2015-03-31, 07:19
Medlem
Japhys avatar
Måndyrkaren Muhammed var en ond jävel. Han hör hemma i mörkret. Förstår inte riktigt hur man kan vara så ondskefull att man hyllar sharia. Jag själv, som är en relativt snäll person, ser på muslimer med djupaste förakt. Det är en vidrig ideologi som tyvärr fått beteckningen "religion". Det borde mer ses som förakt mot mänskligheten.
Citera
2015-03-31, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Jag vill inte försvara sharia, etc. Inte heller lagar i afghanistan, stening, etc.
Märklig omvändning men det är väl taqiyyaregeln som gäller
Citat:
Hur kan då omkring hälften av muslimer anse att man "följer sharia"?
Kanske för att de är analfabeter och bara kan följa direktiven från shariapredikanterna
Citat:
Jag försvarar inte sharia-lagar
Det är annars det absoluta intrycket du har gett under alla dina år med islam-missionerande.
Citat:
Vilket alltså visar att man kan ha sharia i ett modernt samhälle.
Helt normal inställning hos en muhammedan.
Citera
2015-03-31, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stofil-x
Märklig omvändning men det är väl taqiyyaregeln som gäller

Kanske för att de är analfabeter och bara kan följa direktiven från shariapredikanterna

Det är annars det absoluta intrycket du har gett under alla dina år med islam-missionerande.

Helt normal inställning hos en muhammedan.

Bra retorik - munnen säger en sak, hjärtat ett annat - i bästa taqqiyya-stil. Vi vakna låter oss inte luras.
Citera
2015-03-31, 13:07
Medlem
Mr.Sandwhichs avatar
det problem jag ser med Sharia är att det är just ''gudomliga'' lagar aka religiösa lagar. Det kan börja oskyldigt men ju mer grepp det får om politik och lagar, desto farligare blir det. Jag vill leva i Sverige, inte ett nykonventerat Saudiarabien wannabe till land.
Citera
2015-03-31, 13:14
Medlem
rex144s avatar
varför var så många rädda för Auschwitz?
Citera
2015-03-31, 13:18
Medlem
thefsms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
varför var så många rädda för Auschwitz?
Hur menar du nu?

Vilka är rädda för Auschwitz?
Citera
2015-03-31, 13:30
Medlem
rex144s avatar
Det finns två grundproblem inom islam som kommer alltid skapa blodiga konflikter

1. Jihad...
2. Islams vilja att skapa utopiska samhällen styrda av sharia,

Detta poåminner om Babels torn, människor som vill sätta sig över gud, och påminner om Kambodja , Röda Khmerer som mördade 3 miljoner dåliga kambodjaner för att skapa ett idealsamhälle

även sekter inom kristendomen försökte skapa ett nytt Jerusalem, men det går inte, människor är ofullkomliga, syndiga,

det misslyckas och/eller slutar alltid med blodig diktatur, de som straffar syndarna börjar själv synda och ingen kan straffa dem när de befinner sig vid makten,

både i Iran eller i Saudiarabien misslyckas man, prästersklapet blir korrumperad av makt, så fungerar människor, hur fina de än må vara i början, makt korrumperar,

det blir uppror, nya ännu mer radikala muslimer tar makten sedan blir de mördade, och det rullar på,

Därför är det kristna sättet det bästa, bygg ett Gudsrike i ditt eget hjärta, påtvinga inget andra människor, försök inte leka Gud, därför har människor fått fri vilja av Gud

Jesus sade, ge kejsaren det som tillhör honom och ge Gud det som tillhör honom,

Kommunismen och Nazismen har misslyckats att skapa ett perfekt samhälle, Islam försöker överallt och misslyckas överallt , dessutom kommer hela tiden i konflikt med andra människor, mördar och förföljer kristna och andra, för att uppnå det mytomspunna Ummah, ett gemenskap mellan muslimer över hela världen, när Islam tagit över hela världen då blir vi lyckliga, hehe

men vem ska bli religiös ledare? vilka tolkningar ska tillåtas och vilka förbjudas?

och då vi får en ny masslakt...
Senast redigerad av rex144 2015-03-31 kl. 13:38.
Citera
2015-03-31, 14:55
Medlem
jedidja1s avatar
Citat:
Det finns två grundproblem inom islam som kommer alltid skapa blodiga konflikter

1. Jihad...

Detta poåminner om Babels torn, människor som vill sätta sig över gud, och påminner om Kambodja , Röda Khmerer som mördade 3 miljoner dåliga kambodjaner för att skapa ett idealsamhälle

även sekter inom kristendomen försökte skapa ett nytt Jerusalem, men det går inte, människor är ofullkomliga, syndiga,

det misslyckas och/eller slutar alltid med blodig diktatur, de som straffar syndarna börjar själv synda och ingen kan straffa dem när de befinner sig vid makten,

både i Iran eller i Saudiarabien misslyckas man, prästersklapet blir korrumperad av makt, så fungerar människor, hur fina de än må vara i början, makt korrumperar,

det blir uppror, nya ännu mer radikala muslimer tar makten sedan blir de mördade, och det rullar på,

Därför är det kristna sättet det bästa, bygg ett Gudsrike i ditt eget hjärta, påtvinga inget andra människor, försök inte leka Gud, därför har människor fått fri vilja av Gud

Kommunismen och Nazismen har misslyckats att skapa ett perfekt samhälle, Islam försöker överallt och misslyckas överallt , dessutom kommer hela tiden i konflikt med andra människor, mördar och förföljer kristna och andra, för att uppnå det mytomspunna Ummah, ett gemenskap mellan muslimer över hela världen, när Islam tagit över hela världen då blir vi lyckliga, hehe

men vem ska bli religiös ledare? vilka tolkningar ska tillåtas och vilka förbjudas?

Ja du har helt rätt i vad du skriver. Speciellt när de Abrahamitiska religionernas galenskap erkänns som något normalt och vill pådyvla andra skiten som inte vill veta av dem. Vad jag vet är det väl bara Kristendomen och Islam som bedriver en mission och vill bli världsherraväldes styrare med hjälp av deras religioner.Judarna bedriver väl ingen mission men står efter att styra hela världen enligt sin skrift och "utvaldhet".Men som jag ser det så är de Abrahamitiska lärorna endast för semitiska folken.
Citera
2015-03-31, 14:56
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Inte för att jag är en islam-vän: Definiera och kom med belägg för DITT speciella användande av klassificeringen "satanism", tack.

Din mytologis terminologi är ju inte allmän.

Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Dyrkande av hat mot oliktänkande. Halshuggning. Terror. Hat. Ilska.

Icke-svar. För du inbillar dig väl inte att DIN slutna bubbla-verklighet är en allmän referens-ram.
Citera
2015-03-31, 14:58
Medlem
xtrftw1337s avatar
Sharia är vidrigt, främst för att det är lagar baserad på en religion.. inte männskligt intellekt.

Dessutom en religion jag inte tror på (ateist som jag är). Jag vill ha Direktdemokrati där jag själv kan rösta fram de förslag som läggs fram i riksdagen.
Senast redigerad av xtrftw1337 2015-03-31 kl. 15:00.
Citera
2015-03-31, 14:58
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

1. Jihad...

Falsk dikotomi.
Citera
2015-03-31, 15:01
Medlem
jedidja1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtrftw1337
Sharia är vidrigt, främst för att det är lagar baserad på en religion.. inte männskligt intellekt.

Är ej heller humana och strider mot mänskliga rätttigheter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in