2015-03-31, 13:27
Medlem
Facebacks avatar
Nicki Minaj kom ut i nattlinnet redo för att ta den i röven av Tidal.

Dock har jag märkt en sak med spotify är att dom riggar sina listor. Så att en premotad Idoltjejs låt får 100000 lyssningar och min random snubbe får 1 miljon så är det hennes låt som kommer vara på topplistan.
Senast redigerad av Faceback 2015-03-31 kl. 13:33.
Citera
2015-03-31, 13:35
Avstängd
jugbandbluess avatar
royalties för artisterna är tre gånger högre på tidal, så enkelt är det. ni hade gjort samma sak själva
Citera
2015-03-31, 14:03
Medlem
Rundcrantzs avatar
Tidal kommer bli kortvarigt ändå. $ 19.99 per månad för "hifi quality" (FLAC). Kom igen!
Citera
2015-03-31, 14:18
Medlem
Grodaifickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
royalties för artisterna är tre gånger högre på tidal, så enkelt är det. ni hade gjort samma sak själva
Eller...

Citera
2015-03-31, 14:24
Medlem
softmoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TTFN
Varför då? Youtubevideorna är ju ändå mp4-filer i grunden som går att ladda ner hur enkelt som helst. Antingen till mp4 eller mp3.

Det är hela sättet, att lyssna på musik via en tjänst gjord för video. Att också ladda ner sin musik därifrån känns ännu mer bakåtsträvande. Som när Kazaa var populärt, en låt i taget och man vet inte vad man får för kvalitet.
Citera
2015-03-31, 14:31
Medlem
TheSources avatar
Aktien: https://www.avanza.se/aktier/om-aktien.html/5504/aspiro

Varför har det inte gott att köpa efter 10 imorse?
Citera
2015-03-31, 14:35
Medlem
Vad ont det gjorde att se när madonna och deadmau5 skulle hälsa på varandra. High five? Nehe, skaka hand? inte det heller okej. Lägger väl handen lite obekvämt om varandra istället
Citera
2015-03-31, 14:39
Medlem
Intressant vad som hände med aktiekursen idag.. Sjuka reaktioner, nästan 1000% upp.

Men Tidal, vilken jävla skit. Spotify i ett överklassfodral. Vem betalar 20 dollar för väldigt begränsat musik-utbud som ändå finns gratis på andra ställen?
Varför betala nära 200 spänn i månaden när det finns gratisalternativ som t.ex Grooveshark?
Citera
2015-03-31, 15:12
Medlem
En tanke slog mig efter att ha sett gårdagens presentation: Kommer Tidal någonsin bli något när kärnan består av personer (de 18 artisterna) som till sina personligheter inte kan leda alls, utan måste ha morsan (typ skivbolagsdirektörn) med sig vart de än går. Det mentala baklåset som inträdde efter att alla skrivit under var nog mer talande för den här fårskocken, och för Tidal, än de anar...
Citera
2015-03-31, 15:19
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fragboy
Läste nu att Tidal från början är Norskt/Svenskt, fan vi kan IT här i norden asså

http://sv.wikipedia.org/wiki/Aspiro
Står namnet för något? Låter ju väldigt svenskt-inspirerat.
Citera
2015-03-31, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeifV
En tanke slog mig efter att ha sett gårdagens presentation: Kommer Tidal någonsin bli något när kärnan består av personer (de 18 artisterna) som till sina personligheter inte kan leda alls, utan måste ha morsan (typ skivbolagsdirektörn) med sig vart de än går. Det mentala baklåset som inträdde efter att alla skrivit under var nog mer talande för den här fårskocken, och för Tidal, än de anar...

Deadmau5 har sitt eget bolag vad jag vet. Resten har jag ingen aning om
Citera
2015-03-31, 15:37
Medlem
Om det suger blir det kortvarigt. Konkurrens behövs på den här marknaden. Spotify som nu bland annat delvis ägs av skivbolagen bör nu känna sig hotade. Det är ingen förlust om Spotify går under så länge det finns andra och bättre alternativ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in