2015-03-28, 17:53
Medlem
Månsans avatar
Just nu sänds reprisen. Skavlan är faktiskt ganska kass. Verkar pressad att hela tiden sätta dit Åkesson. Samma gamla uttjatade metod som så många praktiserat före honom. Hela kritiken mot Åkesson byggs upp genom att citera olämpliga (?) yttranden som underhuggare ute i obygden undsluppit sig. Redaktionen har grävt sig tillbaka till 2002 för säkerhets skull.

Även Åkesson gör en blek insats. Saknar självförtroende nog att bita tillbaka. En enda gång ställer han en lam motfråga: "Vadå rasistisk, varför då? (om valfilmen). Denna enda lilla ynkliga motfråga ställer Skavlan fullständigt. Ehh... öh... förstår du inte det själv? Stammar Skavlan osäkert.

Åkesson måste tuffa till sig, nuvarande formsvacka är oroande.
Citera
2015-03-28, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zog Rules
Ja, programmet var opartiskt enligt mig.
Hur ser du på att han kallade reklamfilmen från 2010 för rasistisk och frågade om den inte gav en dålig smak i munnen? Hur ser du på att han hånfullt slängde upp Åkessons "give em hell" två gånger efter att Åkesson nämnt det? Hur ser du på att han hånfullt frågar Åkesson "Du vet att parasiter och gräshopp inte är bra att säga va?" osv. osv.
Citera
2015-03-28, 17:55
Medlem
kuntakinte55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av URBANARTS89
Grejen är ju just den att man kan plocka fram några individer från S som uttryckt sig rasistiskt och i deras fall blir det verkligen enskilda tokstollar. SD har många fler sådana fall. Skavlan borde kanske frågat varför rasister dras till SD.
Vad baserar du det påståendet på, att SD har många fler sådana fall?

Precis som mitt inlägg ovan, all public service i sverige använder systematisk desinformation av Skavlans typ för att väljarna ska få den uppfattning du framhåller. Brottsligheten är samtidigt högre bland andra partier jämfört med SD. Har du någon som helst statistik som inte baserar sig på SVT's desinformation?

Här är ett exempel på hur andra politiker uttrycker sig om invandrare: www.youtube.com/watch?v=31DYyDX10Pw

Eller har du någon lista som matchar det här: https://docs.google.com/document/d/1xO_kruy8hgikQBZ3KYJfpjN2RNXUiP-i3HFJVz84zL8/mobilebasic?pli=1
Senast redigerad av kuntakinte55 2015-03-28 kl. 17:58.
Citera
2015-03-28, 17:57
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ..anonym..
Hur ser du på att han kallade reklamfilmen från 2010 för rasistisk och frågade om den inte gav en dålig smak i munnen? Hur ser du på att han hånfullt slängde upp Åkessons "give em hell" två gånger efter att Åkesson nämnt det? Hur ser du på att han hånfullt frågar Åkesson "Du vet att parasiter och gräshopp inte är bra att säga va?" osv. osv.

Jag kan inte se vad problemet med dessa frågor är men du är välkommen att göra en anmälan om du tycker att det var fel enligt regelverket.
Citera
2015-03-28, 17:58
Medlem
Citat:
Jag kan inte se vad problemet med dessa frågor är men du är välkommen att göra en anmälan om du du att det var fel enligt regelverket.
Har ingen lust att göra en anmälan eftersom jag då hamnar i Researchgruppens register. Sen kommer programmet aldrig att fällas.
Citera
2015-03-28, 18:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kuntakinte55
Vad baserar du det påståendet på, att SD har många fler sådana fall?

Precis som mitt inlägg ovan, all public service i sverige använder systematisk desinformation av Skavlans typ för att väljarna ska få den uppfattning du framhåller. Brottsligheten är samtidigt högre bland andra partier jämfört med SD. Har du någon som helst statistik som inte baserar sig på SVT's desinformation?

