Citat:
Ursprungligen postat av
Mansory
Ja precis, den frågan ställer ja mig också

Pinsamt
Jepp! Väldigt märkligt att girigheten tar mer & mer utrymme även när folk passerat nivån "obegränsad lyx & ekonomi" livet ut ggr 2... Personligen tappar jag lite intresse för sådana artister, särskilt när man börjar se att girigheten "slår över" och blir till något slags hat mot fansen istället för att värna om dem.
Kan fortfarande inte smälta att inte en enda artist drog näven i bordet när fildelningen var som hetast och inga lagliga alternativ fanns... Typ hade Madonna värnat om sina fans (även pengar), hade hon stövlat in i skivbolagets styrelserum, dragit näven i bordet och i princip sagt att "öppnar ni inte en mp3-butik inom max 2 veckor så tar jag det som ett regelrätt avtalsbrott, drar ihop ytterligare artister och öppnar eget istället -alla intäkter i våra egna fickor". Men, men -de stendöda, fega och fanshatande artisterna valde att gömma sig bakom sina direktörer istället, dvs om de nu gnäller över att bolagen tar allt från Spotify och de själva får nära noll, så är det bara som det skall vara. Artisterna ville ju bli ett bihang till direktörerna och då skall det så förbli!