, samt helt enkelt ställa frågan om de har fått tillåtelse att bo där, samt fråga om det går att nå ägaren? Det är ju rätt märkligt om polisen inte får kolla upp något som verkar misstänkt, t.ex. någon som klättrar ut ur ett villafönster med varor famnen, eftersom villaägaren inte har kontaktat dem... Hur ser lagen ut?

Som jag tolkar artikeln så har polisen fått någon uppgift från romerna som inte på stört kan antas vara osann. Fråga kan vara om förfalskat kontrakt eller whatever (upprättat av dem själva eller någon som blåser fastighetsägare och romerna samtidigt) men om man inte får tag på fastighetsägaren kan det inte motbevisas. Grannarnas uppgift enbart kan de ju inte gå på det är ju inte de som har rätt att besluta om vem som ska vistas i enfadtighet.de inte äger.

Jag har inte sagt att polisen inte får kolla upp, något har de väl kollat.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2015-03-31 kl. 03:03.
Citera
2015-03-31, 03:41
Moderator
Motvillig1.2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Varfor tror du det?

Vi vet forstas inte alla omstandigheter men jag tycker mest det later som lata alternativt fega poliser. Nar Knarkar-Kent kommer smygande fran en villa med vardesaker sa skulle polisen aldrig kopa en forklaring om att agaren latit honom ta grejorna utan gora den ytterst rimliga sannolikhetskalkylen att han ljuger, avbryta brottsligheten, sakra godset och brottslingen. Skulle det sen visa sig att kalkylen var fel finns det vagar for att fa upprattelse.

Sannolikheten att en stugagare skulle raka hyra eller lana ut sin stuga till ett gang utlandska tiggare just som dessa rakat bli vrakta fran sin senaste olagliga bosattning ar forstas ytterst lag. Betydligt mer sannolikt att de helt sonika letat upp en tom stuga och flyttat in olovandes. Det begriper polisen och alla andra. Inga problem att avbryta den sannolika brottsligheten i det har fallet.

For polisen ar det dock naturligtvis mycket enklare att sitta still tills vidare. Ingen risk att gora fel (pa ett satt som de kan fa skit for, stugagaren och hans egendom struntar alla i synbarligen), inget extrajobb i onodan, ingen ny illegal bosattning som maste hanteras nar ziggisarna flyttar vidare.
Citera
2015-03-31, 05:01
Medlem
ItWasJustifieds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Som jag tolkar artikeln så har polisen fått någon uppgift från romerna som inte på stört kan antas vara osann. Fråga kan vara om förfalskat kontrakt eller whatever (upprättat av dem själva eller någon som blåser fastighetsägare och romerna samtidigt).

Jag förstår inte hur du kan göra den tolkningen när det inte står något som ens kulle vara i närheten av att tolkas så.

Så här säger Annel Manelli om det:
– Nej vi kan inte vräka någon när vi inte har bakgrunden till att de befinner sig där.

Alltså har polisen inte en jävla aning varför dom är där.

Sluta vara djävulens advokat när du är ute och cyklar
Citera
2015-03-31, 06:05
Medlem
AKMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Leon
Vi får också veta att flera kontaktat polisen men fått beskedet att den inte kan göra något.
Det stämmer, säger närpolischefen i Landskrona, Anneli Manelli.
– Vi kan inte göra något förrän vi får in en anmälan från den som äger stugan, säger hon.

Jävligt märkligt att Polisen inte kan göra något utan få det anmält. Allt som Polisen får in i sin kännedom har de skyldighet att agera om ett brott begås.

Exakt. Annars skulle de aldrig kunna gripa någon på bar gärning exempelvis.

