2015-03-29, 15:09
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Dels detta, men även dels för att Skavlan som program betyder mer för norrmännen än för svenskar. När framskrittspartiets, Siv Jensen, gästade programmet var hon med och satt bland gästerna och hon behandlades med respekt. Intervjun med Åkesson var respektlöst och norrmännen tycker att Skavlan skämmer ut sig och sina landsmän. Som redan sagts i tråden så är det bara ca 15 procent av svenskarna vill ha nuvarande invandringspolitik. Att leta efter tonårssynder och attackera Åkesson för detta bara för att han inte är pk, men likväl tycker som majoriteten, kommer i förlängningen leda till att folk inte vill se programmet.

Logiken är följande: Skavlan är ett familjeprogram där man bjuder in gäster som programledaren på ett eller annat sätt gillar. Hatar man Jimmie bjuder man inte in honom.

Det var detta Åkesson trodde, precis som när han blev intervjuad av Poul Perris i svt inför valet. Nu blev det inte så, utan en noga planerad intervju vars enda syfte var att få Jimmie ur balans. Det kommer att straffa sig.
Ja, och frågan är om nån journalist alls i dagsläget kan intervjua Jimmie på ett seriöst sätt..? Janne Josefsson möjligtvis, annars vet jag inte.. Skulle vara intressant med en seriös intervju, som självfallet även får innehålla diverse kritiska frågor, men inte har karaktären av ett vulgärt stasiförhör..

Absurt att Skavlan attackerar just Åkesson när SD:s politik förmodligen är mindre invandringskritisk än samtliga norska partiers.. Inte konstigt att norrmännen skäms just nu.
Citera
2015-03-29, 15:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Parkour
"Jag är själv inte Sverigedemokrat utan jag röstar blankt.
Men denna intervjun får mig att börja fundera på om jag ska rösta på SD i nästa val..
Jag är beredd att satsa pengar på att en intervju av den här typen _gynnar_ Sverigedemokraterna. Motsatsen till vad alla pk-människor tror...

Norska folket har ju nu även klart och tydligen visat sitt missnöje mot media och pk...

Nästa val försvinner MP. S kommer sjunka. M går tillbaka till rikstagen och SD blir sveriges NÄST största parti!"

Citat:
Ursprungligen postat av iKQQL
Dagens skämt

Inte alls! Att Sverigedemokraterna gar om Moderatern i valet 2018 o blir nast storsta parti ar givet!
Faktiskt tror jag att de ar forbi redan nu.

Att M o S gar tillbaka ar ocksa givet. Valloften sviks pa lopande band. Massinvandringen fortsatter.
Att svensk valfard monteras ner i allt snabbare takt p.g.a. beslut dar S o M ar drivande kommer ocksa fa valjarna att ga till andra partier.

Fragetecken for Mp. Jag hoppas de aker ur nar vanligt folk mer o mer drabbas av massinvandringens negativa foljder o standigt okande bensinskatter pahejade av "Diesel-Asnan romson.

2 ratt av tre ar inte sa illa. Har vi tur sa far Parkour alla ratt, dvs miljo-talibaneran aker ur riksdagen!

Vilken lycka det skulle vara!
Senast redigerad av MilagroTocarFondo 2015-03-29 kl. 15:17.
Citera
2015-03-29, 15:23
Medlem
Trött på det här svineriet som Åkesson får stå ut med, visst han är inte Guds bästa barn men fan i helvete vilken idioti denna mannen måste stå ut med!!!

Jag har ansett att Skavlan är opartisk tills jag såg detta inslaget, han bara bombar med olika händelser osv och låter ej Åkesson svara utan beter sig som ett jävla rövhål!

SD 2018!
Citera
2015-03-29, 15:24
Medlem
iKQQLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MilagroTocarFondo
Citat:
Ursprungligen postat av Parkour
"Jag är själv inte Sverigedemokrat utan jag röstar blankt.
Men denna intervjun får mig att börja fundera på om jag ska rösta på SD i nästa val..
Jag är beredd att satsa pengar på att en intervju av den här typen _gynnar_ Sverigedemokraterna. Motsatsen till vad alla pk-människor tror...

