2015-03-30, 23:55
Medlem
dontbeaheros avatar
Är det något jag redan stör mig på så är det att man inte kommer åt spellistor på den enkla sättet som i SPOTIFY. Det här känns onödigt rörigt måste jag säga
Citera
2015-03-30, 23:57
Medlem
ArzeniXs avatar
Min gissning är att dessa artister har lockats med något slags delägar-kontrakt för att dem att engagerade och ställa sig bakom företaget. Just detta är något som Spotify haft problem med och där artisterna snarare känt sig lurade. Pengar torde vara den grundläggande orsaken i vart fall. Antagligen står artisterna inte ut med tanken på att Spotify har en gratisversion vilket Tidal inte har. Mer ska mer ha.
Citera
2015-03-31, 00:03
Medlem
elefantbajs2100s avatar
Den här artist-eliten vill ha mer pengar, så de kör igång ett liknande projekt som Spotify och lindar in säljsnacket i "Music is art, blablabla, requires high quality sound blabla".

Lite större spridning av artisterna som finns i världen hade nog gynnat Tidel. Nu är det verkligen bara all mainstream(-skit) och de ABSOLUT störst uppblåsta egona som just nu går på denna jord.
Citera
2015-03-31, 00:05
Medlem
dontbeaheros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArzeniX
Min gissning är att dessa artister har lockats med något slags delägar-kontrakt för att dem att engagerade och ställa sig bakom företaget. Just detta är något som Spotify haft problem med och där artisterna snarare känt sig lurade. Pengar torde vara den grundläggande orsaken i vart fall. Antagligen står artisterna inte ut med tanken på att Spotify har en gratisversion vilket Tidal inte har. Mer ska mer ha.
Fast nu är ju inte spotify gratis precis, med tanke på att gratisversionen genererar intäkter i form av reklam. Hur dessa pengar fördelas är en annan fråga.
Citera
2015-03-31, 00:05
Medlem
1stSIRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArzeniX

Så är det. Det är inget de fifflar med utan Alicia Keys sa flera gånger på presskonferensen att Tidal är "owned by the artists".
Citera
2015-03-31, 00:06
Medlem
För att kolla sport på TVn så måste man betala 4 olika abonnemang (om man vill se Sveriges båda ligor i Hockey/Fotboll + internationellt).

Nu håller alltså musiken på att bli likadan?
Ska jag behöva betala för två olika tjänster enbart för att favoriten Deadmau5 gått över till Tidal, medans resten av min musik finns på Spotify?

Näe, fultankandet står sig...
Citera
2015-03-31, 00:10
Medlem
Nån som hör någon skillnad på ljudkvaliteten? Tider ska väl ha bättre ljud, men med mitt headset kan jag inte höra någon nämnvärd skillnad. Man kanske måste investera i nytt ljudsystem för 10 tusentals kronor för det ska höras? Dessutom har väl Spotify större utbud och är billigare?
Citera
2015-03-31, 00:11
Medlem
DolphinMelters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XtremeArgue
För att kolla sport på TVn så måste man betala 4 olika abonnemang (om man vill se Sveriges båda ligor i Hockey/Fotboll + internationellt).

Ska jag behöva betala för två olika tjänster enbart för att favoriten Deadmau5 gått över till Tidal, medans resten av min musik finns på Spotify?

Skilland på livesport och musik. Sporten går inte ladda ner så där fungerar det med olika abonnemang. Blir det för många streamingtjänster för musik kommer även Svensson gå tillbaka till TPB
Citera
2015-03-31, 00:14
Medlem
dontbeaheros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fbsk1992
Nån som hör någon skillnad på ljudkvaliteten? Tider ska väl ha bättre ljud, men med mitt headset kan jag inte höra någon nämnvärd skillnad. Man kan måste investera i nytt ljudsystem för 10 tusentals kronor för det ska höras? Dessutom har väl Spotify större utbud och är billigare?
HIFI fantaster sitter ju som regel inte på skitgrejer precis så självklart måste du investera ljudsystem för tiotusentals kronor för att kunna ha någon nytta av deras HIFI paket.
Citera
2015-03-31, 00:18
Bannlyst
Skitartister. Dubbelt så dyrt. Nejtack.
Citera
2015-03-31, 00:18
Medlem
AndraSorterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XtremeArgue

Så är det - hockeyn och fotbollen får vi genom Viaplay och CMore, filmerna/serierna ser vi på Netflix eller HBO och musiken hör vi genom whatever streamingtjänst.... = summa runt 600-700 kr/månatligt
Citera
2015-03-31, 00:23
Medlem
fragboys avatar
Min teori stämde alltså. Dom skippar skivbolagen helt. Fett coolt enligt mig. Tror ändå detta kan slå stort pga att musikbranchen kommer komma tillbaka till det den var när vinylen var som störst. Artister kommer fokusera mer på att skapa saker som är bra och inte endast musik som säljer. Tror fan detta kan bli ett grymt komplement till Spotify.

Tror Spotifys era är över tyvär. Kommer nog ta några år dock. Inte ens säkert att det blir Tidal som får den stora marknadsandelen. Men är fan säker på att detta är the shit i framtiden.

Skivbolagens era är över.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in