2015-03-28, 12:31
Medlem
TheAlmightyFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
Jag menar inte att han skulle översätta till svenska. Utan jag förstår inte varför han ens nämner vad som stod i smset?

Att skriva Ge järnet som det i princip betyder förstår inte du ? Han säger det för att normala människor i detta land använder samma språkbruk okej?
Citera
2015-03-28, 12:32
Medlem
Meningarna går isär om vem som lurade vem i Skavlan.

Jag tror det var JÅ som åter igen lurade etablissemanget.

"Stress är den enskilt vanligaste orsaken till sjukskrivning i Sverige i dag. Mer än två tredjedelar av de stressjukskrivna var kvinnor."

Citat från SVT.

Det jag syftar på är att Skavlan med sitt beteende fullständigt pissade på alla som är stressade, utmattade och utbrända. Även människor som inte orkat kolla vad SD egentligen står för lär sympatisera med JÅ nu. Två tredjedelar kvinnor dessutom. Kan ju knappast bli bättre för SD!

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=78&artikel=4965910
Citera
2015-03-28, 12:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av InspiredWired
Att läsa alla fanatiska SD:ares kommenterar på denna intervju är fan bättre än julafton som 12-åring.

Visst att ni älskar er anti-invandrings/-flyktingpolitik, fine, ni har säkert era skäl, men måste ni så villkorslöst älska era urusla politiker som gång på gång gör bort sig totalt på alla plan?
Jag är inte rätt att svara, då jag inte ser mig som anhängare (av något parti). Men skulle det där vara en "SD-grej"? Att försvara ens partiledare i alla lägen.

För övrigt är det massa norrmän som är minst lika besvikna på Skavlan, är SD så stora nu att de har norska väljare?

När jag läste på Skavlans sida var uppskattningsvis 90 % kritiska till hur intervjun gick till, av hundratals upprörda kommentarer. (Svenskar och norrmän). Nu tycker jag visserligen att reaktionerna är lite överdrivna, men är skeptisk till att alla som kommenterar är "SDare".
Citera
2015-03-28, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adyring
Mer liv om den i norge än i Sverige ja

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Akesson-intervju-utloste-Boikott-Skavlan-gruppe-7963902.html
Helt sjukt att svenska pissjournalister sitter och håller käft, i väntan på nästa varsel.
Citera
2015-03-28, 12:36
Medlem
TheAlmightyFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoYouEvenSquat
Antingen är man för SD och då skriver man att Skavlan är en idiot som ställer skitfrågor och som är betald för att försöka få folk att gå emot SD. Eller så är man en normal person som inser att Skavlans frågor är helt naturliga.

Det är nolltolerans mot rasistiska uttryck inom SD och alla som uttrycker sig så blir kickade. Ja herregud vad synd det är om Jimmy att det ALLTID tas upp fall där ledare inom partiet uttryckt sig så.
Men varför dyker detta ämne upp så ofta då? Eftersom det fortfarande är personer inom partiet som uttryckt/uttrycker sig så som fortfarande är kvar.

.

Hej! att du tycker mobbning är okej låter roligt för dig . men att säga att intervjun var i samma klass som dom tidigare som varit stämmer inte ! Feminist svin och Allihassan folk har inte fått någon skit kastad på sig , även fast dom kissar på sig knarkar sönder , skriker negerhoror från valstugorna , ljuger om att dom inte vill ha massinvandring.

När fan blir dom kritiserade för allt deras partinissar gör?
Citera
2015-03-28, 12:37
Avslutad
För övrigt förstår jag inte hur man som SD-motståndare kan jubla åt att inte en enda SD-anhängare tycks ha ändrat inställning till partiet efter intervjun... Snarare tvärtom. Då har man ju knappast "lyckats". Man vill väl bekämpa partiet och få folk att rösta på andra partier!?
Citera
2015-03-28, 12:40
Medlem
chillinchillums avatar
De som säger att Åkesson är en svag ledare, ta och titta på valfri debatt under förra valåret. Han fullständigt mosar allt i sin väg.
Citera
2015-03-28, 12:40
Medlem
sherms avatar
Researchgruppen/Svenska Stasi:s bästa vän Thomas Mattson skriver:
Citat:
Fredrik Skavlan gjorde ett gott jobb i går kväll. Jag har läst kritiska recensioner om programmet, sammanställningar av frågor som borde ha ställts, men jag vill ändå slå fast: en bra intervju.

En tv-intervju är ju mer än bara vad som sägs. Den är blickar, bilder och allt det som gör mediet till mer än bara fakta. Jag tyckte att Fredrik Skavlan grejade det.
http://bloggar.expressen.se/thomasmattsson/
Citera
2015-03-28, 12:42
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SD-Kalle
Efter att ha sett Skavlan-intervjun uppmuntrar jag er alla att se när Kasselstrand blev intervjuad av Expressen. Kan nog vara bra för psyket.

https://www.youtube.com/watch?v=py8k51-XEik
Instämmer. Så ska de tas.
Citera
2015-03-28, 12:42
Medlem
hvita.nhegrers avatar
PK-etablissemanget fortsätter att hylla mobbaren Skavlan:
Citat:
Vad har du för tankar om gårdagens intervju i Skavlan?

– Jag såg programmet i går och jag tyckte Skavlan skötte sig riktigt bra.
Det är ett format med mys-tv som blir lite svårt och när de tuffa frågorna kommer upp kan det bli lite obehagligt. Det fanns en farhåga innan programmet om att de svåra frågorna inte skulle ställas. Så tycker jag inte att det blev. Jag tittade lite på twitter efteråt och det har var mycket mer positiva tongångar efter att programmet hade sänts jämfört med innan.
http://www.gp.se/nyheter/sverige/1.2670095--skavlan-skotte-sig-riktigt-bra-
Citera
2015-03-28, 12:45
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stakeholder
Inspelningen skedde i London, vad var det för publik på plats som förstod svenska? Det var antingen pålagt skratt eller så hade SVT bjudit sig djälva på lyx- och hatresa.

Det bor runt 50 000 svenskar i London har jag hört. Dessutom säkert tiotals tusen norrmän.
Citera
2015-03-28, 12:46
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Instämmer. Så ska de tas.

Ja det var utmärkt, det enda jag önskar är att han hade påtalat att man knappast hittar t.ex. kommunistiska uttalanden från vänsterpolitiker på avpixlat. Sådant får man leta efter på mer vänsterinriktande sajter och det hade inte Expressen gjort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in