2015-03-28, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zog Rules
Jag har sett hans usla program tidigare.

Som sagt, skicka in en anmälan mot programmet så är problemet löst.

Att Skavlan får ställa vilka frågor han vill och hur han vill anser jag vara helt enligt regelverket. Kanske inte juste men enligt regelverket. Hur han har ställt frågor till andra partiledare spelar ingen roll, det är olika program. Hade det varit under samma program så hade du haft rätt. Inte nu.
Nja. Jag tycker att det bröt mot sändningstillståndet.

13§
Sändningsrätten ska utövas opartiskt och sakligt samt med beaktande av att en vidsträckt yttrande- och informationsfrihet ska råda i tv. SVT ska före sändning av program så noggrant som omständigheterna medger kontrollera sakuppgifterna i programmet. Ämnesval och framställning ska ta sikte på vad som är relevant och väsentligt.

Tycker du att t.ex. att Skavlans kommentar av vad en sverigedemokrat sagt sade för 13 år sedan var saklig och väsentlig? Tycker du att Skavlans hånfulla upprepning av "give em hell" i programmet var opartisk?
Citera
2015-03-28, 17:38
Medlem
optiEtechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ..anonym..

13§
Sändningsrätten ska utövas opartiskt och sakligt samt med beaktande av att en vidsträckt yttrande- och informationsfrihet ska råda i tv. SVT ska före sändning av program så noggrant som omständigheterna medger kontrollera sakuppgifterna i programmet. Ämnesval och framställning ska ta sikte på vad som är relevant och väsentligt.

Tycker du att t.ex. att Skavlans kommentar av vad en sverigedemokrat sagt sade för 13 år sedan var saklig och väsentlig? Tycker du att Skavlans hånfulla upprepning av "give em hell" i programmet var opartisk?

Svar från SVT. SVT håller inte med dig.

http://www.svt.se/tittarservice/tyck-till/dialog/782254
Citera
2015-03-28, 17:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kuntakinte55

Grejen är ju just den att man kan plocka fram några individer från S som uttryckt sig rasistiskt och i deras fall blir det verkligen enskilda tokstollar. SD har många fler sådana fall. Skavlan borde kanske frågat varför rasister dras till SD.
Citera
2015-03-28, 17:39
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snajsan
Jo, det gör jag.

Men jag förstår inte vad det spelar för roll i sammanhanget. Kan du förklara huruvida deras "icke-neutralitet" påverkar debatten? Jag förstår inte.

Den påverkar på inget sätt, jag påvisade bara att orden användes felaktigt. Norrmännen är knappast neutrala om de tar ställning, det hänger ju ihop.

På samma sätt tar jag ställning och säger att det var fel och kan således inte längre kalla mig neutral.

Förstår du?

Det om högre tak var ett skämt, trodde inte att man kunde missa det.

Citat:
Ursprungligen postat av ..anonym..

13§

Ja, programmet var opartiskt enligt mig.
Senast redigerad av Zog Rules 2015-03-28 kl. 17:43.
Citera
2015-03-28, 17:43
Medlem
Vi ska tacka Skavlan för att han igår bevisade att SD rensat ut alla stollar från partiet. Hur då tänker ni? Jo. Skavlan har givetvis en egen research-grupp som försett honom med materialet (ni tror väl inte han själv suttit och grävt upp de där sakerna?) - och vad hittade dem? En person som kallat bidragsutnyttjare för parasiter, för 12 år sedan!

Tredje rikets återkomst?
Citera
2015-03-28, 17:45
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av optiEtech
Svar från SVT. SVT håller inte med dig.

http://www.svt.se/tittarservice/tyck-till/dialog/782254

SVT och deras medarbetare har mer gemensamt med DDR æn en modern væsterlændsk demokrati.
Citera
Medlem
Blarggs avatar
Vilken jävla idiot skavlan är. Och detta ska man betala tvavgift för att se på? Sista gången jag ser på detta program.
Citera
Medlem
Jag tycker Skavlan skulle ställt mera frågor om var partiet står i dag ideologiskt.
Sverigedemokraternas rötter tror jag alla känner till. Att diskutera 12 år gamla
rasistiska uttalanden tror jag inte så många tycker är intressant. Det har ju pratats
en del i medierna att det finns två falanger i SD. En som vill ha mer nationalism

Men det hettade till mellan de två. Skavlan ska ju vara en go och glad norrman.
Det här kändes som helt fel forum för allvarliga frågor
Citera
2015-03-28, 17:46
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av URBANARTS89
Grejen är ju just den att man kan plocka fram några individer från S som uttryckt sig rasistiskt och i deras fall blir det verkligen enskilda tokstollar. SD har många fler sådana fall. Skavlan borde kanske frågat varför rasister dras till SD.

Dom flesta rasisterna verkar ju dras till Mp, Fi och V. Och Svt/SR. Proppfullt där. Knappt några kvar till SD, ju!
Citera
2015-03-28, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av URBANARTS89
varför dras obildade puckon till Mijöpartiet? Eller vänstern?
Citera
2015-03-28, 17:50
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Värsta man sett på länge.
JÅ fick inte en enda chans att svara på frågorna, blev bara avbruten med nya påhopp hela tiden.
Har inte gillat Skavlan tidigare men nu hatar jag idioten.
Svt bör naturligtvis anmälas för detta, så långt ifrån opartiskhet man kan komma.
Citera
2015-03-28, 17:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av triljam
varför dras obildade puckon till Mijöpartiet? Eller vänstern?

Obildade puckon dras dock till alla partier. Att de tenderar att dras till partier som historiskt sett värnat om arbetarklassen lite mer är nog för att obildade puckon oftast tillhör arbetarklassen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in