2015-03-29, 20:50
Medlem
Evropas avatar
En liten update på Facebooksidan "Boikott Skavlan": just nu är det 10584 likes – det verkar stiga med sjuk fart.

Det är faktiskt bara dubbelt så många som gillar hans vanliga Facebooksida...

Helt ärligt tror jag detta kommer ge negativ effekt på hans karriär.

Länk: https://www.facebook.com/pages/Boikott-Skavlan/1436609603298910
Citera
2015-03-29, 20:51
Medlem
Problemet är att programmet ska vara ett underhållningsprogram och inte en politisk debatt, när det har varit andra svenska politiker där så har han aldrig gått på så hårt eller försökt dra upp massa skit som hänt inom partiet för typ 15 år sen. Men självklart så betalade väl SVT en hel del för att få med sina frågor i programmet.

Även roligt hur aftonhoran gör en artikel om det där dom frågan folk på stan vad dom tyckte, och självklart väljer dom bara att ta med dom som tyckte att skavlan gjorde helt rätt.
Citera
2015-03-29, 20:54
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.Einstein
Jag har inga problem med att det ställs kritiska frågor till JÅ på Skavlan. Jag har förstått att det är det enda du tycker är viktigt och ältar det om och om igen i den här tråden. Jag delar inte din uppfattning. Hur svårt kan det vara att fatta det?

JÅ kommer med sina vanliga floskler kring att deras vice var ledsen för att han kallat muslimer för parasiter och därmed var allt glömt och förlåtet, nolltoleransen till trots. En uppenbar eftergift till övriga olämpliga uttalanden i partiet. Hycklar JÅ? Ja! Är det ett problem för ett parti som vill framstå som rumsrena? Ja! Kommer det leda till att de blir inflytandefähiga? Nej! Detta lyckades Skavlan påvisa. Det tycker jag var skickligt! Hur gjorde han det? Genom en drivande och tuff intervjuteknik! Allt gott!

Jag har inga problem med kritiska frågor hos Skavlan. Vilket jag betonade. Däremot undviker du idogt att besvara sakfrågan för vår diskussion.
Citera
2015-03-29, 20:55
Medlem
Gullinkambes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MockFrog
Nej, det anser jag inte. Dock roligt att du gnäller om trams när du gråtit över min språkkommentar genom två sakfrågor nu, utan att ens förstå den från början. Inte minst sättet du dragit upp det på visar hur illa du tog vid dig.

Vilken språkkommentar är det jag inte förstått menar du?
Citera
2015-03-29, 20:56
Medlem
GlennertOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evropa
En liten update på Facebooksidan "Boikott Skavlan": just nu är det 10584 likes – det verkar stiga med sjuk fart.

Det är faktiskt bara dubbelt så många som gillar hans vanliga Facebooksida...

Helt ärligt tror jag detta kommer ge negativ effekt på hans karriär.

Länk: https://www.facebook.com/pages/Boikott-Skavlan/1436609603298910

Det tror jag också. Skavsårsnorskens tid är nog förbi, i och med hans fadäser mot Åkesson.
Citera
2015-03-29, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gullinkambe
Vilken språkkommentar är det jag inte förstått menar du?
Min ursprungliga, som du kommenterade som om du inte hade läst diskussionen öht. Det var nog också fallet eftersom du inte verkade vara ett dugg intresserad av att diskutera sakfrågan. Det roliga är att du senare kommer att kalla det du själv startade för trams.
Citera
2015-03-29, 21:02
Medlem
heiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MockFrog
Jag förstår fortfarande inte varför SD är så rädda för att ta i tu med problemet som gör att de återigen får frågor om rasistiska uttalanden osv. Istället för att bara försöka släta över t ex kommentaren 2002, som ju togs upp, så har de ju en ypperlig anledning att förklara vad som gjort att man ändrat sig och vad som verkligen hänt med partiet som gör att de idag inte är rasistiska.

Det finns ju en historia där som kan bli väldigt nyttig för SD, men de verkar alldeles för rädda för att ta ansvar för något rasistiskt öht för att nå dit.
"Make the lie big, make it simple, keep saying it, and eventually they will believe it." - Adolf Hitler

Du likt journalisterna följer ju eran fuhrer så bra själva, frågan är hur länge wellpapp-fasaden kommer hålla?

Antagligen är det så att det inte finns något att förklara eller kommentera om saken mer än så. SD har ju nolltolerans och Jimmie upprepade det likt en bandspelare för honom att man inte har med partiet att göra om man skriver NEGER eller att de är parasiter (som många uppenbarligen också är) på anonyma nätforum, vem fan nu skulle bry sig om det.
Ställ du alla dina "svåra", "kritiska" och "pressande" frågor till mig, din tönt.
Citera
2015-03-29, 21:03
Medlem
Gullinkambes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Men om sanningen ska fram så är ju SD ännu värre. Dom är ju rädda för allt främmande.)

Den här floskeln körde ju pk-troende för tio år sedan, kul att se den återanvändas!
Citera
Medlem
mina3grabbars avatar
http://www.nrk.no/kultur/skavlan-om-klagestormen_-far-meg-til-a-tenke-1.12286865

På vad sätt sätt är Jimmie Åkesson en väldigt kontroversiell politiker?? Är det kontroversiellt att vilja landets bästa?
PÅ vad sätt är SD så kontroversiellt och har sådana extrema åsikter att det ska behandlas olika sett till andra partier?? Jag finner MP och F! vara de riktigt kontroversiella partierna.
Citera
Bannlyst
Ganska kul att de gick ut på stan och frågade folk. Varför förväntade jag mig inga kritiserade tankar angående Skavlan? Kan det vara så att man väljer att plocka bort kommentarer som gör det (mao cherry pick) eller har det att göra med att folk inte vågar stå för sina åsikter? Antagligen är det båda delar då vi lever i en demokratur. Heja Sverige.

"Titta så här tycker svenska folket!" och sedan komma med enbart tyckare som passar in i deras åsiktskorridor.

Man blir illamående.
Citera
2015-03-29, 21:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SkepticsLTD
Efter att Skavlan visat SDs reklamfilm från 2010:

Istället för att vi tittare få en förståelse vad Åkesson egentligen vill säga så lägger Skavlan orden i Åkessons mun och avbryter nästan varje mening.

Min fråga i förra inlägget var:

Nå, håller du med mot bakgrund av min avskrift ovan?

Man har ju tidigare hört JÅ slingra sig som en ål beträffande denna film och han försökte även denna gång, men där lät Skavlan oss slippa höra dessa floskler igen. Däremot blev han nog lite väl ivrig när det lyckades så bra. Jag hade gärna hört avslutningen på detta resonemang:

Å: "Nääej ... Nej utan som jag sa den här filmen beskriver den här konflikten och det kan man göra på en massa olika sätt ... jag är som sagt ingen kommunikatör. Det finns dom i vårt parti som tycker den här filmen ... (ohörbart)" (avbruten)

Så där håller jag med dig.

Sen tycker jag att slutklämmen "S: "Med du förstår att 'gräshoppor' och 'parasiter' det är inte bra? Det förstår du?" var onödigt raljant.

Sen... finns det verkligen någon som inte får "vond smak i munnen av den här filmen"?
Citera
2015-03-29, 21:06
Medlem
Oformads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennertO
Det tror jag också. Skavsårsnorskens tid är nog förbi, i och med hans fadäser mot Åkesson.

Du kan ju drömma, men att Skavlan skulle löpa någon långtida skada är fullständigt osannolikt.

Många är förvisso kritiska, men det är fel "horder".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in