2015-03-29, 19:14
Medlem
domsomvetdomvets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El Pistolero
Du,om det är S.Ryder som ligger bakom det där kontot kan jag försäkra dig att han är ca 1000 ggr bättre insatt i den här frågan än vad du är.

Det är nog inte Ryder eftersom att "S.Ryder" har skrivit i en annan tråd att han är 28 år
Citera
2015-03-29, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Innan 2009, eller nånstans där hade DFG en ruskigt vass trupp, det lilla jag vet så anser flera att dessa var kanske den truppen med högst högstanivå. DFG måste haft en tid då de var vassa som fan för annars hade dem inte omnämnts i de sammanhangen man hör om dem och jag tror det var runt 2007-09 nånting. Hade inte WM och DFG jämnt skägg några vev där?

Jag tror DFG har haft Stockholms bästa liga, alltså när de var som bäst så var de bättre än när de andra var det.

WM kan ju omöjligt endast ha haft 2 år, när den bästa generationen inte var med då, WM var väl rätt heta också runt 2009-2011, eller jag vet inte, men att WM blev bäst 2013 är ju bara totalt fel, det var bäst innan, under en tid.

Väldigt mycket "jag tror" och "vet inte" i din text...
DFG var f.ö herrar på täppan runt millenieskiftet
Citera
2015-03-29, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Panonios
Väldigt mycket "jag tror" och "vet inte" i din text...
DFG var f.ö herrar på täppan runt millenieskiftet
Jag skriver så för att jag inte vet exakta årtal och reserverar mig, har du några problem med det eller?

Bra, det är nog dem jag menar, eller det vet väl fan inte jag, bara att de hade ett tag det som de killarna ansåg vara det bästa de mött på i Sverige.
Citera
2015-03-29, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Innan 2009, eller nånstans där hade DFG en ruskigt vass trupp, det lilla jag vet så anser flera att dessa var kanske den truppen med högst högstanivå. DFG måste haft en tid då de var vassa som fan för annars hade dem inte omnämnts i de sammanhangen man hör om dem och jag tror det var runt 2007-09 nånting. Hade inte WM och DFG jämnt skägg några vev där?

Jag tror DFG har haft Stockholms bästa liga, alltså när de var som bäst så var de bättre än när de andra var det.

WM kan ju omöjligt endast ha haft 2 år, när den bästa generationen inte var med då, WM var väl rätt heta också runt 2009-2011, eller jag vet inte, men att WM blev bäst 2013 är ju bara totalt fel, det var bäst innan, under en tid.

DFG har alltid hängt med på något sett tycker jag.

Runt 2007-2009 som du säger var dom med rejält i svängarna och hade en bra trupp. När vi var en bra Sverigeliga i Danmark 2010 så var ju även den största ligan på plats från just DY/DFG.
Citera
2015-03-29, 22:13
Medlem
Jag tycker man hör mer om Bajen och Aik. Men så kanske den bästa klungan är DFG, över tid.

Eller är det lika mycket tjat om alla 3, enligt er? DFG tycker jag mig iaf inte läsa/höra om lika ofta.
Citera
2015-03-29, 23:49
Medlem
DFG är på dekis.
Deras bästa grabbar börjar bli för gamla och deras yngre är kassa.

Nu tog dom förvisso ay idag.
Men det var ju efter lite mygel med åldern.
Ja jag vet att en 20åring slår lika hårt som en 25åring,skillnaden blir att lägger man till några år så får man lite mer folk att välja av vilket gör skillnad när det är låga nr.

Men den här vinsten var viktig för dfg.
Nu börjar dom få lite vind i seglen.
Faktiskt så har dom ju vunnit sina 2senaste mot gays o ay och så fjolårets lilla vinst mot fb.
Citera
2015-03-30, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sionvise
DFG är på dekis.
Deras bästa grabbar börjar bli för gamla och deras yngre är kassa.

Nu tog dom förvisso ay idag.
Men det var ju efter lite mygel med åldern.
Ja jag vet att en 20åring slår lika hårt som en 25åring,skillnaden blir att lägger man till några år så får man lite mer folk att välja av vilket gör skillnad när det är låga nr.

Men den här vinsten var viktig för dfg.
Nu börjar dom få lite vind i seglen.
Faktiskt så har dom ju vunnit sina 2senaste mot gays o ay och så fjolårets lilla vinst mot fb.
Det blir ju så, WM är bäst när Blåvitt är sämst, alla måste ju genomgå generationsväxlingar och har man då haft en dundergrupp så får de nya ett tuff roll att axla.

Om man räknar ihop de storas fighter, vilka har flest segar då, säg från 2000 tills idag? Nu får ju de fler matcher på sig än, eller lättare till möte då 3 bor i samma stad, det kan ju påverka.

Hade varit kul att fått möta DFGs Elit, för jag gillar känslan av att det blir en som grej när någon är så bra, det triggar.

Men som i de flesta fall så är det antal, hur man lägger upp det, lite vad hela lasset väger, nu är det väl att tåla och ge, raka sig och preppa, Men då och inte ens nu vart det ju inga speciella färdigheter som kom fram, utan stor, stark, orädd och bra psyke slår ett svart bälte i det läget.
Citera
2015-03-30, 08:58
Medlem
Nu är jag inte aktiv på scenen och har än mindre koll på vad AIK och DIF kom överens om igår. Men ryktena går om att Djurgården ställde upp med ett flertal DFG från äldre generationer samt en 30-åring vid namn R*ckard T*rge. Lite väl gammalt även för DY va?
Citera
2015-03-30, 08:59
Medlem
Nu är jag inte aktiv på scenen och har än mindre koll på vad AIK och DIF kom överens om igår. Men ryktena går om att Djurgården ställde upp med ett flertal DFG från äldre generationer samt en 30-åring vid namn R*kard T*rgé. Lite väl gammalt även för DY va?
Senast redigerad av Marechal 2015-03-30 kl. 09:03.
Citera
2015-03-30, 10:53
Medlem
Ålder har ingen betydelse såtillvida att man har lämnat puberteten.
Citera
2015-03-30, 11:09
Medlem
Tycker yngre scenen förändrats ganska rejält. Snarare mer nyrekryterade killar än yngre från alla läger. Tror att jag hör efter varje uppgörelse att det andra lägret har killar från äldre generationer men har typ åldern inne och kör. Det är givetvis en negativ spiral som bör förändras tillbaka så att det blir en bra inkörsskola.
Citera
2015-03-30, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madrassmagiker
Tycker yngre scenen förändrats ganska rejält. Snarare mer nyrekryterade killar än yngre från alla läger. Tror att jag hör efter varje uppgörelse att det andra lägret har killar från äldre generationer men har typ åldern inne och kör. Det är givetvis en negativ spiral som bör förändras tillbaka så att det blir en bra inkörsskola.

Håller med. Yngre scenen brukade vara charmig på sitt sett. Nu är det bara övertatuerade 20 åringar med. Finns inte den där riktiga rivaliteten som det gjorde förut med dom yngre. Alla tre klubbar i Sthlm hade sina yngre, och Box oftare. Nu håller det på att dö ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in