2015-03-28, 20:09
Medlem
KonungHonungs avatar
Visar han ryggrad är han en arier som verkar för den starkes rätt. Är han sjuk, visar sig sårbar och svarar ärligt på frågor betraktas han som en svag spelmissbrukare som inte kan ta ansvar för Sveriges tredje största parti. Vad han än gör verkar det vara fel.

Och hur får pajasnorsken det till att det är hans fel att en historiskt svag minoritetsregering fälls för att de tror att de kan ignorera en supervågmästares krav på en mindre ökande bidragsinvandring, och sedan bildar en enpartistat som svar?

Att se honom i Skavlan var ungefär som att se honom i svensk media 2010. "Är du heeelt säker på att du inte är Hitlers arvinge?"

Pinsamt av pajasnorsken.
Senast redigerad av KonungHonung 2015-03-28 kl. 20:17.
Citera
2015-03-28, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lindstroem
Läste här på Flaschback innan jag såg programmet och hade helt klart förväntat mig MER skandal än vad det faktiskt var.

Det jag såg var en Skavlan som på ett fullständigt rimligt sätt pressade partiledaren för Sveriges tredje största riksdagsparti om saker som man helt klart kan ställa sig frågande till. Jimmie Åkesson sitter helt svarslös och där kan man tydligt se en man som är i total avsaknad av en ryggrad.

Detta har ingenting med hans sjukdomsbild att göra tyvärr. Jimmies oförmåga att svara skarpt och sätta stopp för journalister som Skavlan är fan ett problem för SD. Det är och har länge varit tid för ett partiledarbyte i SD. Samtidigt förstår jag Jimmie att det måste vara OERHÖRT tröttsamt att aldrig någonsin låtas tala politik i intervjuer i media. Alltid ska det fokuseras på vem som sade vad när, hur och varför. Även om jag inte står bakom Sverigedemokraternas politik har jag länge längtat efter att få höra dem framföra sin politik på ett neutralt och odramatiskt sätt. Det kommer dock aldrig ske med toffelkillen och mysfarbrorn Jimmie Åkesson bakom rodret.

Skicka in Paula Bieler, nu.
Åkesson är uppenbart sjuk fortfarande, men det Skavlan gjorde är som att sparka på en person som ligger ner. Kan ta fram många rasistiska tal från sossar och alliansen. SD har t.o.m bett EXPO att avslöja vem som står bakom Fria Tider. Något som Skavlan struntar i är att SD har blivit ett annat parti än det var 2002. Norges invandring är på samma nivå idag som SD vill ha men det skiter Skavlan i bara han kan trycka ner Åkesson. Jag är inte sdsympatisör däremot är jag emot den låga nivå som Skavlan hade på sitt program.
Citera
2015-03-28, 20:20
Medlem
En väldigt intetsägande intervju. Eftersom upplägget är fredagsunderhållning där man ska få möta människan som intervjuas och dennes liv/tankar så blev det lite konstigt fokus när Skavlan gick in på företrädare för SD och reklam (kan jag tycka). Det är berättigade frågor men i andra forum, även om det börjar bli ett lite uttjatat tema.
Citera
2015-03-28, 20:33
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Det och media plus övriga partiers strategi mot Sd.
Jag förstår ärligt talat inte varför man inte fattar, framförallt inom media, man måste vara så totalt ideologiskt förblindad.

Det kan skrivas tjocka böcker om alla misstag som andra partier och politiker har gjort gentemot SD. Deras ökning beror väldigt lite på egen politik utan mycket mer på hur andra behandlar dem. Media har även gjort stora misstag, de har gjort SD till offer och det tycker folk inte om.
Citera
2015-03-28, 20:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DoYouEvenSquat
Hahaha så sorgliga alla ni SD stödjare är. Ni kan inte ta emot nån som helst kritik mot ert parti utan att direkt börja skriva att man är helt sinnessjuk och trögfattad. Ni som sitter på sociala medier och kastar skit på alla som inte håller med er, kan verkligen inte må så bra allmänt. Visst kommer ni alltid förneka att ni inte mår bra. Men tänk efter lite nu. En person som är riktigt nöjd och känner att livet leker, sitter inte o kastar skit och pekar finger på andra folkgrupper. Som att era liv på nått sätt är dåliga på grund av alla dessa invandrare. Det är lugnt, väldigt mänskligt beteende att alltid vilja skylla på något. Men seriöst försök se på era liv och försök förbättra det på de sätten ni faktiskt kan.

Jag tycker verkligen synd om er. Inte alla som röstar på SD, utan på dem som inte kan acceptera att alla inte tycker som dem och direkt vänder sig till hot.

Klimatet blir kallare och tonen höjs. Så är läget bara. Acceptera faktum.

Du verkar inte speciellt mycket bättre själv, kom in i värmen och bidra till mer #nätkärlek istället.

Citera
2015-03-28, 20:38
Medlem
Glauciuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoYouEvenSquat
Hahaha så sorgliga alla ni SD stödjare är. Ni kan inte ta emot nån som helst kritik mot ert parti utan att direkt börja skriva att man är helt sinnessjuk och trögfattad. Ni som sitter på sociala medier och kastar skit på alla som inte håller med er, kan verkligen inte må så bra allmänt. Visst kommer ni alltid förneka att ni inte mår bra. Men tänk efter lite nu. En person som är riktigt nöjd och känner att livet leker, sitter inte o kastar skit och pekar finger på andra folkgrupper. Som att era liv på nått sätt är dåliga på grund av alla dessa invandrare. Det är lugnt, väldigt mänskligt beteende att alltid vilja skylla på något. Men seriöst försök se på era liv och försök förbättra det på de sätten ni faktiskt kan.

