2015-03-28, 11:54
Medlem
jack.danielss avatar
Gick in på "svt tittarservice" idag. Ett för mig okänt forum fram tills igår, uppfattar det som att det är den moderna varianten på "klagomuren"
Igår kväll ansåg sig moderatorerna att stänga ner tjänsten över natten, pga. Den massiva klagostormen över skavlan! Dom kände att dom inte kunde "bemöta alla på ett bra sätt" (läs radera)

Tänkte att det kunde vara kul o se vad folk skrev igår, förvisso efter hårdgranskning och radering. Döm om min förvåning när det är helt tomt på info om skavlan, sökte på skavlan och det kom fram div. Frågor om hur man kommer med som publik i skavlan o dyl.

SD har 13% av svenskarna bakom sig och säkert ytterligare10-20% som sympatiserar med dem, men inte kommit ut ur garderoben ännu! Etablissemanget försöker mao osynliggöra en stor del av befolkningen med "fel åsikter"

Fattar dom inte? Med forum som fb kommer den strategin aldrig att funka, det gick bra på 50-60-70-80 talen, men inte längre.
Citera
2015-03-28, 11:59
Medlem
LaoshiFreigeists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illsuionist
(...) Andra punkten är ju korrekt - "nervös, velig ...", men han har ju varit sjukskriven i ett halvår. Menar du att han ska briljera direkt? Så fungerar det ju inte.

Lakajen "binary" har också fel i den andra punkten. Åkesson har ju aldrig varit någon pseudo machotyp som exempelvis den ryske sociopaten Putin.

Åkesson har alltid varit behärskad, lugn och timid. Det är faktiskt en av hans viktigaste och unika kvaliteer som politiker overhuvudtaget. Och som sådan gick han igenom tv-n hos skavlan. Bra för honom och SD.
Citera
2015-03-28, 12:01
Medlem
jack.danielss avatar
Förvisso var intervjun nyttig för SD, Åkesson har fört fram dem till vad dom är idag, fruktansvärt duktigt och skickligt gjort. Men han får nog anses vara förbrukad nu! Dom behöver nån som inte bara sitter och tar emot skit, utan hugger tillbaks på blötdjur likt skavlan!
Han skulle sagt som det var: fruktansvärt otrevlig och raljerande ton från norska svinet, slitit av sig micken och gått därifrån!
Citera
2015-03-28, 12:01
Medlem
gurkmajjas avatar
Senaste opinionsundersökningen jag såg gav SD över 18 %. Det var någon vecka sen. Nästa kommer troligen ge runt 20 %. Detta till stor del beroende på intervjuer i den här stilen. Och det är ju tragiskt egentligen.
Citera
2015-03-28, 12:11
Medlem
Oformads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
Förvisso var intervjun nyttig för SD, Åkesson har fört fram dem till vad dom är idag, fruktansvärt duktigt och skickligt gjort. Men han får nog anses vara förbrukad nu! Dom behöver nån som inte bara sitter och tar emot skit, utan hugger tillbaks på blötdjur likt skavlan!
Han skulle sagt som det var: fruktansvärt otrevlig och raljerande ton från norska svinet, slitit av sig micken och gått därifrån!

Fast det är ju en sak att bita ifrån om man är förberedd, vilket jag inte tror JÅ riktigt var här, är man däremot oförberedd så är nog det smartaste att till varje pris behålla lugnet.

Visst hade exempelvis Gudrun Schyman bitit ifrån ordentligt i en liknande situation, men hon riskerar ju inte heller att kritiseras för det hon säger.

Och visst var Skavlans argumentation värdelös, det är frustrerande att se på när JÅ inte biter sig tag i Skavlans hals och nedgör honom. Men är man varken beredd eller ens i form så känns det för mycket begärt.

