2015-03-26, 06:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ismail
Alla självmordsbombare i nutid tillhör en viss gren inom sunni-islam. Kan du gissa vilken? Vi har ju påpekat det flera gånger nu, då borde ju svaret vara enkelt.

svar:
Alla moderna terrorister har koranen som inspirationskälla och du som verkar drivas av ord-diarre, undviker detta enkla faktum genom att omfokusera och slingra dig runt ditt ideologiska dilemma

Ni forum-muhammeddaner är patetiska sanningsakrobater
Citera
2015-03-26, 07:32
Medlem
Ismails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stofil-x
Alla moderna terrorister har koranen som inspirationskälla.
Ja och? Fredliga muslimer har också Koranen som inspirationskälla.

Terroristerna bestämmer inte vad islam är. De har inte monopol på att tolka Koranen.
Citera
2015-03-26, 07:45
Medlem
Citat:
Terroristerna bestämmer inte vad islam är. De har inte monopol på att tolka Koranen.
Då är vi alltså överens om att koranen är terroristernas inspirationskälla

Det var på tiden att du insåg detta kristallklara faktum och din sedvanliga omfokusering var väntad

Problemet för er forum-muhammedaner är att ni inte begriper hur ni gång på gång målar in er i hörnet när ni försöker förklara och försvara koranens våldsinspirerande texter och hur dessa kom till i Medina efter muhammeds misslyckande med att konvertera judar och kristna.
Citera
2015-03-26, 07:53
Bannlyst
Alla versioner av sharia lagar är från Satan. Satan som har lurat alla muslimer till en stor lögn som kallas islam. Islam som tar enormt många till helvetet där dom gråter och gnisslar tänder i all evighet. Islam är från Satan. Behöver jag säga mer?
Citera
2015-03-26, 08:08
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Repent-OR-Perish
Alla versioner av sharia lagar är från Satan. Satan som har lurat alla muslimer till en stor lögn som kallas islam. Islam som tar enormt många till helvetet där dom gråter och gnisslar tänder i all evighet. Islam är från Satan. Behöver jag säga mer?

Fast nu är det nog inte därför majoriteten svenskar inte vill ha sharialagar. Jag personligen vill inte ha ett lagsystem som bygger på religion, och jag tror den anledningen gäller för de flesta.

OT, hur kan man gnissla tänder i all evighet? Tandgnisslare sliter ner sina tänder med tiden. Får man nya tanduppsättningar om och om igen i helvetet eller påverkas inte tänderna av slitaget pga nån slags trolldom?
Citera
2015-03-26, 08:56
Medlem
Ismails avatar
Citat:
Då är vi alltså överens om att koranen är terroristernas inspirationskälla
Som sagt, terroristerna bestämmer inte vad islam är (inte du heller). De har inte monopol på att tolka Koranen.
Citera
2015-03-26, 08:57
Medlem
Ismails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Repent-OR-Perish
Så 1.5 miljarder muslimer hamnar alltså i helvetet? Det är alltså bara kristna som hamnar i himlen? En sådan ond gud vill jag inte tro på.
Citera
2015-03-26, 09:13
Medlem
raderat
Senast redigerad av Stofil-x 2015-03-26 kl. 09:29.
Citera
2015-03-26, 09:28
Medlem
Citat:
Alla självmordsbombare i nutid tillhör en viss gren inom sunni-islam. Kan du gissa vilken? Vi har ju påpekat det flera gånger nu, då borde ju svaret vara enkelt.

Citat:
Alla moderna terrorister har koranen som inspirationskälla och du som verkar drivas av ord-diarre, undviker detta enkla faktum genom att omfokusera och slingra dig runt ditt ideologiska dilemma .
Ni forum-muhammeddaner är patetiska sanningsakrobater
Dialogen fortsätter

Citat:
Ursprungligen postat av Ismail: Ja och? Fredliga muslimer har också Koranen som inspirationskälla.

Citat:
Ursprungligen postat av Stofil-x: Då är vi alltså överens om att koranen är terroristernas inspirationskälla
Det var på tiden att du insåg detta kristallklara faktum och din sedvanliga omfokusering var väntad
Problemet för er forum-muhammedaner är att ni inte begriper hur ni gång på gång målar in er i hörnet när ni försöker förklara och försvara koranens våldsinspirerande texter och hur dessa kom till i Medina efter muhammeds misslyckande med att konvertera judar och kristna.

Till detta kommer din enfaldiga kommentar:
Citat:
Citat:
Som sagt, terroristerna bestämmer inte vad islam är (inte du heller). De har inte monopol på att tolka Koranen.

Citat:
Ursprungligen postat av Stofil-x:
Inget i mitt inlägg handlar om att "bestämma vad islam är"
Inget i mitt inlägg handlar om att "ha monopol på att tolka koranen"
Hela inlägget handlar om att koranen är terroristernas inspirationskälla och du omfokuserar som vanligt så att det bara finns två alternativa förklaringar:
1. Du behöver vidareutbildning i svenska.
2. Du kan inte bemöta argumentet.

Spännande fortsättning följer när Ismail har hittat läsglasögonen
Citera
2015-03-26, 09:38
Medlem
Skriuws avatar
Citat:

Nog första gången jag sett en muslim erkänna att det finns både krigiska och fredliga muslimer. Annars är hållningen att så fort en muslim gör nått dumt så är det ingen riktig muslim eller klassikern att det är nån annans fel igentligen.

Starkt av dig
Citera
2015-03-26, 09:56
Medlem
Ismails avatar
Terroristerna hänvisar till koranen för att rättfärdiga sina illdåd, det är vi överens om. MEN deras tolkning accepteras dock inte av majoriteten av muslimerna. Hamza Yusuf, som har Ph.D i islam har studerat koranen och menar att koranen inte alls uppmanar till terrorism. Krigsverserna bör läsas i dess sammanhang menar han. Se här: https://www.youtube.com/watch?v=naEj915VU20
Citera
2015-03-26, 10:03
Medlem
Ismails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skriuw
Nog första gången jag sett en muslim erkänna att det finns både krigiska och fredliga muslimer. Annars är hållningen att så fort en muslim gör nått dumt så är det ingen riktig muslim eller klassikern att det är nån annans fel igentligen.

Starkt av dig
Tack för det!

Man måste nog erkänna att det finns ett problem inom islam (eller rättare sagt ett problem inom en viss inriktning inom islam) för att kunna lösa problemet. Det verkar som att alla terrororganisationer följer samma inriktning inom islam, och deras offer är ju muslimer själva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in