Citat:
Ursprungligen postat av
Kravallen
Jag hade hade kunnat formulera mig sämre också. Men då mina åsikter angående Jimmie Åkesson skiljer sig kraftigt sett till dina, så väljer du att inte förstå. Det är min teori. Men kör i vind, jag förklarar igen.
Jag är säker på att Jimmie Åkesson ätit antidepp. För en sådan kraftig viktökning, sett till den korta tiden, är onormal - i mina ögon. Men kanske din vän Jimmie har anlag för att bli fet? Jag är ganska säker på att Jimmie Åkesson är en man som gärna äter godsaker oavsett dag i veckan. Varför? För att han tror att han har förtjänat det genom att vara en bra hustomte. Jag tror inte att han har vett nog att förstå att det krävs hårt jobb rent fysiskt under en depression. Sen om det handlar om att ta en promenad då och då eller om det handlar om att vara fysiskt aktiv i hemmet spelar ingen roll. Men enkel mattematik vad gäller kaloriintaget, det borde tom Jimmie Åkesson klara av. Men varken han eller någon i SD har ju inte briljerat vad gäller ekonomiska (mattematik) frågor innan så..
Snäll du är som inte ger upp om mig
Men jag har ju inte sagt något annorlunda än vad du själv skriver. (förutom de nedvärderande inslagen du slänger dig med).
Går du på antidepp, speciellt de sorter som ökar aptiten samt gör dig trött, så går du upp i vikt. Dels av medicinen, dels av minskad lust/ork till fysisk aktivitet, dels av sjukdomen i sig.
Som deprimerad kan du ha hur mycket vett i huvudet som helst, men motivationen och lusten till träning och nyttig kost ligger inte överst på prioritetslistan, om man säger så.
Jag tror att du har noll erfarenhet av vad en depression innebär (vilket du ska vara glad för) samt lika lite förståelse för andras situation, vilket brukar vara vanligt bland SD-hatare som vill fortsätta att plåga nyanlända genom att packa in dem i sillaskar och låta deras framtid bero... (bara det går att tjäna någon krona på dem)...samtidigt som andra svenskar också går under.