2015-03-27, 22:01
Medlem
SnusandeMumriks avatar
Är väl ganska givet att partiledaren för ett så kontroversiellt parti som Sverigedemokraterna får kritiska frågor, vad är problemet?

Citat:
Ursprungligen postat av WalruswasPaul
Underbart hur Jimmie sa "alla människors lika värdighet" och inte "alla människors lika värde"

Noterade det också.
Citera
Medlem
MarxistHunters avatar
Jag förstår inte vad som är rasistiskt med filmen? Folkgrupper mot varandra?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Fy fan vad omdömeslöst av Åkesson att nämna att han skrev "Give them hell". Att han skrev det privat, OK men håll det då privat. Utåt skall han inte uttrycka sig så. Detta kommer att förfölja honom för lång tid framöver. Onödigt att bjuda på något sådant.
Trams, det visar att Åkesson har lite jävlar anamma. Kom ihåg att nästan 100% av alla SD:s väljare var positiva till att fälla regeringen. Att Åkesson visar lite action kommer enbart tas emot bra hos sympatisörer. Sen vad äckliga överbetalda journalister på alla svenska kommunistblaskor säger är inte särskilt relevant. Ingen bryr sig.

Förövrigt förväntade jag mig mer av Skavlan, han avbröt Jimmie konstant när han var på väg att formulera ett svar. Jimmie var väldigt ringrostig, han var starkast i början men mot slutet dalade det en hel del. Överlag var det nog ett bra val att ställa upp på intervjun, eftersom han framstod som väldigt sympatisk, sårad och "relatable".

"Give them hell! - Åkesson
Citera
Moderator
Tinuviels avatar
Om Skavlan är en bra programledare eller ej diskuteras i tv-forumet:
(FB) Skavlan på SVT (sammanfogad /Mod). I den här tråden ska fokus ligga på Jimmie Åkessons insats i programmet.

// mod
Citera
Medlem
S.Kandals avatar
Men vad är det med svt, jag får en mkt besk eftersmak efter detta lågvattenmärke. Här kommer en person som är tillbaka från utmattningsdepression och drabbas av dessa påhopp!!

Tyckte att Skavland skötte detta riktigt illa. Sympatin för Åkesson ooh Sd lär växa.
Citera
2015-03-27, 22:02
Medlem
Kuvalautas avatar
Det skulle hållas presskonferens efter programmet.

Någon som vet var man kan se denna?
Citera
Medlem
Kaospojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Ja, uppenbarligen svårt då Åkesson såg pressad ut och gav rätt dåliga svar som vi hört tusen gånger förr. Jag är kritisk till invandringspolitiken men tycker inte han gjorde ett bra intryck alls.

Anledningen till att du "hört det tusen gånger" är ju för att det är rätt svar.
Om man sedan är korkad och inte förstår det är ju en annan sak.
Att tro att Åkesson hade kunnat göra "bättre" ifrån sig när norsken avbryter honom så fort han börjar prata är bara konstigt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Maaze
Fy satan vilken jävla idiot Skavlan är! Hahhaa, nästan värre än Lena Melin för fan!

Varför tycker du att Skavlan är en idiot? Självklart är det viktigt att prata om extremer inom partiet, lika viktigt det är att trycka på att det finns folk som håller med AFA i vänsterpartiet/FI..

Jag röstar personligen inte på SD men jag tycker inte att det är fel om någon annan gör det, jag tycker att det är bra som de sade i intervjun att även politiker kan visa mänskliga drag även om det kanske inte gynnar partiet. Samt att tonen i Svensk politik är ibland för hård vilket leder till att man inte diskuterar sakfrågan, vilket är otroligt irriterande för oss som verkligen vill ha förändring till det bättre istället för att kasta paj...

I stora drag var det en intressant intervju..
Citera
Medlem
MarxistHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnusandeMumrik
Är väl ganska givet att partiledaren för ett så kontroversiellt parti som Sverigedemokraterna får kritiska frågor, vad är problemet?

Noterade det också.
Absolut. Men när man upprepar samma kritiska fråga gång på gång trots att Åkesson redan svarat på't visar på inkompetens.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bruzan
-Ni har sagt att ni tänker fälla varenda regering som är för invandring?

-Nej. Eller, ja...

Fin ryggradsreaktion hos Jimmie Åkersork, neka till allt.

Du förstår ju inte ens varför han svarade så. Han samarbetar med dom som vill kompromissa invandringspolitiken, men den frågan rör man ju inte, vilket gör svaret "nej" given any fucking day i detta sjuka pk-stoff.
Citera
2015-03-27, 22:03
Avslutad
Vart håller SD sin pressträff nu?
Citera
2015-03-27, 22:03
Medlem
ItWasJustifieds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raventon
Kommer vi se en väljarstorm bort från SD nu när JÅ deklarerade klart och tydligt att inga rasister eller personer som uttrycker sig "beklagligt", inget har i SD att göra?

Varför skulle det ske? Alla normalbegåvade invandringskritiker förstår väl att man bör använda ett så korrekt språkbruk som möjligt istället för att uttala sig i känslouttryck?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in