2015-03-30, 01:42
Medlem
Efterbengs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Ja, för det är ju fullständigt absurt att tro att Sveriges mest hatade och överarbetande partiledare går in i väggen och måste ta tabletter... Stick till konspirationsforumet, det verkar vara din grej.

Det är en teori baserad på historia, psykologi och politiska spel. Många framgångsrika människor, på gott och ont får ta emot hat dagligen, det finns en anledning varför dem är på toppen. Därför de redan har ett starkt psyke och de ska klara av sådana utmaningar. Han är lika hatad som älskad. Sen att en majoritet anser att SD:s politik är omoralisk, ja det är en annan fråga. Det är mycket möjligt att det är på det vis som jag spekulerar i. Hur kan man vara så blind? Han ser ut att må bättre än aldrig. Han har väl suttit i Las Vegas och gamblat bort våra skattepengar i form av 80.000 i månaden från sin sjukpenning, solat och ätit god mat i några månader.

En klassisk, strategisk kupp är vad jag misstänker. Och det borde fler inse.
Citera
2015-03-30, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4N0NYM
I BBC fick Åkesson åtminstone chansen att svara på frågorna. I Skavlan kändes det mer som om Skavlan ville visa hur han står i de olika frågorna istället för att visa intresse i hur Åkesson svarar. Mot slutet var det knappt en intervju längre. Att det ser ut så i Aftonbladet är en sak men i SVT..

Jag tycker det är märkligt att det blir en bredare tittarstorm i Norge medan det främst är anhängare till SD här i Sverige som tycker intervjun var märklig (så jag tolkat det). Anledningen till detta tror jag är att Skavlan tog efter det svenska medieklimatet Åkesson har mot sig och använde det i sitt program, vilket är något vi svenskar är vana vid till skillnad från norrmännen.

Annan typ av intervju men jag skulle säga att BBC var hårdare i sin kritik. Aftonbladet är ju för övrigt norskägd.

Norska motsvarigheten är ju ett större parti så möjligen har det med det att göra också. Jag bryr mig sällan speciellt mycket om "tittarstormar" då det oftast är storm i ett vattenglas för mig. Jag skulle inte bry mig om någon politiker i något parti jag röstat på blev utsatt för något liknande.
Citera
2015-03-30, 01:45
Medlem
4N0NYMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av optiEtech
Över 200 kommentarer i fredagskväll, över 1000 i söndagskväll.
http://www.svt.se/tittarservice/tyck-till/dialog/782254
Boikott Skavlan har nu 11 433 följare, naturligtvis är det robotar som gillar

Jag såg intervjun med Borg då han får frågan om att Billström uttalat sig "rasistiskt", det var en mycket trevligare intervju Skavlan gjorde då.

Jo det brukar vara mysigt och trevligt men den här gången satte jag chipsskivan i halsen.

Ännu fler i Norge som dessutom bara är hälften så stora som oss befolkningsmässigt http://www.nrk.no/kultur/skavlan-om-klagestormen_-far-meg-til-a-tenke-1.12286865
Citera
2015-03-30, 01:49
Medlem
Citat:
I BBC fick Åkesson åtminstone chansen att svara på frågorna. I Skavlan kändes det mer som om Skavlan ville visa hur han står i de olika frågorna istället för att visa intresse i hur Åkesson svarar. Mot slutet var det knappt en intervju längre. Att det ser ut så i Aftonbladet är en sak men i SVT..

Jag tycker det är märkligt att det blir en bredare tittarstorm i Norge medan det främst är anhängare till SD här i Sverige som tycker intervjun var märklig (så jag tolkat det). Anledningen till detta tror jag är att Skavlan tog efter det svenska medieklimatet Åkesson har mot sig och använde det i sitt program, vilket är något vi svenskar är vana vid till skillnad från norrmännen.
Samma skit återupprepas gång efter annan, nä det är inte konstigt om Skavlan ställer, för Åkesson obekväma frågor. De svar han gav om psykofarmaka och stress är det väl för helvete inte konstigt om situationen i SD förvärrat sjukdomen. Jo jag har skrivit det förut men samma idiotförklaringar om medieklimat och annat skitsnack dyker ju upp hela tiden. Hur fasen kan ni vara så naiva så ni tror att Åkesson får någon specialbehandling. Att han själv fastna i svar han inte förväntat sig är väl inte Skavlans fel!
Citera
2015-03-30, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av optiEtech
Över 200 kommentarer i fredagskväll, över 1000 i söndagskväll.
http://www.svt.se/tittarservice/tyck-till/dialog/782254
Boikott Skavlan har nu 11 433 följare, naturligtvis är det robotar som gillar

Jag såg intervjun med Borg då han får frågan om att Billström uttalat sig "rasistiskt", det var en mycket trevligare intervju Skavlan gjorde då.

Jo det brukar vara mysigt och trevligt men den här gången satte jag chipsskivan i halsen.
Var ju en jäkla skillnad på svar också, han skyllde ju inte på andra!
Citera
2015-03-30, 02:03
Medlem
4N0NYMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calle64
Samma skit återupprepas gång efter annan, nä det är inte konstigt om Skavlan ställer, för Åkesson obekväma frågor. De svar han gav om psykofarmaka och stress är det väl för helvete inte konstigt om situationen i SD förvärrat sjukdomen. Jo jag har skrivit det förut men samma idiotförklaringar om medieklimat och annat skitsnack dyker ju upp hela tiden. Hur fasen kan ni vara så naiva så ni tror att Åkesson får någon specialbehandling. Att han själv fastna i svar han inte förväntat sig är väl inte Skavlans fel!

