2015-03-31, 15:22
Medlem
Borde inte vapenundersökningen vara klar vid det här laget?
Citera
2015-03-31, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 88418
Borde inte vapenundersökningen vara klar vid det här laget?

Troligtvis är den det. Dock får vi (allmänheten) endast reda på en bråkdel av det polisen vet. Sannolikt för att ingenting ska kunna hjälpa eventuella gärningsmän att försvåra utredningen.
Citera
2015-03-31, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alemal8
Troligtvis är den det. Dock får vi (allmänheten) endast reda på en bråkdel av det polisen vet. Sannolikt för att ingenting ska kunna hjälpa eventuella gärningsmän att försvåra utredningen.

Eller så visar tystnaden att polisen faktiskt inte har någon ledtråd alls.
Citera
2015-04-01, 01:07
Medlem
Macallan83s avatar
GW Persson svarar på Fribergs kommentarer om Polisens utredningsarbete.

https://www.youtube.com/watch?v=FgXmfdQUieo
Citera
2015-04-01, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonRonaldinho
Säkert polisen som ligger bakom skiten

Om du ska skriva nått så dumt så har du inget på tråden att göra
Citera
2015-04-01, 21:25
Medlem
Det skulle absolut inte vara shockande om polisen var bakom detta. Berat o Co hatar polisen vilket som kan förklara polisvästen. En annan märklig sak e att poliser bevakade puben och hur fan lyckas det de inte sätta stop eller ta fast dom då. O sa inte polisen att två av de största ledarna e nu borta- en i häkte och den andra död.
Det hela e så jävla sjukt och tragiskt att man gör självmord, lever sånt liv har ju en livstid på 25-30 max so fucking sad att man vill offra sitt liv så. Väldigt lockad av Dansken vem e han ngn info elr kort på honom och 20 åringen hittar inget på dom två bara på J***s.
Citera
2015-04-01, 22:03
Medlem
vetingetellers avatar
I alla fall en av de misstänkta för detta dådet var ju god vän med en tidigare mördad ung kille i biskopsgården.

Citera
2015-04-01, 22:56
Medlem
Dystopikerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
...ta åt sig äran.

Du sade det jag sade fast med många fler ord.
Citera
2015-04-02, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lushcaramel
En annan märklig sak e att poliser bevakade puben och hur fan lyckas det de inte sätta stop eller ta fast dom då

Ryktet säger att det var två ensamma spanare. Jag vet inte hur du värderar ditt liv, men jag hade inte gett mig in i en eldstrid mot två män med tunga automatvapen om jag själv satt med en pistol och på sin höjd en lättväst. De hade inte haft en chans.
Citera
2015-04-02, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vetingeteller
I alla fall en av de misstänkta för detta dådet var ju god vän med en tidigare mördad ung kille i biskopsgården.

17 åringen som mördades i väderilsgatan??
Citera
2015-04-02, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P.Carrera
Ryktet säger att det var två ensamma spanare. Jag vet inte hur du värderar ditt liv, men jag hade inte gett mig in i en eldstrid mot två män med tunga automatvapen om jag själv satt med en pistol och på sin höjd en lättväst. De hade inte haft en chans.

Precis, samma sak om en ensam polis i en liten bondhåla kommer till en bank där ett grovt rån håller på att utföras av tungt beväpnade rånare, tror knappt han får ingripa utan förstärkning, så jag kan förstå om dom inte vågade ingripa mot två personer beväpnade med kalasjnikovs, som dessutom var ute efter att döda, dom visste att dom skulle få livstid om dom torskade varför inte skjuta ett par snutar för o ta sej därifrån när dom ändå var igång
Citera
2015-04-02, 09:37
Medlem
tryffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Eller så visar tystnaden att polisen faktiskt inte har någon ledtråd alls.
Det här är min tanke också. Polisen har inte en susning. Man har bara plockat in några som skulle kunna vara skyldiga men har ingen aning om de faktiskt är det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in