2015-03-26, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Evolution var en väldigt känd sida och den sista som jag trodde skulle scamma någon. Men det är klart, det var en olaglig sida och det finns kanske inte så mycket gangsterheder som det fanns förr.
Tjuvheder finns ej, de som drev evolution var inga tunggungande gangsters utan killar med IT-skills som drev en server framgångsrikt...
Citera
2015-03-26, 23:01
Medlem
Hirvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lolicon
Tjuvheder finns ej, de som drev evolution var inga tunggungande gangsters utan killar med IT-skills som drev en server framgångsrikt...
Det mest deprimerande är att jag bara kan tänka mig hur andra nu ser möjligheterna att göra detsamma.
Citera
2015-03-27, 17:49
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hirvi
Det mest deprimerande är att jag bara kan tänka mig hur andra nu ser möjligheterna att göra detsamma.
Så där är det med allt. En originell idé (eller ja, inte originell men en apa som satt ihop 1+1) och så kommer en kaskad av följeslagare som tillämpar fega och klandervärda metoder för att komma igenom, krypa under och erövra det tidigare konceptet som sitt eget hem, piss-moralism!
Citera
2015-03-30, 18:01
Medlem
Hej alla. Det är så att jag har lite bitcoins på två hemsidor som jag inte kan ta ut. Det gäller sidorna BitPharma och DeDope - german weed shop. Är det någon som har erfarenhet när det gäller dessa sidor?

Jag försöker ta ut mina bitcoins som vanligt, skriver in min adress och hur mycket jag vill ta ut sen när jag trycker för uttag så laddas sidan litet tag och sen blir de bara vitt. Som om den inte vill ta mig vidare? Och man kan inte få kontakt med dom, det står man måste göra en beställning för och det har jag gjort med funkar ändå inte. Känns ju som att pengarna där är körda eller?
Citera
2015-03-30, 18:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Izzmo
Hej alla. Det är så att jag har lite bitcoins på två hemsidor som jag inte kan ta ut. Det gäller sidorna BitPharma och DeDope - german weed shop. Är det någon som har erfarenhet när det gäller dessa sidor?

Jag försöker ta ut mina bitcoins som vanligt, skriver in min adress och hur mycket jag vill ta ut sen när jag trycker för uttag så laddas sidan litet tag och sen blir de bara vitt. Som om den inte vill ta mig vidare? Och man kan inte få kontakt med dom, det står man måste göra en beställning för och det har jag gjort med funkar ändå inte. Känns ju som att pengarna där är körda eller?

Ingen erfarenhet av sidorna ifråga, men du får mitt stående råd i denna fråga: ha aldrig BTC i större mängd på en olaglig sida, då det inte precis är som att ha "vanliga" pengar i en laglig bank. Sidan ägs av skurkar och polisen försöker stänga den, oftast polisen från flera olika länder. Ja, du fattar. Inte smart att ha mycket stående där.
Citera
2015-04-16, 08:46
Medlem
Chives avatar
En rätt enkel fråga. Många användare vill inte göra det för krångligt, blir det för krångligt så brukar folk avstå helt enkelt och man förlorar användarvänligheten.

Min enkla fråga..

Hur säker är man med en helt vanlig PC och TOR installerat? Är man så anonym som man vill tro?

Alltså ingen VPN eller liknande utan endast TOR.
Citera
2015-04-16, 09:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Chive
En rätt enkel fråga. Många användare vill inte göra det för krångligt, blir det för krångligt så brukar folk avstå helt enkelt och man förlorar användarvänligheten.

Min enkla fråga..

Hur säker är man med en helt vanlig PC och TOR installerat? Är man så anonym som man vill tro?

Vill du vara helt säker så krävs även en VPN.
Citera
2015-04-17, 18:55
Medlem
Chives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MySpace
Vill du vara helt säker så krävs även en VPN.

Alltså, det är inte så att jag ska göra en dos attack mot Amerikanska intressen eller mordhota en minister i Sverige.

Hur osäker är jag om jag skippar VPN? Jag tycker dem slöar ner och kostar en massa pengar....
Citera
2015-04-18, 15:51
Medlem
zaaph1s avatar
Citat:

Min enkla fråga..

Är du inte säljare eller köper kilovis med droger, utan bara en vanlig svensson som kanske röker braj då och då. Ja då behöver du nog knappast oroa dig Kör PGP på adressen så är du nog ganska stensäker, farbror blå har knappast resurser för att jaga alla brukare som handlar på nätet...

Edit: Miss av mig, trodde jag var i drogtråden och läste
Citera
2015-04-20, 08:47
Bannlyst
Citat:
Alltså, det är inte så att jag ska göra en dos attack mot Amerikanska intressen eller mordhota en minister i Sverige.

Hur osäker är jag om jag skippar VPN? Jag tycker dem slöar ner och kostar en massa pengar....
Absolut! Men man flera gånger lyckats spåra användare i TOR-nätverket så säker är du inte.
Citera
2015-04-21, 17:52
Medlem
Dum fråga men kommer ingenstans så frågar här nu Vilka sökmotor ska man använda för att hitta illegala vapen och annat smått och gott som det är nu hittar jag bara droger som jag anser är riktigt tråkigt..
Citera
2015-04-21, 19:59
Medlem
Fallmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hecules
Dum fråga men kommer ingenstans så frågar här nu Vilka sökmotor ska man använda för att hitta illegala vapen och annat smått och gott som det är nu hittar jag bara droger som jag anser är riktigt tråkigt..

Hidden wiki
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in