(Man måste ju dock förstå att denna sorts "journalistik" helt går ut på att provocera och få intervjuobjektet att uttrycka sig klumpigt, för att sedan kunna snöa in sig på någon hastig formuleringar, snarare än ett faktiska budskap.)
Senast redigerad av Oformad 2015-03-28 kl. 12:23.
Citera
2015-03-28, 12:15
Medlem
Mycket tal om att fälla regeringar och privata sms från killen som intervjua, men inte ett ord om att rädda ett land? Jimmie kunde lugnt sagt ifrån här! Sd är inte här för att endast fälla regeringar , sd vill bygga ett fungerande land.
Citera
2015-03-28, 12:15
Medlem
Thelonegunmans avatar
Jag måste erkänna att jag hade höga förhoppningar på Skavlan-intervjun då Skavlan är ett relativt mysigt och "snällt" format och då Norge har en mer öppen diskussion kring våra tabubelagda ämnen. Jag minns speciellt intervjun med Carl Hagen (Femskrittspartiets grundare) och förundrades av de snälla frågorna och sympatin Skavlan hade för Carl. Bl a nämnde Skavlan att Åkesson inte är välkommen på Nobelfesten varpå båda skakade på huvudet åt det fyrkantiga politiska klimatet i Sverige.

Det här var en bedrövlig situation. Åkesson hanterade det hela OK när han insåg att intervjun var ett klumpigt bakhåll. Skör som han ser ut att vara kan jag tänka mig att det är tillräckligt för att Åkesson retirerar hem till Blekinge. Instämmer att Åkesson måste våga gå på offensiven mer även om han faktiskt svarade helt ok på många av de icke-relevanta frågorna.
I övrigt gav Skavlan gav ett väldigt lågt intryck.
Citera
2015-03-28, 12:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
En till vissa delar korrekt beskrivning, han har för lite skarp motargumentationsförmåga, låter sig avbrytas, tar högst sällan direkt konfrontation mot påhopp och jönsfrågor.

Å andra sidan tror jag att han samlar sympatier från många tittare, svensken i gemen, Svensson, gillar inte torpeder, som bär sig rent illa åt. Vad nettot blir får opinionsundersökningarna visa, fram till nästa val. Åkessons defensiva hållning har iaf hittils lett till stabila och stora tillströmningar av sympatisörer/väljare, det enda som egentligen betyder något, tills den dag SD kan ta över makten från den landsförrädiska sjuklövern.

Jag tycker att det är konstigt att folk använder hans lugna, folkliga sätt emot honom när det är uppenbart att det är på grund av hans sätt som SD gått framåt så mycket. En annan sorts partiledare hade inte passat ett parti som SD i ett politiskt klimat som det svenska, så enkelt är det.
Citera
2015-03-28, 12:19
Medlem
SD-Kalles avatar
Efter att ha sett Skavlan-intervjun uppmuntrar jag er alla att se när Kasselstrand blev intervjuad av Expressen. Kan nog vara bra för psyket.

https://www.youtube.com/watch?v=py8k51-XEik
Citera
2015-03-28, 12:23
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adyring
Mer liv om den i norge än i Sverige ja

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Akesson-intervju-utloste-Boikott-Skavlan-gruppe-7963902.html

Jo ser det.
tom mina norska vänner på facebook löper amok.. 0,
Med tanke på tidigare snack om dåliga tittarsiffror och all prat nu om totalbojkott,så ser vi nog slutet på Skavlans talkshow.
Citera
2015-03-28, 12:23
Medlem
GlennertOs avatar
Programmet sågas rejält ute på dess Facebook-sida. Någon skriver följande:

"Skamløst ... programets tittel bør endres til "Skamland"".

"Skamland" tyckte jag var en bra titel på detta skitprogram.
Citera
2015-03-28, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Boo hoo. Skavlan var dum mot Jimmie. Men nu kommer SD att få många röster för de riktiga svenskarna gillar svaga människor som bjuder på sig själv genom att vika ut sitt känsloliv och erkänna brister och tillkortakommanden. Till nästa intervju hoppas vi att Jimmie tar med sig en gullig kattunge att leka med.

För helvete. Sverige behöver en ledare som öppnar den svenska valmanskårens ögon och inser att landet är på god väg åt helvete. Det vi såg av Åkesson igår var en pinsamhet. Han är förbrukad, omdömeslös och alldeles tydligt inte redo för något mer ansvarsfullt än kaffekokning på kansliet.

Jag måste hålla med dig!

Jag vill också ha en stark svensk ledare som är vass, hård och arrogant om han måste för att sätta medier och motståndare på plats! Och samtidigt ge en tragisk verklighetsbild av situationen i Sverige för att få folk att vakna. Att hans argument är så tydliga och fullkomligt allvarliga att en journalist inte ens har tiden att rabbla upp nonsens från gamla tider!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in