Citat:
Med 3-mmc spekuleras det ju att den påverkade hjärtat, att klaffarna växte och liknande vilket orsakade hjärtklaffsläckage. Det rapporterades ju vagt om folk här på flashback som fått problem med hjärtat, vilket var jävligt skrämmande.
Jag är inte insatt, men vad jag kan minnas om det hela så var det väl för att 3-mmc var strukturellt lik en bantnings-medicin som orsakade just hjärtklaffsläckage. Pga den stimulerade vissa serotonin-receptorer i hjärtat (5-htXX nånting). Även att det fanns en trea i namnet var oroväckande (någon mer insatt får gärna förklara detta mer utförligt om det är aktuellt för denna substans också).
Det jag vill komma med allt det här är; kan man misstänka samma biverkningar av denna?
Kunde inte se att någon annan har tagit upp det här innan i tråden, 3-cmc verkar ju toppen men vill bara kolla med er som är mer insatta i ämnet.
Jag är inte insatt, men vad jag kan minnas om det hela så var det väl för att 3-mmc var strukturellt lik en bantnings-medicin som orsakade just hjärtklaffsläckage. Pga den stimulerade vissa serotonin-receptorer i hjärtat (5-htXX nånting). Även att det fanns en trea i namnet var oroväckande (någon mer insatt får gärna förklara detta mer utförligt om det är aktuellt för denna substans också).
Det jag vill komma med allt det här är; kan man misstänka samma biverkningar av denna?
Kunde inte se att någon annan har tagit upp det här innan i tråden, 3-cmc verkar ju toppen men vill bara kolla med er som är mer insatta i ämnet.
Kan väl ha att göra med att 3-mmc påverkade serotoninreceptorer rätt kraftigt, vilket inte 3-cmc verkar göra. Frågan är om det överhuvudtaget finns någon expert som kan svara? Är det konstaterat att 3-mmc skadade hjärtat? Jag har brukat ca 5g 3-mmc och har testat hjärtat. Jag begärde nyligen en mer omfattande hälsoundersökning som jag anser man ska göra ca vart tionde år. Där testade jag hjärtat. Dessutom anmälde jag mig till en vetenskaplig studie där det ingick att hjärtat skulle undersökas grundligt. Inget fel upptäcktes, jag var i god fysisk form.
Jag tror att många helt enkelt överkonsumerar dessa droger. Jag menar vissa drar ju i sig hekton. Kan man hålla sig till 4 sessioner i månaden så ligger man säkert bättre till än dom som missbrukar mer frekvent.
Fler synpunkter välkomnas.