2015-03-28, 02:21
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av budadi
Haha norrmännen går bananas på skavlans fb-sida. Flau, lavmål etc.

Hade inga höga förväntningar, skulle ju visas i SVT. Första minuterna var ok sen vettefan vad som hände, Skavlan skämmer ju ut sig. Tar upp saker för 2002, som han dessutom läser från ett papper? Haha vilken sopa, andra gången jag kollar skavlan, och sista. Fy fan, kan detta vara slutet för det där programmet?

Efter detta framstår Skavlan som en idiot inför 2 miljoner svenskar. Ungefär så många som skulle röstat SD om det var val i dag idag.

Oavsett tror jag inte JÅ kommer tillbaka. Bara inse, viljan finns men inte kapaciteten. Tyvärr tror jag JÅ kan dra på sig en riktigt mega-utbrändhet om han fortsätter.

Har du länkar på hur norrmännen kommenterar?
Citera
2015-03-28, 02:22
Medlem
Passepartouts avatar
Tittarstormen (som SVT valt att stänga av) beror på ... Åkessons chinos och skägg.

"Tittarstorm
De är avskydda, få vill erkänna att de tillhör dem, länge försökte medierna tiga ihjäl deras existens. Följaktligen är det inte konstigt att det blir reaktioner när "Skavlan" bjuder in Jimmie Åkesson på fredagsmys. När han sitter där i chinos, skägg, randiga strumpor och Woody Allen-bågar är ju normaliseringen fullbordad: hipstrarna har blivit insläppta i finrummet." http://www.svd.se/kultur/adam-svanells-lardomar-fran-vecka-13_4443153.svd?sidan=1
Citera
2015-03-28, 02:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pung
Släpper det här nu.

Men till SD-svansen som nu länkar hysteriskt till alla kommentarer på nätet där Skavlan får kritik, och tröstar varandra med att denna, ännu en Åkesson-förnedring, kommer ge SYYYYMPATIIIIIII.

Handen på hjärtat... Hade det inte känts roligare med en ledare till vars försvar ni inte alltid behövde rycka ut efter varenda jävla intervju och debatt?

Hade det inte varit roligare att sitta här nu och skratta åt hur Åkesson satte Skavlan på plats med en smart motfråga?

Istället för att alltid beklaga sig över hur Åkesson blivit avbruten i något program, kunna dela segervittring och prata om hur Åkesson dominerade diskussionen.

Visst hade det varit mer tillfredställande att ikväll skriva hånfulla kommentarer till Skavlan om att han blev ägd när han försökte sina billiga trick, istället för "ush, vad elak du var mot en sjukskriven och svag".

Ärligt talat alltså?

Varför alltid låtsas som att ni tycker det är bra när Åkesson blir överkörd på olika sätt? Även om det nu skulle ge lite sympatiröster, är det värt det för att alltid se sin partiledare bli rövknullad? Och nu finns det ju inte ens samband. SD ökade MEST när Åkesson var borta, och partiet körde lite tuffare linje.

Det är bra med pepp och att stärka moralen. Men det här går inte att blunda för. Detta är inte vägen till framgång. Om SD skulle låta sin ledare rövknullas till seger så skulle Åkesson vara den första i världshistorien som vann framgång med den taktiken. Och frågan är ens om det är en seger man vill ha.

Ska svenska folket stå gråtandes vid flygplatserna och be 100 000 asylsökare vända tillbaka varje år, visserligen vill man fortfarande försörja dem, men man tycker så jävla synd om Åkesson. Är det SD:s plan för hur massinvandringen ska stoppas?

Det verkar så. För det var bra jävla länge sen jag hörde Åkesson faktiskt framföra några argument som skulle kunna ändra svenskarnas åsikt. Det är bara detta ständiga försvar, bli avbruten, bli mållös och en svans efteråt på internet som pendlar mellan ilska över hur deras partiledare blivit illa behandlad och glädje över att nu kommer fler tycka synd om honom.

Tycker du inte att denna intervjutid eller myssamtals tid kunde ha används till bättre saker än gammal skåpmat som är besvarade/avfärdade sedan länge och fortfarande ointressanta eftersom de redan är besvarade och hanterade, det går inte att få ut mer ur dessa frågor.

det är ju faktiskt Skavlan som ställer frågorna och leder samtalet, inte Jimmie själv. Hade ju varit konstigt om Skavlan frågar om någonting och Jimmie svarar på något helt annat eller börjar en monolog om någonting helt eget.
Ställer man intetsägande frågor så får man svar därefter, vilket Jimmie sa flera gånger att dessa var besvarade för längesedan och många gånger dessutom.
Citera
2015-03-28, 02:26
Medlem
MadScientists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av budadi
Haha norrmännen går bananas på skavlans fb-sida. Flau, lavmål etc.

Hade inga höga förväntningar, skulle ju visas i SVT. Första minuterna var ok sen vettefan vad som hände, Skavlan skämmer ju ut sig. Tar upp saker för 2002, som han dessutom läser från ett papper? Haha vilken sopa, andra gången jag kollar skavlan, och sista. Fy fan, kan detta vara slutet för det där programmet?

