2015-03-28, 00:02
Medlem
harems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeBiden
Såg ej programmet, men var det så att Åkesson fick ta emot många hårda puckar eller var det rena slag under bältet?

Bara 15 minuter, går att se på svtplay.se, sista 15 minutrarna

Med tanke på att han kommer från en sjukskriven (och fortfarande är sjukskriven), går ut öppet med att han äter antidepressiva efter att ha fått utstå sån press i många år så vill jag säga att det är slag under bältet.

Kommentarer om hans spelmissbruk, vilket är hans privatliv. En grej om han tar upp det och låter Jimmie förklara i lugnt tempo men det avbröts snabbt och Skavlan gick på offensiv, tar upp 15 år gamla citat (2002) från partimedlemmar som skrivit osmakliga saker om invandrare och Skavlan är uppenbart partisk.

En grej om han ställer någon kritisk fråga eller följdfråga, men på sättet han gjorde det var det bara uppenbart att han var ute efter att håna, svartmåla och trycka ner Sverigedemokraterna och Jimmie.

Sen att Jimmie själv valt att gå med i programet är en sak, var väl inte det smartaste i hans psykiska situation men, han går ändå ut som vinnaren vill jag nog säga. Inga nådiga kommentarer på Skavlans Facebook.

Tror nog Jimmie hade inställningen att intervjun skulle bli något mer human och inte bara handla om hans parti.
Citera
2015-03-28, 00:03
Medlem
Tercios avatar
klockrent inlägg av pung. Jag tror dock inte Åkesson kommer tillbaka "på riktigt". Men vi får se.
Citera
2015-03-28, 00:03
Medlem
SD har fått 500 stycken mer likes på sin Facebook i kväll, kan det höra ihop med denna intervju?
Citera
2015-03-28, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoeBiden
Såg ej programmet, men var det så att Åkesson fick ta emot många hårda puckar eller var det rena slag under bältet?
Varken eller. Det handlade snarare om tjuvnyp i kärleksringarna med långa och smutsiga naglar. Smått irriterande men framförallt korkade frågor över lag.
Citera
2015-03-28, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UltraMind
SD har fått 500 stycken mer likes på sin Facebook i kväll, kan det höra ihop med denna intervju?

Hänger nog ihop med att Åkesson har figurerat i media dem senaste dagarna.
Citera
2015-03-28, 00:05
Medlem
Ghibellinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pung
Åkesson ÄR så här. Minns ni verkligen inte det?

Låter sig bli avbruten. Försöker bli kompis med den som bara vill förnedra honom. Svarar aldrig med motfrågor som avslöjar reporterns taktik. Får sin rumpnisse-min och tycks lika tagen på sängen oavsett om han fått samma fråga tusen gånger tidigare... "Voffö gö di på detta viset"...

Jag håller helt med. Skavlan gjorde bara vad som förväntas av honom. Ingen "regimtrogen" journalist kan hantera de politiker som utmanar nuvarande samhällsdoktrin på annat sätt än så här.

Åkesson slingrade sig hela tiden när han blev angripen, istället för att stå fast och tala ur skägget. Angående SD's propagandafilm, varför inte bara säga som det är: "Ja, vi kan inte upprätthålla vårt välfärdssamhälle och samtidigt massimportera totalt improduktiva invandrare. Vad är det du inte förstår, Skavlan? Det är inte att ställa grupp mot grupp. Det är fakta. Så sluta tramsa och ikläd dig inte en totalt fejkad upprördhet, som ingen tror på ändå."

Och vägra bli avbruten. Den oförskämdheten får aldrig accepteras, punkt. Ju mer man går journalister och "underhållare" till mötes, desto mer respektlösa blir de.

Sluta dalta med dem! De hör gårdagen till. Det blåser upp till storm i Europa och snart är dagens journalister och politiker ett minne blott. Det är dags att gå på offensiven.
Citera
2015-03-28, 00:06
Medlem
Skavlan hade världens chans att göra något som ingen annan har gjort, också slutar det så här. Hade varit mycket intressant att för en gångs skull få lära känna personen istället för sedvanlig pajkastning. Det känns uppenbart att det finns en dold agenda att försöka lägga in en sista stöt när han är på botten.

