2015-03-28, 13:44
Medlem
Ni som kontaktar tittarservice. Gör inte det. Reseachgruppen/Expo hackade inte bara Exponerat/AP och Friatider tidigare, så även SVT. Mailadresser som når SR/SVT är INTE säkra. RG har tom en anställd numera inne på Ekot. My Vingren.
Citera
2015-03-28, 13:47
Medlem
slemmigsnigels avatar
Man får ändå komma ihåg att så sent som i höstas var JÅ med i matchen och tvålade till Tjocksteffe:

https://www.youtube.com/watch?v=5sIeWXXccDM
Citera
2015-03-28, 13:48
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BottleBender
Antar att du är expert i hur det är att vara partiledare och alla faktorer som spelar.

Säg mig, påverkar ditt SD-hat din åsikt kring ämnet en smula?
Vad fint. Den yngre generationen har vaknat. Om man inte älskar förbehållslöst då hatar man.

Jag gillar SD men anser att det är mer angeläget att införa en nolltolerans även mot pinsamt mesande i media än att jaga partimedlemmar som yttrat sig engagerat men ogenomtänkt för flera år sedan.
Citera
2015-03-28, 13:52
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokosbollar
Han sjukskrev ju sig själv när han insåg att det inte gick att fortsätta på samma sätt. Jimmy har viast sig svag för folket, det är en styrka oavsett vad du eller Arnatad påstår. Men det är alltså en svaghet att erkänna att man mår uselt. Hur kan du tro att JÅ - i det skedet - skulle agera rationellt? Då vet vi det. Tror knappt du får medhåll från konsensusklövern.

JÅ kommer att bli statsminister en vacker dag, vare sig du vill eller inte.
Det är direkt svagt av de övriga inom SD att inte se hur JÅ mår. Hur han lallar omkring på autopilot och spelar politiker under två år.

Det är fan i mig bara i detta vanskötta land som en människas svaghet kan ses som en styrka. Titta han är som jag. En svag mes. Honom skall vi ha!
Citera
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OttoR
Angående frågan om partikultur. Ett liknande resonemang kring t ex en religion skulle varit omöjlig hos Skavlan eller SVT/SR överhuvudtaget. Då ska man inte dra alla över en kam. Folk ser igenom dessa dubbla måttstockar och det är det som upprör.

Haha... jag tänkte också på det. Något säger mig, att Skavlan INTE uppfordrande skulle fråga en muslim: Hur många muslimska terrorister och självmordsbombare behövs det för att man ska tala om en muslimkultur, som omfattar sådant?
Citera
Medlem
Nu tycker jag det har gått för långt, min gamla burkTV åker ut, och ska ta bort min licens. Vill knappt höra på radio. Litar inte alls på vad som sägs längre och Skavlan, som var ett av de mycket få program jag brukade titta på, han visade säkert sin rätta sida och nu förstår man hur massmedia försöker styra folket..
Citera
Medlem
8711s avatar
Om vi ska gå tillbaka till 2002. Eller inte ens det behövs, det räcker med 2006 ungefär om jag minns rätt.

Vi kan ta socialdemokraterna.

* Sjödin som kallade vakt blattejävel och slogs med vakterna på ett uteställe. Sosse.
* Riksdagsmannen som i riksdagen vid en fest drog ner byxorna och jagandes en kvinna skrek "knulla, knulla". Sosse.
* Sveriges värsta näthatare, en svart man, som utgav sig för att vara Sverigedemokrat, men var socialdemokrat, som hotade massvis av kvinnor med att stycka dom och steka deras bröst. Sosse.

Jag skulle kunna fortsätta i oändlighet...

HUR MYCKET krävs för att det ska vara en partikultur?

Varför fick inte Stefan Löfven denna fråga av Skavlan?
Citera
2015-03-28, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Därför att det inte finns misstankar att S har en dold agenda. Det är denna skillnad ni inte verkar kunna fatta fast ni är så.smarta. Ingen tror Stefan mörkar att han är nasse.

Så du tror JÅ försöker mörka att han är nazist ?? Haha

Jag får inte luft..

Jalla jalla sverige till alla ,länge leve Stalin,Aftonbladet o Miljöpartiet och FI(fan) så klart får inte glömma FI, länge leve håriga armhåler o o rakad fitta, de här ska nog sluta bra...Gäsp.
Citera
2015-03-28, 14:09
Bannlyst
Tack Norge.
Äntligen en som kan ta hand om Åkeson.
Citera
2015-03-28, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pung
Släpper det här nu.

