2015-03-28, 05:18
Medlem
VanitaToftbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoxPopulis
Ja se där. Kritiken mot Skavlan är massiv. Skulle uppskatta att 95% tycker han betedde sig som ett svin. En hel del norrmän som undrar vad fan han håller på med - han skulle aldrig våga göra sådär mot en norsk politiker.
Och du hänvisar till ett obundet slumpmässigt urval?
Citera
2015-03-28, 05:26
Medlem
BottleBenders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antialles
En ledare ska vara en ledare, i det ingår det att vara psykiskt starkt och tåla mer än de flesta.
Det går inte att ha en ledare som lider av depression, käkar antidepressiva eller ska arbetsträna för då är han ingen ledare längre.
Detta borde Åkesson givetvis själv komma fram till, och klarar han inte av det själv så borde andra i partiet säga det till honom. Herregud vilket patetiskt land detta är, ingen vågar stöta sig med någon och ingen vågar säga obekväm sanning av rädsla för att såra någon.

På det medmänskliga planet har jag full sympati för Åkesson, och andra sjuka människor. Men de ska inte vara ledare, eller piloter för den delen heller som bekant...

Det är din åsikt.
Citera
2015-03-28, 05:29
Medlem
Binary och vad ni andra vänsterextremister nu heter ska inte tro att denna "svaga" insats förstör för SD, flera jag känner som såg detta började ikväll sympatisera med Åkesson och några blev så arga att dom bestämt sig för att lägga sin röst på SD nästa val...

Det är detta idioterna Malena eller Özz tex inte förstår.

OnT: Åkesson kanske kunde ryta till lite mer, men det är därför jag ser Karlsson och Åkesson med delat ledarskap kanske? Skavlan skämde ut sig totalt, det syns tydligt att SVT markerat mot honom att inte hålla sig opartiskt öht.

Sry för dåligt formulerat inlägg, är ganska trött och lite berusad
Citera
2015-03-28, 05:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BottleBender
Det är din åsikt.

Min och jag skulle nog vilja påstå hela världens utanför landet lagom...
Citera
2015-03-28, 05:39
Medlem
Lillmoffas avatar
Alltså jag måste säga att jag är kluven angående Sverigedemokraterna. Jag tål inte deras reklamfilm Skavlan drog upp igår till exempel (jag tror själv att t.ex. Åkesson är mer radikal än vad många Sverigedemokrater argumenterar för), men samtidigt är det det enda partiet som tar upp invandringsfrågan som det inte går att komma ifrån att det ÄR ett stort problem som det ser ut idag. Ändå vågar inga partier ta ståndpunkt till det och våga välja välfärden framför överansträngd bostads- och jobbmarknad.

Det är emellertid första gången jag tycker att Skavlan var usel, jag trodde att de skulle hålla det på en bättre nivå rent intervjumässigt, men det är samma dravel som media brukar skämma ut sig med varje gång det handlar om Sverigedemokraterna. SVT verkar ju jobba för att Sverigedemokraterna ska öka i popularitet tycker jag att det känns som. Synd då jag normalt sett faktiskt tycker att Skavlan brukar göra bra intervjuer, nu blir det bara krystat och fjantigt. Hela Sverige är så fruktansvärt trött på den typen av journalistik - förutom möjligtvis någon AFAfjant (och tråkigt nog vår journalistkår?) som sitter och hurrar i soffan. Lite mer djup i intervjuerna borde väl inte vara så svårt att skapa.
Senast redigerad av Lillmoffa 2015-03-28 kl. 05:44.
Citera
2015-03-28, 05:39
Medlem
Visst, det här skadar nog inte SD utan ger nog snarare sympatier, men vore det inte bra att slippa ha en partiledare som på sin höjd bidrar med sympatiröster? SD har nått den nivå de har trots partiledaren; tänk på vilken nivå partiet hade legat på om SD haft en partiledare som faktiskt utnyttjade det öppna mål som alla andras invandringspolitik erbjudit. Någon som hade den pondus att andra partiledare känt att denne måste ta på allvar. Det snällaste man kan säga om Åkesson är att han åtminstone inte är öppet rasistisk.
Citera
2015-03-28, 05:59
Medlem
Tubleross avatar
Verkar som dem klippt bort en del utav intervjun, kan inte komma ihåg att dem diskuterade Åkessons sjukersättning i programmet? http://www.dn.se/nyheter/politik/akesson-ar-beredd-att-betala-tillbaka/
Citera
2015-03-28, 06:01
Medlem
Absolutinte800s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanitaToftby
Ni två är ju för sköna
Programmet Skavlan är en samproduktion mellan SVT och NRK. Det norska bolaget Monkberry är de som producerar själva programmet. Vad har de "renodlade ärkekommunisterna" på SVT med programmet att göra? Mer än att de beställt ett antal avsnitt. Tror ni verkligen att SVT går in och detaljstyr frågorna som ställs?

