2015-03-31, 12:17
Medlem
Enydrions avatar
Var nån forskare på radion idag som sa Spotify nyligen lanserats i USA, de finns mest i nordeuropa...
Citera
2015-03-31, 12:24
Medlem
Gissar på att de enda som kommer tjäna på detta är de artister som är delägare i Tidal.
Men verkar iallafall som att de flesta av artisterna inte lämnar Spotify helt utan kommer att lägga upp musik där senare än vid release.

Konkurrens finns det redan, tog några minuter att söka så hittade jag typ 12 stycken andra företag med liknande koncept och hyfsat stort utbud som Spotify.

Nja, verkar ju inte som de kommer med något nytt... artisterna får ju det att låta som att de uppfunnit musik-streaming själva. Lossless är ju ett rätt så dåligt argument egentligen för de flesta, eftersom typ 95% inte hör någon skillnad eller ens vet att det finns. Hoppas inte det leder till någon splittring iallafall, det om något vore dåligt för konsumenterna.

Vore intressant att se en jämförelse mellan de olika tjänsterna som finns.

Märkte nu att WiMP och Tidal är samma sak, så det var ju inte alls något nytt på något sätt?
Senast redigerad av Sixerzi 2015-03-31 kl. 12:28.
Citera
2015-03-31, 12:25
Medlem
Hur fungerar det i mobilen? Finns det en mobiltjänst i Tidal? Och vilket abonnemang får man det?
Citera
2015-03-31, 12:25
Medlem
softmoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
Har aldrig ens provat Spotify, det finns all musik på Youtube och radiostationer världen över som spelar bra musik.

Litar inte på folk som använder YouTube till att lyssna på musik.
Citera
2015-03-31, 12:41
Medlem
SweetAsss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XtremeArgue
Hur fungerar det i mobilen? Finns det en mobiltjänst i Tidal? Och vilket abonnemang får man det?

Ja, det finns en app. Sök på Tidal. Själv kommer jag inte in, jag har redan ett konto tydligen. Försökte återställa lösenord men kommer ändå inte in. Gör mig inget egentligen, mest irriterande. Tidal = Wimp.
Citera
2015-03-31, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XtremeArgue

Jag har en Galaxy alpha. Laddade ner Tidal från Play store och kör med HIFI. Kan spela ljudet säkert 3 gånger högre på tidal än på Spotify. Jag ser bara fördelar än så länge!
Citera
2015-03-31, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Var nån forskare på radion idag som sa Spotify nyligen lanserats i USA, de finns mest i nordeuropa...

Funnits i något år. Däremot startades de i Kanada för bara någon månad sedan.
Citera
2015-03-31, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fragboy
Jag har under de senaste dagarna sett att många världskända artister bytt sin profilbild på sociala medier till enkel turkos bild. Detta verkar vara någon slags PR för Jay-s'z nyköpta streamingtjänst Tidal.

Det som förvånade mig mest är att både Daft punk FB och Deadmau5 FB gjort detta. Och enligt min uppfattning så är det artister som verkligen framstått vara emot "sell-out".

Tjänsten kommer kosta $19.99/mån och det kommer tydligen inte finnas någon gratisversion som tex. Spotify free.

Både Madonna och Kanye West har gått ut med att dom kommer bojkotta Spotify i framtiden för att släppa allt nytt på Tidal. http://www.dn.se/kultur-noje/massflykt-fran-spotify/

Hur tror ni framtiden ser ut för denna tjänst?
och hur tror ni det kommer påverka Spotifys marknad?

Det trodde jag inte om Madonna. En av mina favoritartister. Nu sjunker hon rejält hos mig. Har hon inte tillräckligt med pengar redan?
Citera
2015-03-31, 12:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av iowa88
Tidal och wimp är samma skit. Bara nytt namn i USA som jag fattat det.

Så är det tydligen. Det heter Tidal utanför Norden i princip:
http://en.wikipedia.org/wiki/WiMP

Vilken service har flest låtar egentligen? Enligt Wikipedia har Wimp ca 25 miljoner låtar, medan Spotify "bara" har 20 miljoner (2012).
Citera
2015-03-31, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av softmoon

Varför då? Youtubevideorna är ju ändå mp4-filer i grunden som går att ladda ner hur enkelt som helst. Antingen till mp4 eller mp3.
Citera
2015-03-31, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buhll
Jag har en Galaxy alpha. Laddade ner Tidal från Play store och kör med HIFI. Kan spela ljudet säkert 3 gånger högre på tidal än på Spotify. Jag ser bara fördelar än så länge!

Högre? Är du döv eller något? Jag kör knappt hälften i volym på spotify och det är perfekt...
Citera
2015-03-31, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av softmoon

Tänk om... -om jag aktivt vill lyssna på musik så kommer inte YouTube på fråga, men funkar alldeles utmärkt vid passivare lyssning som bakgrundsmusik, jaga ny intressant musik, eller som lite underhållning på diverse kass utrustning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in