Det här handlar enbart om att tiggarna måste behandlas med silkesvantar, hade det varit en vanlig pundare som gjort intrång så hade snuten varit där och undersökt på nolltid.
Citera
2015-03-31, 06:56
Medlem
Anneli Mannelli är en av Sveriges mest karriärsugna och PKstyrda Poliser. Det finns exempel på hur många häpnadsväckande kommentarer som helst från denna individ. Sök och ni kommer att häpna.
Jag har relativt många kontakter inom Polisen, och alla ger samma signaler. Är det en icke svenskfödd inblandad, är är hon livrädd att agera.
Citera
2015-03-31, 07:11
Moderator
blomvattnares avatar
Polisen bör rimligen ha mandat att vara extra vaksamma när personer som nyligen begått brott återigen ser ut att göra det. Brott borde ha begåtts när de olovligen bebodde mark tillhörande Coop. De skräpade ner och rivningen torde ha kostat pengar, och det är inte särskilt troligt att ockupanterna betalar den fakturan.

Återfallsförbrytare således. Poliser måste få jobba med att lägga ihop två och två. Brott borde misstänkas när de flyttar in i en tom stuga. Och om brott misstänks är det rimligt att det ska få utredas.
Citera
2015-03-31, 07:11
Medlem
Wayaheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ItWasJustified
Jag förstår inte hur du kan göra den tolkningen när det inte står något som ens kulle vara i närheten av att tolkas så.

Så här säger Annel Manelli om det:
– Nej vi kan inte vräka någon när vi inte har bakgrunden till att de befinner sig där.

Alltså har polisen inte en jävla aning varför dom är där.

Sluta vara djävulens advokat när du är ute och cyklar

Det här är också bara en liten försmak på vad statsfeminismen kan ställa till med, vänta bara tills statsfeminismen blommar ut på riktigt. Vi ser ju redan nu hur samhället går ner sig och det kommer bara att accelerera.

Med statsfeminismen har självbevarelsedriften bytts ut mot självskadebeteende!
Senast redigerad av Wayahead 2015-03-31 kl. 07:14.
Citera
2015-03-31, 07:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ostkrok
DET ÄR SÅ SJUKT!!!

Så jag kan ta mig all tid i världen och bryta mig in i en fastighet medans grannarna ringer polisen och meddelar att det pågår ett inbrott, och polisen skulle alltså inte bry sig menar dom i och med att det inte är ägaren själv som ringer? De tänker inte heller försöka kontakta ägaren och kolla upp ärendet förrän det kommer från honom eller henne själv?

SJUKT!!!

De bevisar nu klart och tydligt att Sverige som de hycklare myndigheterna är att man behandlar folk olika oavsett lagen. Pk folk kanske förstår det många har sagt nu.
Citera
2015-03-31, 07:41
Medlem
Vill polisen/politikerna att Svensson ska bilda medborgargarden och själva agera polis, åklagare, domare och bödel så är det här rätta sättet.
Citera
2015-03-31, 07:41
Avslutad
Det är inte första gången det här händer.
Efter att polisen identifierat sällskapet och tagit DNA släpptes de. Personerna ska ha sagt att de hyrt stugan för 5 000 kronor av en man som de träffat på vid en bensinstation i Söderhamn.
Read more: http://www.swedenconfidential.info/2012/07/08/kringresande-folket-ockuperade-privat-sommarstuga-vandaliserade-allt/#ixzz3VwQQH8Nn

http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/522797?programid=3381
– Det kallas egenmäktigt förfarande att ta sig in i en annans hus. Vi har pratat med anmälaren och jag utgår från att vi ska prata med husägaren sedan. Tyvärr tar det lång tid med våra anmälningar. Egenmäktigt förfarande kanske inte är det brott som ligger överst i högen, säger Peter Johansson.

Tendens har flera gånger försökt få tag i husägaren utan framgång.

Verkar inte som att det kommer hända så mycket även omnär ägaren kommer hem.
Senast redigerad av Pripps3.5 2015-03-31 kl. 08:20.
Citera
2015-03-31, 08:01
Medlem
Cocinellas avatar
Det är ju sånt här som får medelsvenssons att ilskna till.

Sen står PK-media och vrålar rasister när SD ökar.

Fy f*n vad irriterad jag blir på att vi svenskar är så flata.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in