Nej men du är ganska skön. Skulle SVT (Sveriges Television, för att förtydliga för dig) som är en av parterna i produktionen inte lägga sig i hur Sveriges för tillfället mest uppseendeväckande politiker skall intervjuvas när han kommer tillbaka efter lång frånvaro?
Tror du på fullt allvar att NRK låg bakom det ovanligt hårda tonläget?

Ja, då är du ganska skön.
Förresten ganska konstigt då att så många norrmän verkar ogilla Skavlans agerande. Om detta är som det brukar vara vid NRK:s och Skavlans produktioner.

Mvh.
Citera
2015-03-28, 06:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Absolutinte800
Nej men du är ganska skön. Skulle SVT (Sveriges Television, för att förtydliga för dig) som är en av parterna i produktionen inte lägga sig i hur Sveriges för tillfället mest uppseendeväckande politiker skall intervjuvas när han kommer tillbaka efter lång frånvaro?
Tror du på fullt allvar att NRK låg bakom det ovanligt hårda tonläget?

Ja, då är du ganska skön.
Förresten ganska konstigt då att så många norrmän verkar ogilla Skavlans agerande. Om detta är som det brukar vara vid NRK:s och Skavlans produktioner.

Mvh.

Många norrmän fick nog upp ögonen för hur det fungerar i Sverige. Skavlan behandlade Åkesson som han vore pestsmittad. Han fick inte sitta med några andra gäster och fick en grillning som Skavlan aldrig ens varit i närheten av tidigare.
Citera
2015-03-28, 06:40
Medlem
Skavlan...vilken jävla pajas,direkt obekväm intervju/förhör där Åkesson som vanligt höll lugnet och ägde ut honom.
Senast redigerad av JevlaTomteVerkstad 2015-03-28 kl. 07:03.
Citera
2015-03-28, 06:53
Medlem
Public Enemys avatar
Det är totalt förutsägbart vilka kommentarer som skulle komma upp här.
Det intressanta blir emellertid nästa opinionsmätning.
Min tro är att SD fått nya sympatier, och får chockerande höga siffror, som kommer att tvinga 4% partierna att intensifiera sin ambition att sno åsikter/väljare från SD i förhoppning om att inte förtvina.

Prognosen blir alltså att såväl fp, kds och c kommer att börja uppträda mindre invandringspositivt som en följd av detta
Citera
2015-03-28, 07:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralNovember
Varför fråga han inte stefan löven när han var där om ssu ordförandens rasist attack i en krogkö, när hon kalla en vakt för jävla svartskalle ???

Skavlan sjönk rejält i mina ögon ikväll, där visa han vilket svin de är som döljer sig bak den trevliga fasaden, aldrig mer ska jag se på den jävla pajasen!

Därför att det inte finns misstankar att S har en dold agenda. Det är denna skillnad ni inte verkar kunna fatta fast ni är så.smarta. Ingen tror Stefan mörkar att han är nasse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in