Underbart att se våra landsmän och norrmännen kritisera kräket till journalist öppet på facebook. Såg inte en enda positiv kommentar angående intervjun. Tycker att fler och fler har blir öppnare med regimkritiken efter valet. har påtalat detta tidigare och tycker det märks att fler vaknar och ifrågasätter.
Citera
2015-03-28, 02:31
Medlem
MrSkargards avatar
Åkesson var passiv och defensiv vilket gjorde honom till ett öppet mål för den oförskämda Skavlan men det var inte direkt oväntat. Han har trots allt precis kommit tillbaka efter nästan 6 månaders sjukskrivning. Med det sagt så tycker jag att Åkesson överlag varit alldeles för mycket av en snäll och timid svärmorsdröm under sin tid som partiledare, han borde återgå till den här stilen från tiden i SDU.
Citera
2015-03-28, 02:35
Medlem
budadis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Efter detta framstår Skavlan som en idiot inför 2 miljoner svenskar. Ungefär så många som skulle röstat SD om det var val i dag idag.

Oavsett tror jag inte JÅ kommer tillbaka. Bara inse, viljan finns men inte kapaciteten. Tyvärr tror jag JÅ kan dra på sig en riktigt mega-utbrändhet om han fortsätter.

Har du länkar på hur norrmännen kommenterar?
http://imgur.com/Tq9fdwf
http://imgur.com/VquaHpH
http://imgur.com/F0YpGw0

Sitter på telefon och aldrig laddad upp bilder såhär så hoppas de funkar. Många skriver också att han kan flytta till Sverige för de vill ej ha tillbaka han. Haha.
Citera
2015-03-28, 02:38
Medlem
budadis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadScientist
Underbart att se våra landsmän och norrmännen kritisera kräket till journalist öppet på facebook. Såg inte en enda positiv kommentar angående intervjun. Tycker att fler och fler har blir öppnare med regimkritiken efter valet. har påtalat detta tidigare och tycker det märks att fler vaknar och ifrågasätter.

Ja. De enda negativa jag sett, är svenska kommentarer..... Edit: negativa till ÅKESSON menade jag.
Senast redigerad av budadi 2015-03-28 kl. 02:45.
Citera
Medlem
MadScientists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Åkesson var passiv och defensiv vilket gjorde honom till ett öppet mål för den oförskämda Skavlan men det var inte direkt oväntat. Han har trots allt precis kommit tillbaka efter nästan 6 månaders sjukskrivning. Med det sagt så tycker jag att Åkesson överlag varit alldeles för mycket av en snäll och timid svärmorsdröm under sin tid som partiledare, han borde återgå till den här stilen från tiden i SDU.

Jag kan skriva under på det. Favoritklippet är när Jimmie mötte Maud: https://www.youtube.com/watch?v=02Rtsda6j9k

Jävlar vad han var bra på den tiden när han angrep och inte hade något att förlora. Hoppas den tiden kommer till 2018!

Edit: Måste tillägga. Kommer ihåg när intervjuer och reportage likt dessa sändes på tv. Jävlar vad annorlunda det var på bara 10 år. Innan EU-valet 2004 var SD stämplade som rena nazister bland etablissemanget. Minns valvaken från 2004. Den verkade ske i ett vardagsrum hos någon i toppen. Jösses vad mycket som växt till våran fördel sen dess...
Senast redigerad av MadScientist 2015-03-28 kl. 02:47.
Citera
Medlem
GlennertOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadScientist

Kan det rentav vara så att vi börjar skönja en förändring vad beträffar det politiska läget i Sverige? Är denna vansinniga invandringspolitik, som bedrivits under de senaste 25 åren, på väg att luckras upp? Börjar 7-klövern, med journalistkåren i spetsen, förlora greppet om ett multikulturellt Sverige? Är det först nu som det svenska folket börjar vakna och reagera på riktigt?
Citera
2015-03-28, 02:44
Medlem
Subb[a]s avatar
"Om svenska folkets favoritmysipys-norrman plockar isär JÅ riktigt ordentligt och visar sin avsky då kommer SD's mindre inbitna väljare fly hals över huvud från partiet"

Kan bara föreställa mig att det var så här man tänkte inför det här. Blev inte riktigt som man tänkt sig
Citera
2015-03-28, 02:44
Medlem
budadis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennertO
Kan det rentav vara så att vi börjar skönja en förändring vad beträffar det politiska läget i Sverige? Är denna vansinniga invandringspolitik, som bedrivits under de senaste 25 åren, på väg att luckras upp? Börjar 7-klövern, med journalistkåren i spetsen, förlora greppet om ett multikulturellt Sverige? Är det först nu som det svenska folket börjar vakna och reagera på riktigt?

Känns som att för två år sen var det tvärtom på sociala medier, dvs sa någon emot kom en mob "anti-rasister" och satte en rasiststämpel, mobbade ut de som sa emot. Knappt någon våga yttra sig. Nu ikväll har det varit fullt ös med negativa saker, inte bara på Skavlan.
Senast redigerad av budadi 2015-03-28 kl. 02:46. Anledning: stavfel, trött.
Citera
2015-03-28, 02:50
Medlem
AussieRedMans avatar
Vilken loser han var Åkesson, hade inte svar på något. Sorglig figur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in