Du har ju missuppfattat det hela. Om du hade läst vad jag tidigare skrivit hade du sett att det är slutfasen av intervjun när de kommer in på politik där jag tycker det spårar ur. Skavlan pratar i munnen på Jimmie och radar upp 10år gamla saker någon kommunpolitiker sagt. Smutskastning mot SD och ett sätt för Skavlan att visa hur han står i frågorna, så går inte en intervju till.

Har inga problem alls med första halvan av intervjun där de pratar om Jimmies sjukdom och tiden efter valet. Det var det jag förväntade mig intervjun skulle handla om och skulle det gå över i politik förväntade jag mig en neutral Skavlan.
Senast redigerad av 4N0NYM 2015-03-30 kl. 02:05.
Citera
2015-03-30, 02:07
Medlem
Kosmos.s avatar
Mänskligt att pressa Åkesson sådär med korkade frågor och gammal ost efter att han har varit sjukskriven för depression.

Har aldrig sett på Skavlan då jag tycker det mest är ett pinsamt och meningslöst format men det här säger mycket om vad Skavlan är för människa.
Citera
2015-03-30, 02:36
Medlem
FlabbeMcFloppys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demokratochsvensk
Javisst är det humor! Den större delen av SD-sympatisörerna satte sig framför TVn, dels för att kolla in JÅs nya image och dels för att utröna om Skavlan kanske sympatiserade med SD. Besvikelsen blev stor när det visade sig att Skavlan inte gör det (ännu ).

Jag har svårt att tro att sympatisörer förväntat sig att Skavlan sympatiserar med SD. Får Skavlan ens rösta i svenska val Nu är det inte i Sverige 79 människor till i stor del barn mördades. Resulterade i att medborgarna röstade in Fremskrittspartiet och kräver en stramare invandringspolitik. Inte för att jag drar några paralleller.

Om Skavlan velat få Jimpan att svettas kunde han ställt frågor om SD Stockholm. Där hade han ett gyllene tillfälle att slå Åkesson och få Åkesson att framstå i sämre dagar.
Citera
2015-03-30, 02:38
Medlem
RingRing2014s avatar
Skavlan uttalar sig i Aftenposten:

– Jag synes det er väldigt interessant. Det er knappast noen heder, men det får meg till å tenke. Det får mig till att tenke på vad som er grunnen till at dette skjer i Norge, mens det inte är sånn i Sverige. Åkesson er jo en svensk politiker, sier Skavlan till NRK søndag eftermiddag.

Skavlan tycker inte att det är någon kritikstorm i Sverige.

Börjar han tappa greppet helt nu, eller vad är det frågan om? Tror han att det han säger i norsk press inte kommer nå Sverige. Nu börjar Skavlan vira in sig ordentligt i hel och halvlögner.

http://www.aftenposten.no/kultur/tv/Kokkvold-Vil-ikke-kritisere-Skavlan-7964694.html
Senast redigerad av RingRing2014 2015-03-30 kl. 02:42.
Citera
2015-03-30, 02:40
Medlem
Luzurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokosbollar
Synd att internet sätter käppar i hjulen för blaskorna. Det blir ju mer och mer uppenbart (för vem som helst) att gammelmedia driver opinionsbildande journalistk, varje varje dag.

Sen att dom lyckas hitta 4 av 5 som är för vuxenmobbning kanske säger mer om klimatet i Sverige. Framtidsutsikterna för det här landet (om man slänger ett öga på Norge och jämför med ett stolt folk) så ser det verkligen dystert ut för våran del.

Tror du att vanligt (ungt) folk på gatan här i Sverige som får en kamera ifrån nationell media uppkörd i ansiktet skulle våga säga något annat än det som intervjuaren vill höra? och speciellt i Stora Staden City dessutom där flera hundra av deras vänner ser dom och dessutom får höra deras åsikt på TV?

Stackarna kan väl inget annat än att hålla med annars så blockas dom väl på Facebook och Twitter, endast tanten som förmodligen inte ens vet vad Facebook är och där de flesta av hennes vänner är döda vågar säga vad hon tycker då hon inte har mycket kvar att förlora ändå
Citera
2015-03-30, 02:41
Medlem
4N0NYMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RingRing2014
Skavlan uttalar sig i Aftenposten:

– Jag synes det er väldigt interessant. Det er knappast noen heder, men det får meg till å tenke. Det får mig till att tenke på vad som er grunnen till at dette skjer i Norge, mens det inte är sånn i Sverige. Åkesson er jo en svensk politiker, sier Skavlan till NRK søndag eftermiddag.

Skavlan tycker inte att det är någon kritikstorm i Sverige.

Börjar han tappa greppet helt nu, eller vad är det frågan om?

http://www.aftenposten.no/kultur/tv/Kokkvold-Vil-ikke-kritisere-Skavlan-7964694.html

Skrev om detta någon sida bak i tråden. "Tittarstormen" var större i Norge
Citera
2015-03-30, 02:44
Medlem
RingRing2014s avatar
Citat:
Skrev om detta någon sida bak i tråden. "Tittarstormen" var större i Norge

Precis, men att säga att det inte händer i Sverige är ju en sanning med mycket stor modifikation och glidning. Lögn faktiskt.

Kritiken på Skavlans facebooksida är ju enorm. Även klagomålen till SVT är ju massiva.

Skavlan försöker med en ríktig fuling inför norska folket, han försöker rentvå sig själv genom att säga att i Sverige minsann, där är alla glada och nöjda. Den gubben går inte, det kommer han få äta upp.

Men att kritiken i Norge är om möjligt ännu större än i Sverige visar ju tydlig på hur djävla trång åsiktskorridoren är i vårt land. Tänk Billström som inte ens fick säga ordet volymer, det är ju skrämmande.
Senast redigerad av RingRing2014 2015-03-30 kl. 02:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in