2015-03-31, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Håller med, Skavlan gjorde sitt jobb. Jimpa gjorde det inte. Butthurt-kommentarerna som SD-freakarna nu serverar i stor skala är extremt överdrivna sett till vad som egentligen utspelade sig i programmet.

Det syns direkt att du är en SD-hatare som har inte läst SD:s partiprogram och tror SD är rasister men nåja, poängen med kritiken är att Skavlan är inga politisk tv program och i tv program beskrivningen stod det att Jimmie Åkesson är en gäst som skulle komma och berätta om sjukdomen och sjukskrivningen men efter 30sek plötsligt förvandlades Skavlan från en trevlig talkshow-värd till en aftonbladet reporter som babblar om ovidkommande saker som hände för länge sedan som Jimmie har redan svarat 10000ggr innan.

Jag tittade på tvprogrammet för jag var intresserad att höra om Jimmie Åkessons sjukskrivningstid och hans upplevelse men programmet förvandlades till ointressant politisk tv debatt på SVT kultur så jag stängde av.

Men i alla fall, SD vinner ändå, genom Skavlans agerande folk ser hur Jimmie behandlas olikt och får sympati och fler röster.

Tack SDs valarbetare Skavlan.
Senast redigerad av Hs187 2015-03-31 kl. 10:25.
Citera
2015-03-31, 10:29
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarsune
Tack. Precis så ser jag det också.

Det är två saker som förundrar mig i det här. Dels att sd-sympatisörer här fortfarande inbillar sig att Åkesson gör ett bra jobb i intervjuer och debatter. Oavsett hur illa han sköter sig och hur undergivet han pudlar inför precis vilken journalist som helst, så nog fan är det "Åkesson äger!" och "Åkesson vann debatten" från folk i såna här trådar. Åkesson har nog aldrig ägt någon i hela sitt liv, trots att han egentligen har öppet mål i alla lägen på grund av den bisarra invandringspolitiken. Han klarar ändå inte att föra fram det budskapet utan nöjer sig med att urskulda sig. Sektbeteende är nog den rätta beskrivningen av Åkesson-dyrkarna.

I det här fallet kan det förvisso vara så att han faktiskt trodde att han skulle få myspys med Skavlan som alla andra. Men med tanke på tidigare erfarenheter så måste han vara efterbliven om han tror något sådant från journalister.

Den andra saken rör Åkesson själv. Hur fan orkar han? Inte bara det att han blivit sjuk och får utstå en väldig massa hat dagligen. Men varför fortsätter han när han måste inse att han inte klarar av jobbet. Inte pga sjukdomen, utan långt innan. Han måste ju inse att det är bättre för partiet om någon som kan tala för sig var ledare.

Det är ju så att hur man uppfattar olika personligheter är ytterst subjektivt. Jag tycker också att Åkesson är en något grå personlighet, men det kan ju vara just det som gör att han går hem i stugorna runt om i landet.
Han är inte den typiske politikern som inte kan svara rakt på en fråga, utan att svamla om allt annat, utom just svaret på frågan. Han ger dessutom precis som du skriver intrycket om att vara mer "mänsklig" än man kanske är van att se partiledare. Det kan vara en medveten taktik från SD:s sida, och det verkar ju gå hem.

Vad gäller alla som påstår att det var ett misstag av JÅ att medverka i Skavlan, eller att Skavlan "krossade" JÅ, jag har faktiskt svårt att se att det hade kunnat sluta på ett bättre sätt för SD. Snacka om att ha en PR- maskin med rätt flyt just nu.
Citera
2015-03-31, 10:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Huntsman
Exakt, det är NU som det brinner & då måste man släcka branden genast även om vattnet är både brunt & grumligt.
Ännu en prospect för SDs PR-avdelning?
Citera
2015-03-31, 10:46
Bannlyst
Hur ska jimmie kunna diskutera om han inte tål ett mothugg?
Han ska inte vara en politiker men ur min synvinkel är det bra om sölvesborgjesus fortsätter mot avgrunden.
SD liknar mer och mer ND.
Citera
2015-03-31, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hs187
Det syns direkt att du är en SD-hatare som har inte läst SD:s partiprogram och tror SD är rasister men nåja, poängen med kritiken är att Skavlan är inga politisk tv program och i tv program beskrivningen stod det att Jimmie Åkesson är en gäst som skulle komma och berätta om sjukdomen och sjukskrivningen men efter 30sek plötsligt förvandlades Skavlan från en trevlig talkshow-värd till en aftonbladet reporter som babblar om ovidkommande saker som hände för länge sedan som Jimmie har redan svarat 10000ggr innan.
Hade han svarat på dessa frågor i norsk TV? Troligen inte så ditt resonemang rasar ju som ett dåligt uppbyggt korthus redan där.

