Citat:
Ursprungligen postat av
Sleeptalker
"Give 'em Hell".
Det kan mycket väl vara det mest patetiska jag någonsin hört någon svensk partiledare överhuvudtaget säga (eller rättare sagt sms:a!) på ren svenska ... eh, engelska. Och det faktiskt genom tiderna.
Men ingenting förvånar nu längre - för vem fan tror Jimmie Åkesson att han är egentligen?
Napoleon Bonaparte eller?
Nä, han är en för stunden psykofarmaka tuggande plufsig halvt utbränd partiledare med sned tandrad som försöker sig på en - inte helt självklar - comeback i det politiska livet. Men han står verkligen på randen till stupet och vinglar ...
För helt skärpt och knivskarp var han ju inte hos Skavlan. Snarare tvärtom. Och det såg alla som inte hade dom grumligaste av blå-gula SD-solglasögon på sig för dagen, eller rättare sagt kvällen då, som skymde sikten riktigt duktigt och ordentligt.
Aldrig i mitt födda liv att han kommer att komma tillbaka och bli en partiledare som i ... fornstora da'r.
Jävligt ynkligt av honom för övrigt att ge sig på Sveriges arbetare som röstade fram en Socialdemokratiskt ledd regering efter åtta år av borgerligt utsäljningshelvete med sitt patetiska "Give 'em Hell"-uttalande.
För det uttalandet kommer att förfölja honom till döddagar och vackert så.
För invandrarproblematiken är bara Sverigedemokraternas skötebarn och nästan ingen annans - men att dom ger sig på Sveriges arbetare hatar jag och det rakt upp och ner.
För han hade säkert och garanterat inte gett ett lika stort "Hell" om det blivit en borgerlig seger i valet!
Därför var det starkt, rakryggat och framförallt friskt av Stefan Löfven att inte vika en endaste jävla millimeter för tomma hot från ... SD-helvetet!
Vilket hat du verkar ha inom dig. Jag kan rekommendera dig att om du känner att det upptar mycket av din tid att hata någon/t, borde du uppsöka vård - detta är inget skämt. Om du uppe på detta, kommer på dig själv att ha samma blick, samma stirrande ögon som Skavlan, när du pratar om SD eller Åkesson, då är det riktigt allvarligt.
Det är lika bra du retirerar, SD kommer bara att öka. Med största sannolikhet kommer det var andra största partiet nästa val. Så varför kämpa emot, när du är helt maktlös mot detta faktum? Du kommer enbart bli än mer hatisk. Jag vet att det är hårt att leva i en demokrati ibland.