2015-03-25, 20:45
Medlem
Amors avatar
I en köttutmaning borde man väl framhäva köttet. Tycker jag inte man gör genom att göra en indisk kryddgryta.

Susanna åker ut för att hon inte har tänkt till. Synd om henne, för jag tycker hon verkar genuint duktig. Men hon kanske inte ska vara den som kommer med idéerna.
Citera
2015-03-25, 21:01
Medlem
Skönt att 40-åringen som ser ut som och tror att hon är en 90-årig gubbe åkte ut. Har stört mig på henne sen jag först såg na. Namnen på övriga familjemedlemmarna (Bengt och Rut) säger en hel del, en fascination för 90-åringar tycks va ett genomgående tema för familjen.

Aja, nu slipper man henne i alla fall och får en riktig kvinna med vackert utseende och lättsam inställning och trevligt sätt till finalen. Jag håller på Sandra!
Citera
2015-03-25, 21:07
Medlem
Golonkas avatar
Sandra ser lite gladkåt ut. Påminner lite om hon den där perversa svenska porrskådisen.
Citera
2015-03-25, 21:12
Medlem
Susanna åkte nog för att hon är helt hopplös i TV. Tråkig och ger dessutom ett smått osympatiskt intryck.
Citera
2015-03-25, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
I en köttutmaning borde man väl framhäva köttet. Tycker jag inte man gör genom att göra en indisk kryddgryta.
.

Kyckling är ju varddagsmat så det skriker om det. Finns väl ingen människa som bjuder på det. Enda fördelen med kyckling är att det är magert och nyttigare än rött kött.
Citera
2015-03-25, 22:27
Medlem
Vem köper en kokbok egentligen? Med recept på paté? Eller lamm?
Inte jag iallafall.
Verkar vara ett dilemma det där att göra knorr på maten
för juryn samtidigt som det ska vara en "vardaglig mat" som lockar gemene man.
Fattar inte grejen, med slutklämmen på den här tävlingen.
Har aldrig heller brytt mig öht om vinnarnas kokböcker tidigare. :-o
Men det kanske har varit för, att vinnarna inte har varit något roliga.

Jag kan väl hålla med om att Susanna har en tantig look. Men hon är ju söt ändå. Fast lite trist.
Hennes dotter var väldigt söt.
Senast redigerad av laprikapaprika 2015-03-25 kl. 22:31.
Citera
2015-03-25, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Susanna åkte nog för att hon är helt hopplös i TV. Tråkig och ger dessutom ett smått osympatiskt intryck.

Hon åkte för att inte hennes mat höll.
Citera
2015-03-25, 22:51
Medlem
sodamans avatar
Jaha och vem fan vinner finalen då? Hade knappast tippat på att dessa två skulle stå i final för några veckor sedan. Känns som Sandra borde vinna, men hoppas på Ludvig och han har ju klarat sig med nöd och näppe igenom bra många elimineringstävlingar så jan verkar bra när det gäller.

Kul att Filip inte var i final för nu blir det spännande!
Citera
2015-03-25, 22:59
Medlem
Citat:
Kyckling är ju varddagsmat så det skriker om det. Finns väl ingen människa som bjuder på det. Enda fördelen med kyckling är att det är magert och nyttigare än rött kött.
Tycker du gör samma misstag som Susanna gör med sitt utseende - dvs lägga alltför mycket vikt vid att försöka va nyskapande istället för att fokusera på vad som egentligen är viktigt (i matens fall att kyckling är nyttigare än rött kött och i utseendets fall att det är snyggare att se normal ut än som en gammal tant).

I Sveriges Mästerkock bör man dock väga in perspektivet kreativitet på maten, men det kändes som att du svävade ut i ett resonemang som byggde på att kreativitet var så mycket viktigare än smak/nyttighet och allt annat (som enligt mig är mycket viktigare än just kreativitetsaspekten) även när man bjuder nära å kära på mat i vardagen. Kyckling eller blandfärs, det går lika bra att bjuda och bli bjuden på en jordnära nivå. Man behöver inte känna sig så uppblåst utan kan hålla det enkelt, liksom. Men ska man bjuda Leif Mannerström på mat i en tävling så är det som sagt en helt annan sak, då måste man försöka imponera och då är kyckling ett dåligt val - björn eller nåt annat ovanligt är ett bättre val.
Citera
2015-03-25, 23:17
Medlem
Cohibas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Sandra ser lite gladkåt ut. Påminner lite om hon den där perversa svenska porrskådisen.

Det är svårt att tänka på annat än sex när hon är i bild.
Citera
2015-03-25, 23:33
Medlem
Citat:
Håller med. Hon är stel och opersonlig. Känns som en typisk feminist som använder hen och ger pengar till tiggare. Sen fegade hon ju ur totalt genom att välja kyckling två gånger i rad.
Citera
2015-03-25, 23:34
Medlem
Amors avatar
Är inte Sussanna en rätt vacker kvinna.? Tycker ni snackar ner henne för mycket. Dock är hon för idefatttig för att vinna tävlingen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in