Citat:
Ursprungligen postat av
snöflingan88
Jag var/är inte olycklig, men han har som sagt varit borta väldigt mycket och nästan inte gett vårat förhållande nån uppmärksamhet alls. Efter allt som har varit nu så kan jag helt ärligt säga att jag verkligen inte vill förlora han

hade jag varit olycklig med han så hade jag självklart gjort slut, men jag känner verkligen nu att det är han jag vill vara med resten av livet!
Hur skulle ni reagera om era flickvänner skulle tala om att hon fantiserar om en trekant?
För det första så skriver man "förlora HONOM", och inte "förlora han".
Om du upplevt att han har varit frånvarande så fint, det händer och det kan vara nog så frustrerande, men det ursäktar inte ditt agerande. Det är din förbannade skyldighet i ett monogamt förhållande att ta upp sådana problem med din partner. Du har definitivt ingen rätt att pippa runt och sedan skylla på honom.
Det finns för övrigt säkerligen en förklaring till varför han är så frånvarande. Förutom att han jobbar för att dra in pengar till det gemensamma hushållet så är det förmodligen också så att han inte känner någon samhörighet med dig längre eftersom ni jobbar mot olika mål och har slutat kommunicera.
Jag har en viss aning om att du inte kommer fatta det jag skriver men om vi vänder på det hela. Om din sambo gjorde likadant mot dig, skulle du med lätthet kunna förlåta honom och fortsätta som om inget hade hänt? Han skulle naturligtvis komma med samma argument som du kör med nu. Skulle du vara okej med det? Förmodligen inte och där har du svaret. Om jag vore din sambo och du berättade det hela för mig så åkte du ut på arslet. Fick jag reda på det genom någon annan så skulle jag vara betydligt mer elak. Du har betett dig som skit så ta ditt ansvar och stå för det du gjort, ta konsekvenserna och lär dig något av det.