Jag tycker verkligen synd om er. Inte alla som röstar på SD, utan på dem som inte kan acceptera att alla inte tycker som dem och direkt vänder sig till hot.

Inse att du gjorde bort dig när du försökte likna Sverigedemokraterna med Hitler och hans NSDAP.
Att du sedan inte kryper till korset och inser att din jämförelse haltar som bara den gör det hela både komiskt och inte lite tragiskt.

Det folk motsäger sig med hur Skavlan uppträdde mot Åkesson är att han gick hårdare till mot Åkesson för att han representerar Sverigedemokraterna. Han har tidigare haft intervjuer med bland andra Jens Stoltenberg och Siv Jensen som är partiledare för Fremskrittspartiet.
Vare sig Stoltenberg eller Jensen fick utstå samma kritiska frågor som Åkesson.

Om man är en bra journalist så ska man också se bortom sina egna personliga åsikter, och hålla sig neutral när man intervjuar folk oavsett om man sympatiserar med dem eller ej.
Skavlan föll på den här punkten och andra delen av intervjun var ren och skär mobbning och hade inget journalistiskt värde.
Citera
2015-03-28, 20:41
Medlem
Glauciuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zog Rules
Det kan skrivas tjocka böcker om alla misstag som andra partier och politiker har gjort gentemot SD. Deras ökning beror väldigt lite på egen politik utan mycket mer på hur andra behandlar dem. Media har även gjort stora misstag, de har gjort SD till offer och det tycker folk inte om.

Man tror dock att folk skulle lära sig av sina misstag men tydligen inte.
KD:s och Folkpartiets utspel om invandringen är ren populistisk smörja för att sno åt sig röster så man kan hålla sig kvar även efter valet 2018.
Svensk medias tystnad om behandlingen av Åkesson i Skavlan lämnar en hel del att önska.
Bara att kolla på vårt grannland Norge:

http://www.vg.no/rampelys/tv/kritikken-hagler-mot-skavlan/a/23425463/
http://www.dagbladet.no/2015/03/28/kultur/skavlan/talkshow/nrk/svt/38448695/

Så länge svensk media styrs av folk med värderingar som är mer åt vänsterhållet, så kommer man inte prata om en sänkning av antalet invandrare vi tar in. Trots att det borde stå klart för alla och envar att vi tar in alltför många i landet och vi inte har resurserna som krävs för att integrera samtliga.

Sverigedemokraternas bästa valarbetare är ironiskt nog media och sjuklövern.
Senast redigerad av Glaucius 2015-03-28 kl. 20:44.
Citera
2015-03-28, 20:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Glaucius
Om man är en bra journalist så ska man också se bortom sina egna personliga åsikter, och hålla sig neutral när man intervjuar folk oavsett om man sympatiserar med dem eller ej.
Skavlan föll på den här punkten och andra delen av intervjun var ren och skär mobbning och hade inget journalistiskt värde.

Nu är jag inte helt övertygad om att just detta är Skavlans åsikter, hans "normala" jag såg vi inledningsvis. Sen prasslade han fram ett papper med SVTs åsikter och intervjun tog en helt annan vändning.

Sen är det ju ganska många norskar som är inne på samma linje, synd om er som inte ser igenom hycklandet. Ärligt talat.
Citera
2015-03-28, 20:44
Medlem
Vissens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zog Rules

Det kan antagligen skrivas tjockare böcker om alla misstag som SD och dess politiker gjort. Deras ökning beror väldigt lite på deras företrädare eller hur folk behandlar dem utan mycket mer på deras politik. Medias stigmatisering och smutskastningskampanj har haft väldigt "goda" resultat i form av åsiktshegemoni hos "etablissemanget".
Citera
2015-03-28, 20:46
Medlem
Corrans avatar
"Skavlan skötte sig bra"

http://www.gp.se/nyheter/sverige/1.2670095--skavlan-skotte-sig-riktigt-bra-
Citera
2015-03-28, 20:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Corran
"Skavlan skötte sig bra"

http://www.gp.se/nyheter/sverige/1.2670095--skavlan-skotte-sig-riktigt-bra-

Ska sammanställa alla länkar, skrivna av svenska "journalister" givetvis, och maila diverse norska tidningar och se ifall någon nappar.

Ge mig en mailadress bara.

... eller ett par stycken.
Senast redigerad av Kokosbollar 2015-03-28 kl. 21:00.
Citera
2015-03-28, 20:59
Medlem
donthackmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obesterate
Hur kan man vara så hjärntvättad att man inte ser problemet? Politiken åt sidan och du ser öht inte problemet?

Antagligen en sk "kaosblatte".

Haha det typiska SD stuket, tycker man inte som dig, så är man antingen kommunist eller blatte.
Vilket problem är det jag ska se? Att Skavlan gör och säger vad fan han vill? Att om han nu inte tycker om Åkesson, och visar det i sin show?
Lägg ner era jävla patetiska konspirationsteorier att SVT skulle ligga bakom frågorna. Det måste vara jävligt jobbigt att leva med såna tankar som de flesta härinne går omkring med.

Sen för att svara på din fråga, jag är garanterat mer Svensk än du och hela din släkt.
Senast redigerad av donthackme 2015-03-28 kl. 21:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in