2015-03-28, 01:31
Medlem
Här kan man anmäla programet till Granskningsnämnden.

www.radioochtv.se/tillsyn/granskning-av-program/anmalan/

Program: Skavlan
Kanal: SVT 1
Sändningsdag: 2015-03-27
Sändningstid: 21:00

Programmet anmäls för att programledaren agerar osmakligt och partiskt nedlåtande mot en sjukskriven politiker på ett sätt som ingen annan politiker blivit behandlade på. Då SVT ska vara opartiska bryter detta grova övertramp mot SVTs regelverk.

Det räcker att anmäla en e-mejladress som enda koppling till dig personligen.
Citera
2015-03-28, 01:32
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackdasen
SVT stänger på notdkorea-vis ned alla forum då kritiken mot Skavlan blev för massiv.

www.svt.se/tittarservice/

Tycker Jimmie gjorde ett blekt intryck och tror han får svårt att komma tillbaka till 100 % men Skavlan gjorde självmål gånger 1000 genom att attackera i ett mysprogram när ingen annan får samma usla behandling.

Kritiken mot Skavlan är massiv.
Från tittservice:
Citat:
Stängda forum under natten den 27-28 mars

Hej kära tittare. I natt håller vi våra forum stängda. Vi har förstått att kvällens Skavlan-sändning väckte reaktioner och vi har på kort tid tagit emot cirka 200 inlägg. Då vi inte kan hantera och bemöta alla på ett bra sätt väljer vi nu att hålla stängt under natten. Välkommen igen under lördagen med dina frågor och synpunkter. Hälsningar från SVT Tittarservice
200 inlägg var då i underkant med tanke på vad som räknades här i tråden tidigare. Hantera och bemöta på ett bra sätt, jo jag tackar. Med detta menas förstås att de inte klarade av att radera inläggen som flödade in. De försökte göra det i realtid men det räckte inte. Vilka sopor.

Ju mer jag tänker på det desto vidrigare framstår Skavlans uppträdande. Fy fan alltså, där sitter Jimmie och berättar från hjärtat om sina svårigheter efter att ha varit utbränd och vad som krävs för att komma tillbaka. Så bemöter SvT och Skavlan honom på det uslaste av sätt.
Citera
2015-03-28, 01:33
Medlem
Neonights avatar
En sak: Vem fan tittar på Skavlan? Det är ju skräp...
Citera
2015-03-28, 01:36
Medlem
Arthur Dents avatar
Alltså, jag förväntade mig ett udda bemötande som alltid när det gäller SD, men detta? Aldrig i mitt liv trodde jag det var möjligt, helt sjukt.
Citera
2015-03-28, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MetalDude
Blir så förbannad på att mina 2076kr om året i tv-licens bidrar till denna mobbning. Radiotjänst får revidera sin hemsida för den här sidan rimmar illa med det jag såg i kväll. http://www.radiotjanst.se/sv/Avgiften/
Varför betalar du öht?
Citera
2015-03-28, 01:40
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Varför betalar du öht?

Om sossarna får som de vill kommer alla att få betala via skatten. Då får vi alla betala för att bli hjärntvättade.
Citera
2015-03-28, 01:40
Medlem
MadScientists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storalf
Jag tycker det var rätt patetiskt jag, men visst de var bättre än Skavlan. Skavlan är sämre än förståndshandikappade på att intervjua. Det blev för genomskinligt att skavlan aldrig var ute efter en seriös intervju utan hade som enda syfte att med gammal skåpmat svartmåla Sd.

Håller med. Den falska sympatin aset visade i början av intervjun försvann illa kvickt när hälften av intervjun passerat. Man verkligen såg hur ögonen på honom började lysa när han fick ställa irrelevanta frågor och avbryta Jimmie gång på gång. Norrbagge-journalister är inte mycket bättre än de svenska, speciellt inte när SVT är med och regisserar skiten.

Bra genomfört av Jimpan dock! Han kändes mycket stabilare än i 90-sekunders visningen.
Citera
2015-03-28, 01:43
Medlem
Preclears avatar
Visst ska Skavlan kunna gå på JÅ hyfsat hårt här, sjukskrivning eller ej. Visst ska han kunna slänga in någon gammal rasistisk brainfart som sagts av någon SD:are, även om det journalistiska värdet blir lågt om det är det enda han gör. Däremot är det ett oåterkalleligt misstag av Skavlan att bete sig så pass otåligt och obstruktivt som han gör när han hoppar mellan frågor, gör insinuationer, använder härskarteknik, avbryter etc. För åsiktskorridorshatare är det förvisso välkommet när företrädare för etablissemanget inkompetensförklarar sig själva, men samtidigt är det en Pyrrhus-seger eftersom den viktiga frågan -- om vart Sverige som land är på väg -- likväl går förlorad.

Med lite finess så hade Skavlan å ena sidan kunnat göra sin PK-trosbekännelse, vilket han tydligen känner att han måste göra för att inte bli oljad och tjärad av media, men samtidigt också visat sig stor, och gjort sig till en del av lösningen, genom att visa empati för den reella oro som finns inte bara hos JÅ och hans parti, utan hos väljare långt bortom SD:s väljarbas.
Citera
2015-03-28, 01:47
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackdasen
SVT stänger på notdkorea-vis ned alla forum då kritiken mot Skavlan blev för massiv.

www.svt.se/tittarservice/
...

Följande står att läsa på Tittarservice' sida (min fetning):

"Stängda forum under natten den 27-28 mars

Hej kära tittare. I natt håller vi våra forum stängda. Vi har förstått att kvällens Skavlan-sändning väckte reaktioner och vi har på kort tid tagit emot cirka 200 inlägg. Då vi inte kan hantera och bemöta alla på ett bra sätt väljer vi nu att hålla stängt under natten. Välkommen igen under lördagen med dina frågor och synpunkter. Hälsningar från SVT Tittarservice"

Vad menas med att "hantera"? Vad ska "hanteras"? Vad ska "bemötas"? Det här agerandet av SVT skapar troligtvis ännu större ilska; "fel" åsikter censureras nämligen redan friskt i forumet.
Senast redigerad av Passepartout 2015-03-28 kl. 01:49.
Citera
2015-03-28, 01:47
Medlem
PicCoLini30s avatar
Pinsamt är bara förnamnet på de här intervjun. Jag har bojkottat den där Skavlan, vilken idiot han är..

Skönt att se Jimmy på banan igen, och jag tycker han passar bra i skägg stubb =).
Citera
2015-03-28, 01:49
Medlem
nickeheaads avatar
Något som är lite märkligt är att Skavlan är en talkshow med fokus på underhållning. Intervjun med Åkesson kändes ju mer som att det var ett avsnitt av Agenda special.

Hade inte sagt nåt om han hade kört samma koncept mot tidigare politiker som varit gäster, så som: Stefan Löfven, Alice Bah, Margot Wallström, Carl Bildt, Anders Borg, Fredrik Reinfeldt, Maud Olofsson och etc.
Citera
2015-03-28, 01:50
Medlem
Flor-Idas avatar
Upptäckte just att hatsidan "Sverigedemokraterna i riksdagen - Nej tack", har tappat över 14.000 följare. Hände det ikväll? Har haft hyfsad koll på den sida, men inte sett tappet förrän nu.
Någon som vet?

Både Jimmies och SD:s sida har ökat med flera hundra under kvällen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in