2015-03-25, 08:32
Medlem
Sapphiruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr gurka
Nej? Bruna skor passar betydligt bättre i de flestas liv. Och ser dessutom, i regel, bättre ut.

Håller med. Bruna oxfords tycker jag kan fungera som vardagsskor till ledigare klädsel. Kanske inte bara bruna oxfords, men i en rotation.
Citera
2015-03-25, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Overkiller
Yanko! Varför bruna Oxfords? Bättre investera i ett par svarta om du inte redan har det dvs, då det är betydligt mkt mer mångsidigt.

Likt ovanstående inlägg håller jag inte riktigt med. Bruna skor är i regel snyggare, och går att använda oftare. Det är klart det finns tillfällen man måste ha ett par svarta skor, men de är för de allra flesta försvinnande få.
Citera
2015-03-25, 18:28
Medlem
BenjaminGrahams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr gurka
Nej? Bruna skor passar betydligt bättre i de flestas liv. Och ser dessutom, i regel, bättre ut.

Jobbar man i Sverige så duger bruna skor gott, och är dessutom snyggare till i stort sett allt. Jobbar du på bank, eller liknande, i London så definitivt svart. (Spelar ingen roll att det är derbys eller fula brouges med gummisula, no brown in town!)

För en vanlig svensk är tillfällena när man behöver svarta skor så ovanliga, och svenskar relaxed när det kommer till regler, att jag skulle rekommendera att helt enklt bära bruna skor för dessa tillfällen. Om man har begränsad budget dvs.
Citera
2015-03-25, 22:18
Medlem
Nu när vi kommit fram till att bruna skor fungerar utmärkt (har redan svarta) så frågar jag åter hur kvaliten är på Septiéme Largeur, vad har ni för erfarenheter av märket och är de bättre/sämre än loake eller herring?
Citera
2015-03-25, 23:50
Medlem
Funderar på att köpa dessa skor, något att ha?

http://www.careofcarl.com/sv/artiklar/loake-1880-chester-dainite-brogue-tan-burnished-calf.html
Citera
2015-03-26, 13:26
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jannier

http://www.careofcarl.com/sv/artiklar/loake-1880-chester-dainite-brogue-tan-burnished-calf.html

024 är en gummistövelsliknande kängläst. Inget jag hade velat ha på en sko.
Citera
2015-03-27, 00:40
Medlem
Mr.Kekes avatar
Citat:

Klart skorna är något att ha. Smaken är som baken, delad. Lite grov, men väldigt fin.
Citera
2015-03-27, 10:30
Medlem
Citat:

Det går att beställa dessa från Herring eller Pediwear för ca. 1 tusenlapp billigare. (10% rabattkod är lätt att hitta på nätet). Jag har ett par av just dessa som jag köpte för 1,5 år sedan. De är prisvärda (för 2000Kr) men du får exakt vad du får för 2000 Kr vilket är någon form av ingångsnivå i kvalitetsskovärlden.
Citera
2015-03-27, 11:41
Medlem
JanneKs avatar
Loake Pimlico i mörkbrun mocka som säljs på Herringshoes - anser panelen att dessa skor skulle fungera som ett ledigt alternativ som kan bäras till vardags med jeans, chinos, ull- och flanellbyxor? Även om man bara har en t-shirt under tröjan istället för skjorta?

Det är egentligen bara den väldigt mörka färgen som får mig att tveka lite. De kanske är lite för dressade?
Citera
2015-03-27, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JanneK
Loake Pimlico i mörkbrun mocka som säljs på Herringshoes - anser panelen att dessa skor skulle fungera som ett ledigt alternativ som kan bäras till vardags med jeans, chinos, ull- och flanellbyxor? Även om man bara har en t-shirt under tröjan istället för skjorta?

Det är egentligen bara den väldigt mörka färgen som får mig att tveka lite. De kanske är lite för dressade?

Kör på Kempton annars, om du inte är säker på färgen vill säga. Kempton är ju faktiskt ljusare med vad jag har förstått lite mindre tåbox(rätta mig gärna om jag har fel). Har själv ett par och är riktigt nöjd med skorna hittills!

Skall tilläggas att jag inte rockar "super-klassisk stil", utan mera skjorta ,pullover, chinos.
Citera
2015-03-27, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrRedondo
Kör på Kempton annars, om du inte är säker på färgen vill säga. Kempton är ju faktiskt ljusare med vad jag har förstått lite mindre tåbox(rätta mig gärna om jag har fel). Har själv ett par och är riktigt nöjd med skorna hittills!

Skall tilläggas att jag inte rockar "super-klassisk stil", utan mera skjorta ,pullover, chinos.
Tvärtom, 026 (Kempton) är en något rymligare läst än Capital (Pimlico), ffa i tåboxen.
Citera
2015-03-27, 14:11
Medlem
kebabsvarvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanneK

Jag använder mina väldigt ledigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in