2015-03-30, 02:50
Medlem
Åkesson tjänade en del på att bli "mobbad" på bästa sändningstid, däremot tror jag han förlorade på det veka intrycket han gjorde, såg rödögd och ledsen ut. Även om han kanske vinner lite mjukispoäng så är det nog ändå negativt i det stora hela, politiker ska utstråla makt/styrka och inge förtroende.

Från det man såg känns det inte som han sitter kvar tills valet 2018, han är nog bara tillbaka p.g.a. senaste tidens maktstrider och lämnar när efterträdaren inofficiellt är utsedd och redo.
Senast redigerad av Zamenis 2015-03-30 kl. 02:53.
Citera
2015-03-30, 02:53
Medlem
RingRing2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zamenis
Åkesson tjänade nog på att bli "mobbad" på bästa sändningstid.

Däremot tror jag han förlorade på det veka intrycket han gjorde, såg rödögd och ledsen ut. Även om han kanske vinner lite mjukispoäng så är det nog ändå negativt i det stora hela, politiker måste utstråla förtroende, makt och styrka.

Håller med dig i teorin. Det är bara det att det skulle kunna vara en kasperdocka, Televinken eller lille Skurt som är partiledare för SD, de växer ändå. Det är verkligheten som är SDs stora röstmagnet.

Jimmie är inte heller ensam längre. Jomshof och Mattias är två nya profiler som jag tror folk börjar ta till sig. Speciellt Jomshof, han har en trevlig och bra utstrålning i media.
Citera
2015-03-30, 03:15
Medlem
Kaospojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zamenis
Åkesson tjänade en del på att bli "mobbad" på bästa sändningstid, däremot tror jag han förlorade på det veka intrycket han gjorde, såg rödögd och ledsen ut. Även om han kanske vinner lite mjukispoäng så är det nog ändå negativt i det stora hela, politiker ska utstråla makt/styrka och inge förtroende.

Från det man såg känns det inte som han sitter kvar tills valet 2018, han är nog bara tillbaka p.g.a. senaste tidens maktstrider och lämnar när efterträdaren inofficiellt är utsedd och redo.

Egentligen bara viktigt under valåret. Under resterande tid gäller det att bygga upp förtroende och plantera partiets idéer i väljarnas hjärnor. Även ett bra tillfälle nu att visa att Åkesson är mänsklig för de människor som blivit matade med att han är djävulen. Ser inget direkt negativt med detta.
Människor är djur och vill undermedvetet följa en "stark" (nästan psykopatisk) ledare, men den bilden är viktigare att plantera i folkets medvetande närmare valet, då det är då människorna undermedvetet börjar söka denna ledarfigur.
Citera
2015-03-30, 03:21
Medlem
Mr Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RingRing2014
Precis, men att säga att det inte händer i Sverige är ju en sanning med mycket stor modifikation och glidning. Lögn faktiskt.

Kritiken på Skavlans facebooksida är ju enorm. Även klagomålen till SVT är ju massiva.

Skavlan försöker med en ríktig fuling inför norska folket, han försöker rentvå sig själv genom att säga att i Sverige minsann, där är alla glada och nöjda. Den gubben går inte, det kommer han få äta upp.

Men att kritiken i Norge är om möjligt ännu större än i Sverige visar ju tydlig på hur djävla trång åsiktskorridoren är i vårt land. Tänk Billström som inte ens fick säga ordet volymer, det är ju skrämmande.

Ja som du säger är ju kritiken enorm på skavlans facebook sida, bara för att antalet anmälningar är mindre än i Norge betyder ju inte att det inte är någon tittarstorm. Det brukar räcka med några twitter från vänsterfnask för att räknas som tittarstorm. Skavlan ljuger och försöker att ducka undan för hans värdelösa insats genom att låtsas att han inte förstår vad folk är upprörda över.
Citera
2015-03-30, 06:53
Medlem
thewellovedones avatar
Jag vet egentligen inte vad jag förväntade mig när jag satte mig tillrätta inför Skavlans intervju med Jimmie Åkesson. Antagligen förväntade jag mig att han skulle bli behandlad exakt på samma professionella sätt som till exempel norska Siv Jensen, ledare för norska framskrittspartiet (Norges Sverigedemokraterna), men icke! Istället får man se en Skavlan som beter sig som en vanlig svensk journalist, det vill säga, som en vidrig PK-fascist. Vad har hänt med Skavlan, har han fått ett slaganfall?????
Citera
2015-03-30, 07:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cauvie
Fy fan!