Norska folket har ju nu även klart och tydligen visat sitt missnöje mot media och pk...

Nästa val försvinner MP. S kommer sjunka. M går tillbaka till rikstagen och SD blir sveriges NÄST största parti!"

Inte alls! Att Sverigedemokraterna gar om Moderatern i valet 2018 o blir nast storsta parti ar givet!
Faktiskt tror jag att de ar forbi redan nu.

Att M o S gar tillbaka ar ocksa givet. Valloften sviks pa lopande band. Massinvandringen fortsatter.
Att svensk valfard monteras ner i allt snabbare takt p.g.a. beslut dar S o M ar drivande kommer ocksa fa valjarna att ga till andra partier.

Fragetecken for Mp. Jag hoppas de aker ur nar vanligt folk mer o mer drabbas av massinvandringens negativa foljder o standigt okande bensinskatter pahejade av "Diesel-Asnan romson.

2 ratt av tre ar inte sa illa. Har vi tur sa far Parkour alla ratt, dvs miljo-talibaneran aker ur riksdagen!

Vilken lycka det skulle vara!

Ja du, det är inte helt omöjligt det du säger men att han inte röstade på SD stämmer inte
Citera
2015-03-29, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isterband1
För oss som inte äger Televisionsapparat, då är det kört va? får man vänta en vecka tills det kommer upp på Svt Play eller?
Finns på youtube sök på Skavlan
Citera
2015-03-29, 15:38
Moderator
TheLuckys avatar
Det är programmet och därtill knutet ämne som ska diskuteras. Inte invandring eller statistik kring dess konsekvenser. Inlägg raderade.

/Mod
Citera
2015-03-29, 15:39
Medlem
AA-suiteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
Finns på youtube sök på Skavlan
Det finns på SVT play, högst kvalité där. Se till att spola för Åkesson dyker inte upp förrän ett bra tag, runt fyrtio minuter in om jag inte missminner mig.
Citera
2015-03-29, 15:50
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eldoradokaffe
Jag förutsätter att den stora mängden norska klagomål på något vis är iscensatta? Nej, jag tror många uppfattade detta som ett angrepp på en psykiskt sjuk människa, vilket knappast kan anses vara anständigt.

Jag tror att de här pk-människorna tror att om de hade varit lägervakter i auswitch? så hade förintelsen aldrig skett, i själva verket är de genom den tron, redo att börja där nästa vecka, men det inser de inte själva, vilket för normala ickefanatiker är obegripligt att de inte förstår
Citera
2015-03-29, 15:52
Medlem
Nu medger SVT att det har kommit en hel del kritik mot programmet:

http://www.svt.se/kultur/tittarstorm-mot-intervju-med-jimmie-akesson

Så åtminstone någon i Sverige som medger att det inte bara är norrmännen som reagerat.

Någon som anmält till Granskningsnämnden? Man borde testa att se om kraven på relevans och saklighet håller med tanke på citaten från 2002 och reklamfilmen från 2005 samt påståendet att en reklamfilm med muslimer är rasistisk.

Sabina Rasiwala, kommunikationsdirektör på SVT är den som har försvarat programmet. Något säger mig att hon inte gillar Åkesson.
Senast redigerad av ..anonym.. 2015-03-29 kl. 16:01.
Citera
2015-03-29, 15:55
Medlem
Golonkas avatar
Har nu sett klippet. Det märks att Åkesson inte är i form och han blir överraskad av Skavlans uppenbara fientlighet. Åkesson var där sannolikt med ingångsvärdet att han skulle prata om att bli utbränd och att vara partiledare som varit sjukskriven i sex månader. Han levde i villfarelsen att Skavlan skulle vara ungefär som han varit med Bildt, Löfven, Siv Jensen och andra politiker som gästat showen. I huvudsak en vettig intervju med lite halvmys och kanske någon frågan som kunde vara lite jobbig, men där Jimmie tänkt öppna upp och vara ärlig om sin situation.