Att många SD röstare och SD politiker är rasister är ingen hemlighet för de flesta utom tydligen för de lättlurade och öronlappsförsedda SD-are som påstår att SD inte är ett rasistiskt parti.

Ganska naivt av dig och många andra av SD-freakarna här att tro att SD's historia och politik inte skulle komma upp i en intervju med SD's ledare.

Sen kan du ju inte säga att Skavlan inte är ett politiskt program när det i varje program har intervjuats politiker och politiska frågor är frekventa.
Citera
2015-03-31, 10:50
Medlem
TheDarkCats avatar
Skavlan ska behandla alla lika när han intervjuvar det gjorde han inte med åkesson. Han behandlade Jimmie väldigt respektlöst och pressade han med onödiga frågor.
Senast redigerad av TheDarkCat 2015-03-31 kl. 10:56.
Citera
2015-03-31, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pung
Tycker fortfarande det är anmärkningsvärt hur lite folk i tråden verkar vilja diskutera Åkessons oförmåga.

Som alltid Pung, ett klockrent inlägg. Väldigt träffsäkert hur jag själv känner. Åkesson har senaste 1-2 åren inte haft den skärpan som jag tror fanns tidigare. Orsaken kan man spekulera i om man vill, men faktum kvarstår det krävs en ny partiledare för SD. Det sagt, JÅ har en igenkänningsfaktor och han har erfarenhet, men en ny kan det uppstå barnsjukdomar och fadäser i uppstarten. Det vill till att den som kommer verkligen blir ett lyft och inte ett sänke. Fördelen med JÅ är också att han är vit som snö. Hade det funnits komprometterande bilder, material på JÅ hade det kommit fram vid det här laget. Med en ny börjar grävandet igen. Så en Le Pen typ utan garderob. Var hittar man dem?

Citat:
Ursprungligen postat av ..anonym..
Jag har skrivit det förut, men jag tror att Åkesson brände sig med debattartikeln i Aftonbladet som han fick hängande på sig under en lång tid. Varje gång han har varit spetsig och framåt i sin retorik så har medierna förvanskat det och det har han lärt sig. Jag tror att så länge Sd växer kraftigt finns ingen anledning att ändra på nåt.

Vilken då? Den med att islam är största hotet sedan andra världskriget som media ljög och sa att muslimerna är största hotet sedan andra världskriget?

Citat:
Ursprungligen postat av Månsan

Man kan se SD som vilket företag som helst. Inget konstigt alls att en liten verkstad med 10 anställda byter VD när företaget plötsligt gör internationell succé och omsättningen skjuter i höjden.

Just så Månsan. Det behövs olika personligheter och kvalitéer för olika typer av uppdrag, svårare än så behöver det inte vara. Bortsett från det, jag kan inte tänka mig någon post där man är mer utsatt än den JÅ haft och han har suttit länge. Jag tycker själv att Åkesson betyg är mer än bara godkänt om man tar hänsyn till omständigheterna i hans uppdrag.

Citat:
Ursprungligen postat av Sommarsune

Den andra saken rör Åkesson själv. Hur fan orkar han? Inte bara det att han blivit sjuk och får utstå en väldig massa hat dagligen. Men varför fortsätter han när han måste inse att han inte klarar av jobbet. Inte pga sjukdomen, utan långt innan. Han måste ju inse att det är bättre för partiet om någon som kan tala för sig var ledare.

