2015-03-29, 20:24
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.Einstein
Att en intervjuare har en tuff och drivande debatteknik tycker jag i sig inte borde vara ett hinder att berätta vad man vill för en slipad politiker.

Vilket ingen ifrågasätter. Svara istället på frågan.
Citera
2015-03-29, 20:26
Medlem
MaxDLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El Capitano
Det har varit enorma arga reaktioner i Sverige också, liksom i Norge på Skavlan men SVT tycker inte att de har gjort något fel. Jävla folkförakt rent ut sagt, vem fan tror hon att hon är? SVT finns till för oss, om de inte kan sköta sig på ett sakligt sätt och får enorma mängder arga reaktioner som ett resultat av det så kan de åtminstone ha förnuft nog att be om ursäkt.

Det här visar bara att SVT borde läggas ner. De är fan helt ur fas med befolkningen och bedriver någon egen jävla agenda för våra pengar.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/tittarstorm-mot-akessonintervjun/
Exakt. Riktiga stoplskott. Man kan ju fråga sig NÄR poletten ska trilla ner. Hur jävla långt ska det behöva gå..... Den som intervjuades där kan väl erjbuda sin lägenhet till dom nyanlända då om det nu är en så himla fin idé att massinvandra när det inte ens finns bostäder eller jobb till svenskar.
Citera
Medlem
Lilabanans avatar
Nu har Aftonoran vaknat med,
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20546134.ab
Citera
Medlem
Börjar med att säga att jag själv röstar SD. Nu när det är utrett...

Jag såg reportaget och blev mycket besviken på framträdandet. Han såg riktigt sliten och ovårdad ut. Verkligen inte en seriös look enligt mig (även om jag förstår det). Jag tittar normalt inte på Skavlan men av vad jag har förstått behandlades inte J.Å. som tidigare gäster. Men, J.Å. var verkligen inte på hugget och hade svårt att värja sig mot Skavlans intervjuteknik. Den kan man förvisso ifrågasätta men de som inte gillar J.Å. köper den typen av argumentation = "Ja, de är rasister".

Så från mitt perspektiv var det hela ett nederlag för J.Å. och kommer säkert påverka hans energi och lust att köra igång igen vilket säkert var ett av syftena. Den starkaste syftet tror jag faktiskt är att som journalist få en fjäder i hatten om man lyckas debattera ner honom eftersom han är en så skicklig retoriker (i vanliga fall). Jag har i princip sett alla publika framträdanden senaste året och den här gången blev han tyvärr besegrad. Han blev helt ställd många gånger och det har jag inte sett tidigare. Att tekniken inte var schysst och att han inte förlorade på sakliga argument är en helt annan diskussion.

Tyvärr ett nederlag pga många slag under bältet och en oförberedd J.Å. i dålig form. Men han kommer repa sig. Tycker det är löjligt att vissa menar på svagt psyke. Jag är förvånad att det inte hände tidigare. Jag kan inte föreställa mig någon annan person som under så många år har utsatts för så hård press. Majoriten av er hade psykiskt knäckts inom ett halvår.
Citera
2015-03-29, 20:28
Medlem
narkoluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr B
Skavlan har nu uttalat sig igen:

http://www.nrk.no/kultur/skavlan-om-klagestormen_-far-meg-til-a-tenke-1.12286865

"– Jeg kan godt forstå at mange kan bli opprørt av det intervjuet hvis man ikke vet hvem Åkesson er, og hvilken rolle han spiller i svensk politikk, sier Skavlan. "

Kommentaren har fått norrmän att åter bli upprörda då han igen uppfattas som arrogant med att hävda att norrmän inte vet vem Åkesson är. Flera kommentarer poängterar att Skavlan helt missar poängen då klagomålen inte handlar om vilken kontroversiell person Åkesson är utan problemet är hans respektlösa och arroganta intervjustil.

Heja Norge.

Har han anlitat Ken Ring som rådgivare??
"när jag säger jude, då betyder det snål. Inte folket"
Citera
2015-03-29, 20:28
Medlem
Skönt att veta att norrmän inte uppskattar mobbning förutom undantaget skavlan.

Det är bara Sverige där öppen mobbning är helt okej. Dom kallar det att SD måste klara av att få kritik om sitt parti

Det är en jävla skillnad på att ge kritik och mobbas.

Sen att attackera någon som är sjuk för utmattning för just den här hetsen och detta första han får höra är när han kommer tillbaka är samma sak alltid.

Att förfölja ett parti och deras medlemmar för att ständigt bara ta upp samma sak är inte kritik.
Folk utesluts för att dom är just sdare och inte få arbeta med fackliga ombud osv.
Att behandla politiker olika är inte okej heller.
Citera
2015-03-29, 20:29
Medlem
Dreamstates avatar
Återigen visar Norska befolkningen vart skåpet ska stå.
Skavlan betedde sig svinigt och gäckande mot Åkesson, som inte gjorde något annat än vara ärlig om sin sjukdom och sitt spelande.

Kul att det iallfall ökade stödet för SD, så det fick nån bra utgång.
Citera
Medlem
GlennertOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tony_Tedeschi
Ja men det var så konstig artikel, man hänvisade till att Skavlan fått mycket kritik och så intervjuar man 5 ufon på gatan som inte fattar något. Iochmed att det är just Aftonbladet så är allt i sin ordning egentligen.

Jag håller med dig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gullinkambe
Nej, nu får det räcka med trams. Du hade helt enkelt fel, om det beror på bristande kunskap i språk eller nationalekonomi är off topic.

Nej, det anser jag inte. Dock roligt att du gnäller om trams när du gråtit över min språkkommentar genom två sakfrågor nu, utan att ens förstå den från början. Inte minst sättet du dragit upp det på visar hur illa du tog vid dig.
Senast redigerad av MockFrog 2015-03-29 kl. 20:38.
Citera
2015-03-29, 20:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Vilket ingen ifrågasätter. Svara istället på frågan.
Vilken fråga?
Citera
2015-03-29, 20:31
Medlem
hashish-boys avatar
Låt Skavlan vara kvar, jag förstår att J.Å nog inte tyckte det var trevligt men jag har svårt att tro att det missgynnar SD. Lika bra att alla får reda på att berörda medier inte är opartiska.

Kul att se J.Å igen, lite rundare i ansiktet och han såg lugn och harmonisk ut iaf tills Skavlan blev allt för påstridig. Känns bra att veta att det finns fler kompetenta ledare i partiet (Mattias Karlsson) även om jag tycker att J.Å ska ta över igen då han trots allt fått förtroendet från väljarna.
Citera
2015-03-29, 20:34
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.Einstein
Vilken fråga?

Men för helvete: att det ställs kritiska frågor till JÅ. Saken handlar inte om det görs utan hur och i vilket sammanhang. Problem med det?
Senast redigerad av TheLucky 2015-03-29 kl. 20:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in