Citat:
Fast nu är det inte Bolibompa utan Skavlan, samma Skavlan som klyvde Anna Wahlström längs med fotknölarna.
Dessutom är de aggraverande exemplen långt fler och långt senare än 80-talet vad gäller SD. Själv är jag glad för att ett parti med SD:s rötter behandlas strängt, allt för att de ska göra upp med sina årsskott. Det borde alla, oavsett partitillhörighet (möjligen med undantag av SVP och dess gelikar) vara. De SKA genom stålbadet, tvätta rent igen och åter igen innan de är inflytandeefähiga. Och fortfarande dras de med en alldeles uppenbarligen för smutsig byk. Detta är som jag ser det långt viktigare för vårt land än att JÅ som person blir tillplattad då och då. Det är vårt lands ledning vi pratar om!
Dessutom är de aggraverande exemplen långt fler och långt senare än 80-talet vad gäller SD. Själv är jag glad för att ett parti med SD:s rötter behandlas strängt, allt för att de ska göra upp med sina årsskott. Det borde alla, oavsett partitillhörighet (möjligen med undantag av SVP och dess gelikar) vara. De SKA genom stålbadet, tvätta rent igen och åter igen innan de är inflytandeefähiga. Och fortfarande dras de med en alldeles uppenbarligen för smutsig byk. Detta är som jag ser det långt viktigare för vårt land än att JÅ som person blir tillplattad då och då. Det är vårt lands ledning vi pratar om!
Skavlan är bolibompa för vuxna.
Finns mycket ledsamt att säga om SD. Dess rötter kan ifrågasättas. Javisst, men det görs inte i ett fredagsmysprogram som plötsligt omvandlas till stasifredag.
Ska vi vara konsekventa kan man ifrågasätta V där Lars Ohly ännu så sent som 2005 sade sig vara kommunist (läs Stalinist), alltså 16 år efter murens fall. Fanns politiskt aktiva akademiker som in till sent 90-tal hade Nicolae Ceaușescus som idolporträtt hängande på väggen i arbetsrummen. Annie Lööv försvarar Tatchers stålbadspolitik, vilket ännu idag är ett trauma i England inom flera inflytelserika kretsar. Anders Borg menade i Aschberg att demokratin var löjlig och Fredrik Reinfeldt sade hos Malou i tv 4 1993 att svenska folket var mentalt handikappade och inte förtjänade demokratiska val. Listan kan göras längre.
Åter igen, det är ett familjeprogram vi talar om. Man lockade Åkesson dit av den anledningen för att sedan föra en intervju som aldrig någon innan och aldrig någon senare heller kommer att utsättas för.