Citat:
Ursprungligen postat av
wer
Tycker ni ärligt att det var så hemskt? Frågorna om sjukdomen och medicinen lät det nästan som de hade kommit överens om innan. JÅ såg inte ut att tycka att det var obekvämt, och han sa ju själv att han ville prata om ett problem som det sällan pratas om.
Sedan kan jag hålla med om att snacket om vem som sagt vad och vem som uteslutits börjar kännas lite tradigt.
Jag skulle vilja höra mer om vad det är JÅ ser som problem med invandringen, vad dessa problem beror på och hur han tycker att dessa ska lösas.
Men överlag tyckte jag att det var en intressant intervju.
En intressant intervju?
För det första, är du kunnig kring vad en intervju är för något?
Första delen var en intervju, den andra var det inte. Den andra delen var en argsint utfrågning och ett fiskande efter att klämma in så många fel som SD:are har gjort, under kortast möjliga tid. JÅ fick ju inte ens lov att svara på frågorna och då faller det inte längre under ramarna för en intervju. Kort och gott.
Det hade räckt med att bara få se föraktet och hatet som vällde ur Skavlans ögon tillsammans med hånflinet som fick titta fram några gånger, för att förstå att det aldrig var tanken att ha någon intervju med JÅ. Den första delen var uppenbarligen bara för att det skulle se lite bättre ut (det är ju trots allt ett intervju-program), man kan ju inte börja kasta tårtor direkt vid startskottet.
Sen att han skötte försöket till sänkning så otroligt dåligt också gör ju det hela bara riktigt pinsamt.