2015-03-31, 00:27
Medlem
timoshenkos avatar
Tidal verkar ha i princip samma utbud som Spotify just nu. Ska dock sägas att jag helt klart föredrar Spotify än så länge, men får se efter jag använt Tidal i någon dag hur det ser ut då, men det känns onödigt krångligt av det lilla jag provat.
Citera
2015-03-31, 00:28
Medlem
fragboys avatar
Man kan dra mycket paralleller till andra tjänster som tagit ett kliv i samma riktning. Taxitjänsten Über är ett perfekt exempel. Dom har insett att när hela vår värld är uppkopplad via internet så tjänar varken chaufförer eller passagerare på att det är ett stort bolag som äger deras bilar och tjänster.

Det lönade sig förut eftersom taxibolaget löste allting runt omkring och chauffören fokuserade endast på att köra bilen. Nu behövs det inte, vilket har lett till lägre pris för passagerare och att chauffören nästan får hela kakan.
Citera
2015-03-31, 00:39
Medlem
Så många tomma ord på den presskonferensen, vad har de som är revolutionerande? Låter som en ripoff på Spotify men lökiga artister. Hoppas det floppar!
Citera
2015-03-31, 01:01
Medlem
Mycket positivt att Spotify får en seriös konkurrent. Nu kanske dem tänker sig för en extra gång innan dem pushar ut nya uppdateringar som i det verkliga fallet suger.
Citera
2015-03-31, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thafalconer
Så många tomma ord på den presskonferensen, vad har de som är revolutionerande? Låter som en ripoff på Spotify men lökiga artister.
Lökiga artister? Vilken planet kommer du ifrån?
Citera
2015-03-31, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skumjaevel
Mycket positivt att Spotify får en seriös konkurrent. Nu kanske dem tänker sig för en extra gång innan dem pushar ut nya uppdateringar som i det verkliga fallet suger.
Håller med, jag är riktigt trött på det Spotify håller på med just nu. Dags att rycka upp sig.
Citera
2015-03-31, 01:04
Medlem
NovaOculuss avatar
Avskummen får gärna lämna spottify.
Citera
2015-03-31, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clappen
Skitartister. Dubbelt så dyrt. Nejtack.
Det är ju ungefär samma pris om man inte vill ha högsta ljudkvaliten. Skitartister är det verkligen inte på Tidal.
Citera
2015-03-31, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NovaOculus

Förstår verkligen inte er som blir glada för att artister lämnar Spotify, ni är inte tvingade att lyssna på dem bara för att de FINNS där. Som att ni gått och väntat på dagen då ni slipper se dem i listan över all musik. Dessutom finns väl inget officiellt utlåtande där artisterna säger att de LÄMNAR Spotify? Det vågar dom inte i dagsläget. Jag grät inte när Rammstein inte fanns, för jag lyssnar inte på dem. Hajjar du?

Finns det bara i webbläsaren eller är jag blind som inte ser nån download till PC?
Citera
2015-03-31, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NovaOculus

Världens största artister stod där. Jay Z kommer nog få med sig fler än de som just stod där. Taylow Swift har sagt att hon ska lämna Spotify för Tidal. Bara en tidsfråga innan andra hakar på när det är Z och Kanye som står i rodret.
Citera
2015-03-31, 02:07
Medlem
rovmuns avatar
Har tidal samma klient som Wimp?
Citera
2015-03-31, 02:09
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rovmun
Har tidal samma klient som Wimp?

Med all sannolikhet, det är ju samma företag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in