Nu ska man ta i beaktning att jag inte ens har röstat på sd.
Citera
Medlem
E.TerreBlanches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skyggedans
Jag tyckte Jimmie blev valdigt mannsklig under intervjun. Alla som gatt igenom en period av depression och angest vet hur djavligt det ar. Akesson gjorde helt klart ett starkt intryck pa mig, han vagar prata om ett amne som i Sverige har stort tabu kring sig.

Håller med. I efterhand så slår det mig hur pass uppriktig och ärlig han framstod som. Någonting helt unikt i det moderna svenska politiska livet.
Citera
Medlem
8711s avatar
Tyckte annars Jimmie Åkesson gjorde det mycket bra. Han såg mer frisk ut i tv-programmet än i det lilla klippet aktuellt visade för några dagar sedan, till stor del uppenbarligen för att dom mörkade ner bilden. Såg betydligt bättre ut idag

Gav bra svar som många uppskattade och höll med om som man hör. Att det är bra att han står för att han varit och är sjuk och berättar om sin situation. Alla normala människor man hör ifrån verkar ha gillat det. Bara massa småflickor på twitter som grinar ikapp om allt möjligt, men dessa kommer drabbas hårdast på sikt av massinvandringen, så det kan vi njuta av

Slutet var egentligen inget märkvärdigt, samma trams som dom alltid kört med men som man borde kunna hålla sig ifrån, särskilt som norsk eller exempelvis dansk journalist. Att en svensk vill ha samma invandringspolitik som norge eller danmark, det kan aldrig vara fel eller rasism.

Fredrik Skavlan får bra mycket skit i Norge nu. Men det censureras även där Lilla fege Fredrik kan inte ta kritiken och frågorna om hans dubbla beteende mot olika personer för samma politik och kan inte svara på varför han beter sig så otrevligt i tv mot partiledaren för Sveriges tredje största parti!

Står överallt hur "feig" dom tycker han är, om han inte har någon skam i kroppen, att han var otrevlig. Väller in i tusental i norska kommentarsfält

SD2018!! Sveriges näst största parti!! +20%!!
Citera
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimmelshow
Undra vad Sverigedemokraternas ledning och parti säger om det här.
Sverigedemokraterna är ett parti för väljarna. Väljarna (och en hel del andra bl.a landsmän till Fredrik blev heligt förbannade) tycker det var ett påhopp och en hatisk genomskinlig parodi av agenda. Det genererar röster. Svensken tål mkt men mobbing gör oss förbannade.
Citera
2015-03-28, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bernt-Benny
Jag ramlade över Özz's debattartikel om JÅ och Skavlan. Jag tänker inte länka den efter den inte förtjänar några klick.
Först och främst, han skriver som ett jävla barn.. och sedan ska han vara roligast i Sverige?
Men det var inte det jag tänkte på, utan syftet med artikeln.
Han står för det goda våldet, det rätta hatet och han håller i moralkompassen.
Han skriver att det inte är synd om JÅ för att JÅ hatar andra. För att JÅ hatar andra då är det helt okej för antirasisterna att hata JÅ.
Jag fattar inte det där riktigt. Ska inte dessa människor vara bättre än JÅ? Att hata JÅ för att "hatar" invandrare gör ju dessa antirasister hycklare.
Ett exempel: En mobbare mobbar och hatar ett barn. Har jag då rätt att mobba mobbarna för att han redan har mobbat en annan? Det tycks vara okej för det goda våldet-gänget.

Rätt mig om jag har fel, men är det okej för dessa människor att hata en annan människa för att de tror att denna människa har en grupp individer?
Özz har något fel i skallen. Han ska väl ut på turné snart igen där han ska kasta skit på Sveriges historia. Han anser säkert att man har rätt att misshandla folk från Sveriges tredje största parti.
Citera
2015-03-28, 00:07
Medlem
Kemiske Alis avatar
Skavlan betedde sig som en skithög men det står fullständigt klart att Jimmie aldrig kommer att komma tillbaka. Jag är sverigevän men måste ändå säga att JÅ visade sig mycket svag, osäker och otydlig. Det var en sorglig syn men fullt mänskligt mot bakgrund av den press och det lass han dragit under många år. "They never come back" är en gammal amerikansk slogan som tyvärr alltför ofta visar sig vara sann, jag tror det gäller även i detta fall. Det är bara att hoppas att SD aldrig glömmer vilken tacksamhetsskuld de har till Jimmie, jag vill inte se att han slutar som förtidspensionär, frånskild i en sunkig hyrestvåa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in