Jag kan tänka mig att det är plikt och passion som driver Åkesson. Under Åkessons har SD gått från någon enstaka procent till att vara Sveriges tredje största parti, men kanske uppemot 20%. Jag kan tänka mig att tongångar kan vara; "varför ändra på något som fungerar". Jag tror som Pung och Månsan att det behövs någon framöver som är mera alert än vad JÅ varit senaste varit senaste året/åren och som han var i fredags. Jag gillar Jomshofs stil, men skulle jag få välja skulle jag vilja ha en Le Pen. Hon är skärpt, slipad, påläst, saklig, låter sig inte hunsas, hon styr intervjuerna och hon verkar alltid säga rätt saker vid rätt tillfälle dessutom ler hon och är glad. Hon utstrålar energi, kraft, framåtanda och framtidshopp.
Citera
2015-03-31, 11:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Som alltid Pung, ett klockrent inlägg. Väldigt träffsäkert hur jag själv känner. Åkesson har senaste 1-2 åren inte haft den skärpan som jag tror fanns tidigare. Orsaken kan man spekulera i om man vill, men faktum kvarstår det krävs en ny partiledare för SD. Det sagt, JÅ har en igenkänningsfaktor och han har erfarenhet, men en ny kan det uppstå barnsjukdomar och fadäser i uppstarten. Det vill till att den som kommer verkligen blir ett lyft och inte ett sänke. Fördelen med JÅ är också att han är vit som snö. Hade det funnits komprometterande bilder, material på JÅ hade det kommit fram vid det här laget. Med en ny börjar grävandet igen. Så en Le Pen typ utan garderob. Var hittar man dem?

Vilken då? Den med att islam är största hotet sedan andra världskriget som media ljög och sa att muslimerna är största hotet sedan andra världskriget?

Just så Månsan. Det behövs olika personligheter och kvalitéer för olika typer av uppdrag, svårare än så behöver det inte vara. Bortsett från det, jag kan inte tänka mig någon post där man är mer utsatt än den JÅ haft och han har suttit länge. Jag tycker själv att Åkesson betyg är mer än bara godkänt om man tar hänsyn till omständigheterna i hans uppdrag.

Jag kan tänka mig att det är plikt och passion som driver Åkesson. Under Åkessons har SD gått från någon enstaka procent till att vara Sveriges tredje största parti, men kanske uppemot 20%. Jag kan tänka mig att tongångar kan vara; "varför ändra på något som fungerar". Jag tror som Pung och Månsan att det behövs någon framöver som är mera alert än vad JÅ varit senaste varit senaste året/åren och som han var i fredags. Jag gillar Jomshofs stil, men skulle jag få välja skulle jag vilja ha en Le Pen. Hon är skärpt, slipad, påläst, saklig, låter sig inte hunsas, hon styr intervjuerna och hon verkar alltid säga rätt saker vid rätt tillfälle dessutom ler hon och är glad. Hon utstrålar energi, kraft, framåtanda och framtidshopp.
Utan Åkesson så slutar antagligen jag att rösta på SD, och jag tror många med mig tänker likadant.
Citera
2015-03-31, 11:14
Medlem
Hur många av de som klagat på Jimpa-programmet till SVT och NRK tror ni är SD - röstare eller sympatisörer?
Tippar själv på över 90% men kan vara ännu fler.
Citera
2015-03-31, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheDarkCat
Skavlan ska behandla alla lika när han intervjuvar det gjorde han inte med åkesson. Han behandlade Jimmie väldigt respektlöst och pressade han med onödiga frågor.
Skavlan har aldrig behandlat ALLA gäster LIKADANT och vem bestämmer vad som är en onödig fråga? Du?
Citera
2015-03-31, 11:20
Medlem
Ttoclaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Håller med, Skavlan gjorde sitt jobb. Jimpa gjorde det inte. Butthurt-kommentarerna som SD-freakarna nu serverar i stor skala är extremt överdrivna sett till vad som egentligen utspelade sig i programmet.

Tycker det är förjävlgt att mobbning har blivit så normaliserat att ni inte ens reagerar. Att mobba rätt personer är tydligen okej.
Citera
2015-03-31, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ttoclaw
Tycker det är förjävlgt att mobbning har blivit så normaliserat att ni inte ens reagerar. Att mobba rätt personer är tydligen okej.
Offentliga personer som Jimpa ska tåla en del kritiska frågor även om de är extra softa i pallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in