Skavlan kom dock ut med ett helt annat batteri frågor och det retar mig som fan att den smilande jävla NORRBAGGEN så uppenbart slickar röv på det etablerade media o kultur-Sverige. Åkesson kunde frågat lite om hur många asylinvandrare Norge tar emot varje år. Han kunde nämnt den där intervjun med Oslos polischef som öppet avslöjar att SAMTLIGA överfallsvåldtäkter i denna stad begåtts av utomeuropeiska invandrare. Han kunde konfronterat Skavlan med hur tiggar-frågan diskuteras i Norge och han kunde där mycket pedagogiskt för alla, inklusive Skavlan, synliggjort det helt sinnessjuka debattklimatet i Sverige och på hur så många sätt situationen i Sverige är helt extrem i förhållande till omvärlden och våra nordiska grannländer.

Rakt in i TV-soffan så att folk satte lådvinet i halsen och Arnstad m.fl kastade sig över fjärrkontrollen för att zappa över till Lets Dance!

Jag har sagt det förut och jag säger det igen: Åkesson är för defensiv, för undfallande, i längden. Han går inte till motattack när han har slagläge. Det kan hända att han får många tyckasyndom-sympatier, men vill han verkligen ha en förändring i Sverige, så måste han börja beskriva VERKLIGHETEN för folk som aldrig konfronteras med den eller som bara analyserar och bearbetar vad svenska massmedier matar i dem med!
Citera
2015-03-29, 16:01
Medlem
RoaldDahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RustNeverDies
Det jag reagerade mest på var att studion tömdes på folk innan J.Å kom. Det och att Skavsår avbröt J.Å hela tiden med nya frågor.

Plus att jag undrade hur mycket muslimerna med niqab fått betalt för att vara med i videon.
Citera
2015-03-29, 16:04
Medlem
Mr Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Har nu sett klippet. Det märks att Åkesson inte är i form och han blir överraskad av Skavlans uppenbara fientlighet. Åkesson var där sannolikt med ingångsvärdet att han skulle prata om att bli utbränd och att vara partiledare som varit sjukskriven i sex månader. Han levde i villfarelsen att Skavlan skulle vara ungefär som han varit med Bildt, Löfven, Siv Jensen och andra politiker som gästat showen. I huvudsak en vettig intervju med lite halvmys och kanske någon frågan som kunde vara lite jobbig, men där Jimmie tänkt öppna upp och vara ärlig om sin situation.

Skavlan kom dock ut med ett helt annat batteri frågor och det retar mig som fan att den smilande jävla NORRBAGGEN så uppenbart slickar röv på det etablerade media o kultur-Sverige. Åkesson kunde frågat lite om hur många asylinvandrare Norge tar emot varje år. Han kunde nämnt den där intervjun med Oslos polischef som öppet avslöjar att SAMTLIGA överfallsvåldtäkter i denna stad begåtts av utomeuropeiska invandrare. Han kunde konfronterat Skavlan med hur tiggar-frågan diskuteras i Norge och han kunde där mycket pedagogiskt för alla, inklusive Skavlan, synliggjort det helt sinnessjuka debattklimatet i Sverige och på hur så många sätt situationen i Sverige är helt extrem i förhållande till omvärlden och våra nordiska grannländer.

Rakt in i TV-soffan så att folk satte lådvinet i halsen och Arnstad m.fl kastade sig över fjärrkontrollen för att zappa över till Lets Dance!

Jag har sagt det förut och jag säger det igen: Åkesson är för defensiv, för undfallande, i längden. Han går inte till motattack när han har slagläge. Det kan hända att han får många tyckasyndom-sympatier, men vill han verkligen ha en förändring i Sverige, så måste han börja beskriva VERKLIGHETEN för folk som aldrig konfronteras med den eller som bara analyserar och bearbetar vad svenska massmedier matar i dem med!

Håller med och hoppas att han likt Karlsson blir lite hårdare, även pk människor börjar bli trött på att höra dessa floskler så att han kan nog börja bita ifrån utan några problem. Men samtidigt får cut him some slack , han är precis tillbaks i rampljuset och blev tagen på sängen av hån flinet skavlan, hur som helst fick SD röster och stark sympati från Norge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in