Citat:
Ursprungligen postat av
grelin1999
Du vet likaväl som jag att när en muslim gör något så kallas han fanatiker, som han på cafét i Australien. Han kallas inte psykiskt sjuk, fastän han enligt andra definitioner varit det. När Breivik och Lubitz begår sina dåd kallas de psykiskt sjuka. När en muslim begår något liknande kallas han fanatiker.
Café i Australien? Nu har jag missat något, berätta gärna.
En muslim som gör något
galet och gör det med religiösa motivation är givetvis en fanatiker. Pojkarna i IS som mördar och handlar med sexslavar är givetvis fanatiker. Människor som gör galna saker, motiverade av NÅGON idé/ideologi de har (inte bara islam) där rationella argument inte fungerar, är givetvis FANATIKER.
En muslim som växer upp med tron att trumpeten muhammed var en pedofil, men tycker pedofili är fel och aldrig skulle kunna tänka sig att ha sex med ett barn för hen har insett att detta är fel är däremot inte (nödvändigtvis) en fanatiker. Där tog denne muslims rationella tänkande över hens trosuppfattning.
Citat:
Alltså är "psykisk sjukdom" ateistens motsvarighet till fanatism.
Du borde väl ändå veta vid detta laget vad ateism är, och framför allt vad det
inte är, tant gredelin. Att du inte skäms, försöker smutskasta ateism med ditt svammel.
Citat:
Jag är inte emot lika lön och likabehandling. Jag talar om vårt nuvarande dyrkande av feminism och homofili (med vilket jag menar kärlek till homosexualitet).
-fili betyder "vän av" på latin om jag inte missminner mig. Vad svamlar du om kärlek till homosexualitet? Det är en läggning, hur älskar man en sexuell läggning? Älskar du heterosexualitet eller?
Vem fan dyrkar feminism? Att det finns extrema feminister ex vis gudrun schyman är en sak, men det är knappast vad det handlar om. Det är ingen religion vi pratar om, utan en lös idé om att kvinnan ska behandlas lika dant som mannen. Hur detta ska uppnås kan givetvis drivas fanatiskt.
Edit: psykisk sjukdom och fanatism behöver heller inte vara ömsesidigt uteslutande. Man kan tillhöra båda kategorierna givetvis.