2015-03-29, 18:55
Medlem
Alla ni som klagar på SVENSK halalslakt men samtidigt äter kött är hycklare. Tror ni att det är nått jävla paradis för våra svenska djur i slakterierna? Bli vegetarianer så får ni klaga hur mycket ni vill. Herre min jävla gud alltså...
Citera
2015-03-29, 19:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av modigamats
Tänkte mest ur kycklingens perspektiv, ingen skillnad i lidandet.

Muslimer älskar att slakta djur, dom gör det med ett leende på läpparna.
Därför blir jag extra berörd
Citera
2015-03-29, 19:27
Medlem
whaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sexlaxarienlaksaks
Alla ni som klagar på SVENSK halalslakt men samtidigt äter kött är hycklare. Tror ni att det är nått jävla paradis för våra svenska djur i slakterierna? Bli vegetarianer så får ni klaga hur mycket ni vill. Herre min jävla gud alltså...

Det är en rätt jävla stor skillnad, gå du och ät din sallad och quorn.
Vill dom äta halal kan dom göra det i deras taliban-land.
Citera
2015-03-29, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whak
Det är en rätt jävla stor skillnad, gå du och ät din sallad och quorn.
Vill dom äta halal kan dom göra det i deras taliban-land.
Alla djur i Sverige måste bedövas innan slakt. Enda skillnaden är att det är någon imam som rabblar några verser.

Vanlig slakt och halalslakt är båda lika sjuka. Men det är enkelt att helt enkelt inte bry sig och istället bara klaga på alla andra. Äckligt är vad det är...
Citera
2015-03-29, 20:47
Medlem
StigAllans avatar
Ingen religion ska besudla min mat och att dessutom betala för religionsutövandet är något som jag inte accepterar för inte står muslimen och gapar gratis på företaget!

BOJKOTTA ALLA FÖRETAG SOM FRAMSTÄLLER MUSLIMFÖDA!
Citera
2015-03-29, 21:13
Medlem
whaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sexlaxarienlaksaks
Alla djur i Sverige måste bedövas innan slakt. Enda skillnaden är att det är någon imam som rabblar några verser.

Vanlig slakt och halalslakt är båda lika sjuka. Men det är enkelt att helt enkelt inte bry sig och istället bara klaga på alla andra. Äckligt är vad det är...

Förstår inte det sjuka i "vanligt" slaktat kött.
Citera
2015-03-29, 21:55
Medlem
dödsknivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iloveluda
Ju fler som köper desto större efterfrågan. I Göteborg finns ett företag jämte e45 som bara sysslar med Halalkött. Skulle gärna se att det bommade igen. Ju färre som köper desto mindre pengar tjänar dom.

"Dom" är ju i trådens fall ICA. Eller möjligen kronfågel. Eller varfan vi nu hamnade. Går du in i en enbart halal-köttsbutik så får du nog nästan räkna med att det finns halalkött. Om mamma scan eller vilken köttproducent som helst ser en marknad med halalslaktat kött så är det ju mamma scan och ingen annan som tjänar på att du köper det, precis som att de hade tjänat pengar på att du köper icke-halalslaktad korv. Möjligen personen som ber över köttet med, men jag trodde att det uppmuntrades att muslimer lönearbetade och bidrar med skatt...?
Citera
2015-03-29, 22:40
Medlem
De skiter i om du gillar halal eller inte då de är ute efter att tjäna pengar. Med tanke på att en svensk kan äta halal men en muslim inte kan äta vanligt, vinner ica på att sälja halal slaktat. Att snacka om djurplågeri o äta kött är som att säga jag är inte pedofil men runkar till barnporr. Snacka värst du vill om halal men alla affären som eftersträvar maximal vinst där en betydande andel muslimer bor kommer sälja halal kött vare sig 1 eller 5000 flashbackare postar ett inlägg angående det.
Citera
2015-03-29, 23:04
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mustuq
De skiter i om du gillar halal eller inte då de är ute efter att tjäna pengar. Med tanke på att en svensk kan äta halal men en muslim inte kan äta vanligt, vinner ica på att sälja halal slaktat. Att snacka om djurplågeri o äta kött är som att säga jag är inte pedofil men runkar till barnporr. Snacka värst du vill om halal men alla affären som eftersträvar maximal vinst där en betydande andel muslimer bor kommer sälja halal kött vare sig 1 eller 5000 flashbackare postar ett inlägg angående det.
Visst vore det väldigt bra med ett muslimfritt Sverige så vi slapp denna diskussion?
För vad tillför halalätarna annat än konflikter och allmänt besvär?

Muslimer i muslimska länder och jag säger bara "Stackars Djur!".
Citera
2015-03-29, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Randomlove
Som sagt, ifall man utför halalslakt inom Sveriges gränser måste man följa lagen. Så vare sig det står halal eller ej så måste djuren behandlas som resterande slakterier. Det enda som skiljer sig är att muslimer ber en bön innan man utför själva akten.

Bra kortfattad beskrivning!

Tycker att ni som äter ägg kan ta en funderare på hur snällt det är att bli hängd i benen uppochner åka framåt och bli nedsänkt i strömförande vattenbad.

Så avlivar man hönor.
Citera
2015-03-29, 23:31
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agrud
Bra kortfattad beskrivning!

Tycker att ni som äter ägg kan ta en funderare på hur snällt det är att bli hängd i benen uppochner åka framåt och bli nedsänkt i strömförande vattenbad.

Så avlivar man hönor.
Vad har det med halal att göra?
Står det en pedofildyrkare och välsignar detta?

Hur länge lever hönan efter att ha blivit nedsänkt i ett strömförande vattenbad?
Vad jag sett så verkar halshuggning vara den metod som nyttjas.
Citera
2015-03-30, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whak
Förstår inte det sjuka i "vanligt" slaktat kött.
Då tycker jag att du googlar lite och kollar hur det kan se ut på vanliga slakterier.

Om du inte orkar: Kolla dokumentären Earthlings. Varsågod.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in