Men till SD-svansen som nu länkar hysteriskt till alla kommentarer på nätet där Skavlan får kritik, och tröstar varandra med att denna, ännu en Åkesson-förnedring, kommer ge SYYYYMPATIIIIIII.

Handen på hjärtat... Hade det inte känts roligare med en ledare till vars försvar ni inte alltid behövde rycka ut efter varenda jävla intervju och debatt?

Hade det inte varit roligare att sitta här nu och skratta åt hur Åkesson satte Skavlan på plats med en smart motfråga?

Istället för att alltid beklaga sig över hur Åkesson blivit avbruten i något program, kunna dela segervittring och prata om hur Åkesson dominerade diskussionen.

Visst hade det varit mer tillfredställande att ikväll skriva hånfulla kommentarer till Skavlan om att han blev ägd när han försökte sina billiga trick, istället för "ush, vad elak du var mot en sjukskriven och svag".

Ärligt talat alltså?

Varför alltid låtsas som att ni tycker det är bra när Åkesson blir överkörd på olika sätt? Även om det nu skulle ge lite sympatiröster, är det värt det för att alltid se sin partiledare bli rövknullad? Och nu finns det ju inte ens samband. SD ökade MEST när Åkesson var borta, och partiet körde lite tuffare linje.

Det är bra med pepp och att stärka moralen. Men det här går inte att blunda för. Detta är inte vägen till framgång. Om SD skulle låta sin ledare rövknullas till seger så skulle Åkesson vara den första i världshistorien som vann framgång med den taktiken. Och frågan är ens om det är en seger man vill ha.

Ska svenska folket stå gråtandes vid flygplatserna och be 100 000 asylsökare vända tillbaka varje år, visserligen vill man fortfarande försörja dem, men man tycker så jävla synd om Åkesson. Är det SD:s plan för hur massinvandringen ska stoppas?

Det verkar så. För det var bra jävla länge sen jag hörde Åkesson faktiskt framföra några argument som skulle kunna ändra svenskarnas åsikt. Det är bara detta ständiga försvar, bli avbruten, bli mållös och en svans efteråt på internet som pendlar mellan ilska över hur deras partiledare blivit illa behandlad och glädje över att nu kommer fler tycka synd om honom.

Håller med dig helt. Varför har inte Sverigedemokraterna en partiledare som vågar tuffa till sig lite? Jag tycker Åkesson är anmärkningsvärt dåligt förberedd på många frågor, och det är ändå floskler som har hört miljontals gånger.

"Ni har företrädare som har sagt si och så."

På det påståendet ska standardsvaret vara väl förberett, och sitta i ryggmärgen:

"Lyssna nu här Skavlan, eller vad du nu heter, det är såhär att vi har 17.000 medlemmar i vårt parti, och vi har uteslutit 60-70 för rasistiska uttalanden, och till och med en sån som du borde väl kunna räkna ut att detta är mindre än 0.4% av alla partiets medlemmar. Ska vi vara såna hittar vi nog utan problem 0.4% olämpliga företrädare i alla partier."

Jag skulle vilja se en partiledare med pondus som Göran Frisk. Åkesson är tyvärr för mesig.
Citera
2015-03-28, 14:12
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jensenbiffhus
Tack Norge.
Äntligen en som kan ta hand om Åkeson.

Tror du man vinner röster och sådär på att bara avbryta, hånflina och behandla folk illa.

99,9% av alla som skriver i programmets kanaler och deras sidor är MYCKET negativt inställa till beteendet och programmet. Fråga dig inte varför fler och fler ständigt väljer att rösta på Sverigedemokraterna. Med sådana skitiga och vidriga motståndare som du så är Sverigedemokraterna det lysande alternativet

Det kommer du inse om du lämnar din bubbla på twitter där du får ryggdunkningar och tar satsen i röven dygnet runt.
Citera
2015-03-28, 14:13
Medlem
SmokeOns avatar
Efter att ha läst kommentarerna på Skavlans facebook-sida så är faith in humanity somewhat restored.

Kastar ut en galen teori här:

Tänk om Skavlan visste vad han gjorde. Han vet att SD ökar när kritiken mot dem överdrivs. Han sitter på en position där han kan slå partiet under bältet på ett sätt som nästan ingen annan kan. Frågorna var hårda, men de var lätta. Åkesson behövde bara svamla sig igenom, ingen förväntade sig några några perfekta svar.

Vad tror ni? SVT kan inte tvinga Skavlan hur han ska intervjuas sina gäster. Men Skavlan kan tvinga SVT att visa Skavlans egenregisserade massaker på JÅ
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in