Här är ett exempel på hur andra politiker uttrycker sig om invandrare: www.youtube.com/watch?v=31DYyDX10Pw

Eller har du någon lista som matchar det här: https://docs.google.com/document/d/1xO_kruy8hgikQBZ3KYJfpjN2RNXUiP-i3HFJVz84zL8/mobilebasic?pli=1

Får jag bara fråga, hävdar du att rasister inte tenderar att rösta på SD utan att sannolikheten att en rasist röstar på M, S eller V är lika stor som att en rasist röstar på SD?
Citera
2015-03-28, 18:02
Medlem
Detta har säkert nämnts tidigare men "skavlan" skrev detta på facebook

"Angående gårdagens program. Engagemanget har varit stort från många håll. Vi hoppas det betyder att vi gjort en balanserad och intressant intervju."

Är det ett skämt? försöker han vara lite sarkastisk eller är dom helt seriösa ?
Citera
2015-03-28, 18:04
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ..anonym..
Har ingen lust att göra en anmälan eftersom jag då hamnar i Researchgruppens register. Sen kommer programmet aldrig att fällas.

Om det är fel enligt regelverket så kommer det fällas, finns ingen anledning till att tro något annat.
Citera
2015-03-28, 18:05
Medlem
Svenskares avatar
Hur mycket det än går emot mina politiska principer så gillar jag Jimmie faktiskt. Han försöker åtminstone vara ärlig så långt det går. Han vet och vi andra vet det också, att det inte går att säga vad som helst i dagens Sverige, och väljer därför att anpassa sitt språkbruk.

Dock så står jag bakom honom att han som medborgare har rätt till en åsikt i Sverige, även om den är kontroversiell, det vill säga så länge den inte övergår till att öppet förespråka kränkningar av andra människor.
Citera
2015-03-28, 18:08
Medlem
Hade lite att göra så jag gick igenom en bunt av de senaste kommentarerna till Skavlans uttalande om att intervjun var "balanserad" - för att se hur det väger. Resultat:

Helt emot: 50
För: 10
Neutrala: 2

De flesta som kritiserade programmet hade någon form av argument för det. Av kommentarerna som var "För" så låg 70% på nivån "87% tycker du är bra!". I princip samtliga som var "emot" uttryckte det väldigt starkt. Var målet att provocera vanligt folk och röra upp känslor så har de lyckats. De flesta proffstyckare och journalister verkar ligga lågt i frågan tills stormen lagt sig; fegt, smart eller både och?

Ska tillägga att jag på inget sätt är neutral, utan tycker det var (ännu) ett lågvattenmärke för vår public service.
Senast redigerad av VoxPopulis 2015-03-28 kl. 18:11.
Citera
2015-03-28, 18:09
Medlem
det var ju sjukt mkt psykologi hela tiden. redan när åkesson klev in i studion - på synbart gott humör - befann han sig i underläge utan att veta om det. om han redan från början varit inställd på en tuff intervju skulle han haft lättare att balansera människan åkesson med politikern åkesson.

för skavlans del var det nog en succé
Citera
2015-03-28, 18:10
Bannlyst
Citat:
Den påverkar på inget sätt, jag påvisade bara att orden användes felaktigt. Norrmännen är knappast neutrala om de tar ställning, det hänger ju ihop.

På samma sätt tar jag ställning och säger att det var fel och kan således inte längre kalla mig neutral.

Förstår du?

Det om högre tak var ett skämt, trodde inte att man kunde missa det.

Vad/vem/vilka tar norskarna ställning för? Som är så farligt? Det är ju "per definition" mer neutrala än gemene svensk som antagligen kommenterar på sajten. Du ville få det till att alla skulle vara SD-sympatisörer a.k.a. "nazister" p.g.a. medhållet, som var massivt. Så du kanske har rätt, fler och fler vaknar. Vilket är bra, men det är farligt i din värld. Ha.

Min kommentar:

Ditt obegripliga svar:

Du gillar vuxenmobbning, som resten av pk-packet. Så är det ju.
Senast redigerad av Snajsan 2015-03-28 kl. 18:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in