Fuck you Skavlan! Uppenbarligen betalt av svenska medier att hacka på Jimmie Åkesson, Norrbaggen hade aldrig gått PK på sina egna invandringskritiska politiker i Norge!

Det stämmer, för Siv Jensen från norska motsvarigheten Fremskridtspartiet var med en gång och hon blev inte alls grillad.
Citera
2015-03-30, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Men SDS slit har varit förgäves för vi som inte ser Jimpa som en stor ledare inser att Skavlan i princip vann på walk over mot Jimbo och SD.
Genom att säga att en gammal reklamfilm var rasistisk och sen sitta svarslös när Jimmie inte höll med och frågade på vilket sätt? Ja men oj, vilken seger...
Citera
2015-03-30, 07:41
Medlem
kuntakinte55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av URBANARTS89
Får jag bara fråga, hävdar du att rasister inte tenderar att rösta på SD utan att sannolikheten att en rasist röstar på M, S eller V är lika stor som att en rasist röstar på SD?
Jag tror du missade länkarna jag bifogade i inlägg (FB) Jimmie Åkesson på Skavlan, SVT1, 2015-03-27.
Såg du exempelvis hur andra politiker än SD uttrycker sig om invandrare: www.youtube.com/watch?v=31DYyDX10Pw

Det jag ursprungligen ville hålla fram är att företrädare för andra partier uttrycker sig lika illa om invandrare som SD, att andra partier har en mer nazistisk bakgrund än SD, och att SVT systematiskt tiger om det i intervjuer mer andra partiföreträdare samtidigt som de systematiskt fokuserar på det när de intervjuar SD's företrädare.

Ser man på Skavlan får man intrycket att alla inom SD är rasister, men att Skavlan inte ger en korrekt bild av verkligheten framgår tydlogt av mitt första inlägg i den här tråden.

Om det är så uppenbart för dig att rasister tenderar att rösta SD utgår jag från att du har belägg för det.
Citera
2015-03-30, 07:44
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Han var dessutom inte i närheten av lika hård mot Siv Jensen när hon var där, vilket känns ännu mer märkligt då hennes parti ligger ganska nära SD. Det får en att undra om det inte låg en del påtryckningar på Skavlan inför denna intervju. Det kändes mer som en intervju i Aftonbladet TV än Skavlan.

Jag skulle inte säga att hon ligger nära SD direkt, Norges regering i allmänhet är betydligt mer extrem än SD. SD kräver bara att vi närmar oss Norges modell.
Citera
2015-03-30, 08:13
Medlem
lagartos avatar
Vad var syftet med intervjun? Att försöka få JÅ att försäga sig i ett svagt tillstånd och erkänna att han beundrar Hitler?

Otroligt risigt utförd intervju.
Citera
2015-03-30, 08:14
Medlem
Scientia-Viss avatar
Humorn när Mellin på Aftonbladet drar "trollkortet" angående kritiken mot Skavlan.

Har troll helt plötsligt börjat skriva på Facebook under sina egna riktiga namn och profiler?

SD-trollen har även befäst Norge?

Haha.. Så pinsamt. Desperationen har börjat nå sin kulm.
Citera
2015-03-30, 08:24
Medlem
nidbilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scientia-Vis
Humorn när Mellin på Aftonbladet drar "trollkortet" angående kritiken mot Skavlan.

Har troll helt plötsligt börjat skriva på Facebook under sina egna riktiga namn och profiler?

SD-trollen har även befäst Norge?

Haha.. Så pinsamt. Desperationen har börjat nå sin kulm.

När man kan dra egna slutsatser eller fakta, statistik vetenskapligt bekräftade teser, då trollar man inte detta gäller inom alla ämnen.Journalisters avsky mot SD är uppenbar, ingen som vill ha öppnagränser NÅGONSIN.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in