2015-03-28, 01:50
Medlem
Hegamons avatar
Skavlan - Go To Hell!

Hoppa på någon som ligger
Citera
2015-03-28, 01:52
Medlem
meganegerdases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Då kanske du kan svara på hur många gruppvåldtäkter det behövs innan det beteendet kan definieras som en kultur inom islam?

Precis den frågan ställde jag mig också. Tycker skavlan att våldtäkter och bilbränder är en del av muslimsk kultur?

Nu är programmet anmält!
Citera
2015-03-28, 01:55
Medlem
BrorGertruds avatar
Alltså Skavlan ställde ju inga motargument i princip utan körde på med sina frågor som var fabrikerade redan innan intervjun. Sen avslutade han med en liten käck punchline för att få lite skratt och ryggdunk av PK-media i övriga Sverige. Oerhört svag intervju får jag säga.
Citera
2015-03-28, 01:56
Medlem
Subb[a]s avatar
Jag har anmält programmet, av flera anledningar. Någon kanske vill göra det och visa på aspekten att man undervisar människor i hur man behandlar oliktänkande - kanske hur man behandlar någon utav oss dryga miljonen som röstar på SD? Debattklimatet är nog infekterat.

Jag tycker inte det är OK att sådant visas av oberoende public service kl 21:00 på en fredag, i ett program där människor alltid har behandlats med respekt.
Citera
Medlem
Motståndare till SD, MEN, detta var fullkomligt bisarrt. Att Skavlan dessutom inbillar sig att han missgynnar SD med det intervjuförfarandet, när han sannolikt ökade stödet för partiet - bortom idioti.
Senast redigerad av Midsommarnattsbira 2015-03-28 kl. 02:04.
Citera
Medlem
GlennertOs avatar
Jag tänker också anmäla skiten, och hoppas att flera kommer göra detta.
Den där skavsårsnorsken sjönk rejält i anseende hos mig under fredagskvällen.
Senast redigerad av GlennertO 2015-03-28 kl. 02:24.
Citera
2015-03-28, 01:59
Medlem
MadScientists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickeheaad
Något som är lite märkligt är att Skavlan är en talkshow med fokus på underhållning. Intervjun med Åkesson kändes ju mer som att det var ett avsnitt av Agenda special.

Hade inte sagt nåt om han hade kört samma koncept mot tidigare politiker som varit gäster, så som: Stefan Löfven, Alice Bah, Margot Wallström, Carl Bildt, Anders Borg, Fredrik Reinfeldt, Maud Olofsson och etc.

Precis. Vi såg precis det goda kulturmarxistiska hatet (som alltid). Det bästa är att folk märker när media särbehandlar SD. Skavlan är således bara en i mängden av SDs nyttiga idioter. Inte fick A.K. Batra en enda fråga av kalibern som visades i kvällens program.

För övrigt var det extremt larvigt av Skavlan att gång på gång upprepa "Give them hell". Det är ju utan tvekan det skönaste sms som skickats i politikens historia.

Välkommen tillbaka Jimmie! <3
Citera
2015-03-28, 02:03
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Midsommarnattsbira
Fullkomligt bisarrt. Att Skavlan dessutom inbillar sig att han missgynnar SD med det intervjuförfarandet, när han sannolikt ökade stödet för partiet - bortom idioti.

Bisarrt sammanfattar "intervjun" på ett bra sätt, vad fan var detta? Jag vet inte vad alternativen är riktigt, anmäla, sluta betala TV-licens, protestera eller demonstrera men jag tänker undersöka och göra vad än som kan ge resultat. Jag tycker de har gått över gränsen nu.
Citera
2015-03-28, 02:05
Medlem
nickeheaads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadScientist
För övrigt var det extremt larvigt av Skavlan att gång på gång upprepa "Give them hell". Det är ju utan tvekan det skönaste sms som skickats i politikens historia.

Nog för att Skavlan är norrman med knagglig engelska, man gemene man begriper ju att Give them hell är ett vanligt uttryck man använder.
Citera
2015-03-28, 02:09
Medlem
Pungs avatar
Släpper det här nu.

Men till SD-svansen som nu länkar hysteriskt till alla kommentarer på nätet där Skavlan får kritik, och tröstar varandra med att denna, ännu en Åkesson-förnedring, kommer ge SYYYYMPATIIIIIII.

Handen på hjärtat... Hade det inte känts roligare med en ledare till vars försvar ni inte alltid behövde rycka ut efter varenda jävla intervju och debatt?

Hade det inte varit roligare att sitta här nu och skratta åt hur Åkesson satte Skavlan på plats med en smart motfråga?

Istället för att alltid beklaga sig över hur Åkesson blivit avbruten i något program, kunna dela segervittring och prata om hur Åkesson dominerade diskussionen.

Visst hade det varit mer tillfredställande att ikväll skriva hånfulla kommentarer till Skavlan om att han blev ägd när han försökte sina billiga trick, istället för "ush, vad elak du var mot en sjukskriven och svag".

Ärligt talat alltså?

Varför alltid låtsas som att ni tycker det är bra när Åkesson blir överkörd på olika sätt? Även om det nu skulle ge lite sympatiröster, är det värt det för att alltid se sin partiledare bli rövknullad? Och nu finns det ju inte ens samband. SD ökade MEST när Åkesson var borta, och partiet körde lite tuffare linje.

Det är bra med pepp och att stärka moralen. Men det här går inte att blunda för. Detta är inte vägen till framgång. Om SD skulle låta sin ledare rövknullas till seger så skulle Åkesson vara den första i världshistorien som vann framgång med den taktiken. Och frågan är ens om det är en seger man vill ha.

Ska svenska folket stå gråtandes vid flygplatserna och be 100 000 asylsökare vända tillbaka varje år, visserligen vill man fortfarande försörja dem, men man tycker så jävla synd om Åkesson. Är det SD:s plan för hur massinvandringen ska stoppas?

Det verkar så. För det var bra jävla länge sen jag hörde Åkesson faktiskt framföra några argument som skulle kunna ändra svenskarnas åsikt. Det är bara detta ständiga försvar, bli avbruten, bli mållös och en svans efteråt på internet som pendlar mellan ilska över hur deras partiledare blivit illa behandlad och glädje över att nu kommer fler tycka synd om honom.
Citera
2015-03-28, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Upptäckte just att hatsidan "Sverigedemokraterna i riksdagen - Nej tack", har tappat över 14.000 följare. Hände det ikväll? Har haft hyfsad koll på den sida, men inte sett tappet förrän nu.
Någon som vet?

Både Jimmies och SD:s sida har ökat med flera hundra under kvällen.

Facebook håller just nu på att ta bort döda konton, detta påverkar alla sidor. Har hållt på nu i ca 2 veckor. Helt plötsligt dimper de bort ett par tusen från de flesta sidor. Från de sidor ja själv har hand om har de handlat om ca 5% som försvunnit från varje sida.
Citera
2015-03-28, 02:16
Medlem
budadis avatar
Haha norrmännen går bananas på skavlans fb-sida. Flau, lavmål etc.

Hade inga höga förväntningar, skulle ju visas i SVT. Första minuterna var ok sen vettefan vad som hände, Skavlan skämmer ju ut sig. Tar upp saker för 2002, som han dessutom läser från ett papper? Haha vilken sopa, andra gången jag kollar skavlan, och sista. Fy fan, kan detta vara slutet för det där programmet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in