2015-03-30, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.Einstein
Låter som en vettig damage control efter en blek och oförberedd insats. Kan bli JÅs räddning till skillnad från vad hans obetänksamma lärljungar här på FB hade att erbjuda.
Trots Jimmies överlag bleka insatser det senaste året så är SD på väg att bli lika stort som M. Vilket misslyckande? Men roligt att vi fått en ny rejdar/powergirl i samma skepnad, håller grytan kokande
Citera
2015-03-30, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Såg du programmet? Skavlan gjorde sitt jobb med bravur. Jimpa borde inte varit där men nu visade han ju återigen sitt dåliga omdöme. Tänk att nästan 13 procent tror att Jimpa och kumpaner är bättre än alternativen. Sanslöst minst sagt.
Tycker att det är tex detta man på ett seriöst sätt borde ha diskuterat. För viss är det sensationellt..skrämmande. http://samtiden.nu/13343/den-demografiska-revolutionen/
Citera
2015-03-30, 23:27
Medlem
heiss avatar
http://www.svt.se/kultur/kravet-skavlan-ska-be-akesson-om-ursakt
Skavlan: Förstår inte vad jag ska be om ursäkt för

"– Han ville berätta om sin sjukdom och vi informerade om att vi skulle fråga om hans parti och aktuella politiska frågor."

Aktuella politiska frågor? En nätkommentar från 2002 och att antyda reklamfilmen från 2010 skulle vara rasistisk är mer aktuellt än decemberöverenskommelsen?? Vilket skämt.

Citat:
.
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.Einstein
.
Ni två har inte svarat på mitt PM, har ni inga argument?
Citera
2015-03-30, 23:32
Medlem
DeadLikeMes avatar
Man blir onekligen irriterad på public service ständigt misslyckas med att vara politiskt oberoende. Slår vad om att om Putin gästat Skavlan så hade det blivit en mysintervju likt när Stina Dabrowski intervjuade Khadaffi. Åkesson däremot, han ska brytas ned varje chans man får, trots att tittarna tydligt var mer intresserade att få höra honom berätta. Massmördare, diktatorer och allsköns drägg, värst är ändå att va Sverigedemokrat. Då förtjänar du ingen förståelse.
Citera
2015-03-30, 23:37
Medlem
svallerbyttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlabbeMcFloppy
Någon som har en länk där SD mordhotar Skavlan på sociala medier? Vår egen pansargeneral Henrik Arnstad påstår det på twitter.

Tog en skärmdump i fall pansargeneral Arnstad raderar inlägget. Allvarlig anklagelse.

Tror det är den här artikeln han syftar på. IRM gjorde en sökning på "dö" bland kommentarerna och fick lite träffar. Lite långt att kalla det dödshot av Skavlan dock. Många är rätt harmlösa i mina ögon.

https://www.interasistmen.se/granskning/massivt-nathat-mot-skavlan-fran-sds-fotsoldater-patetiska-javla-rovhal/
Citera
2015-03-30, 23:38
Medlem
SD: Vi kräver ingen ursäkt av Skavlan
http://www.svt.se/kultur/sd-vi-kraver-ingen-ursakt-av-skavlan

"Många upprörda klagomål har kommit in till både norsk och svensk granskningsnämnd efter intervjun med Jimmie Åkesson i Skavlan. Men varken Åkesson själv, eller partiet, tänker kräva en ursäkt av programledaren."
Citera
2015-03-30, 23:39
Medlem
thewellovedones avatar
Citat:
Såg du programmet? Skavlan gjorde sitt jobb med bravur. Jimpa borde inte varit där men nu visade han ju återigen sitt dåliga omdöme. Tänk att nästan 13 procent tror att Jimpa och kumpaner är bättre än alternativen. Sanslöst minst sagt.

Det är klart att jag såg programmet! Skavlan betedde sig som en grälsjuk präst inom PK-inkvisitionen. Alternativet sjuklövern har endast ett mål och det är att förgöra svenska folket, krossa svensk kultur och islamisera Sverige.
Citera
2015-03-30, 23:52
Medlem
8711s avatar
Fredrik Skavlan förstår inte vad han ska be om ursäkt för. Då vet vi hur han ska behandlas om man samtalar med honom. Han ska inte få säga sitt, han ska avbrytas, hånles åt, vara arrogant mot. Om han är sjuk eller liknande ska han trampas på. Han ska inte behandlas som andra människor.

Bra, då vet vi! Har man sådär usel självrannsakan så kan man inte begära mer av andra själv heller.
Citera
2015-03-31, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Det är inte upp till Skavlan att avgöra vem som är kontroversiell eller inte. Antingen är man neutrala, och blir finansierade av skattebetalarna (eller ja, TV-licens) eller så får man hitta någon annan som betalar för kalaset. Själv betalar jag inte, just p.g.a att man inte sköter sitt opartiska uppdrag, vilket Skavlan är ett talande exempel på.

Jag instämmer. Det är inte hans sak att avgöra.
Citera
2015-03-31, 00:16
Medlem
snuffomans avatar
Att frågorna delvis var ganska dåliga håller jag med om, det finns betydligt mer relevanta saker att ta upp angående SD om man vill sätta dem på pottkanten. Men att folk faktiskt blir upprörda över att han ställs mot väggen bara för att han varit sjukskriven har jag mindre förståelse för. Han har själv valt att återgå till partiledarrollen och då ska han behandlas som sådan och inte som en sjukling. Fixar han inte det så ska han heller inte vara partiledare, hade han sagt att han nu tar en paus från politiken så kan jag inte tänka mig att han skulle ha grillats heller, utan då hade det nog varit mer av en mysintervju. Men det blev en väldigt tråkig intervju med frågor man hört hundra gånger förut och SD gynnas ju säkert bara av detta och allt snack som blev kring det. Men det kanske de hade gjort oavsett hur Åkesson valt att komma tillbaka förvisso.
Citera
2015-03-31, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valyrien
Jag instämmer. Det är inte hans sak att avgöra.
Klart det är. Hade han haft en gullegullstund med Jimpa så hade han ju varit stekt på riktigt. Sen förstår jag inte att just SD-folk har så svårt med att inse att opartisk inte betyder att man inte kan ta ställning i vissa frågor.
Citera
Tinuviels avatar

Moderatormeddelande

Postat av Tinuviel 2015-03-31, 00:23
Moderator
Skärpning! Trådens ämne är Jimmie Åkessons intervju i Skavlan och frågor som kan relateras direkt till den här intervjun.

Diskussioner om SD i allmänhet eller utsvävningar om invandringspolitiken är OT och kommer att resultera i raderingar och varningar. Vill ni tjafsa med varandra använder ni er av PM-funktionen.

// mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in